Ice-Watch treft schikking met Swatch

Ice-Watch treft schikking met Swatch

Het Belgische Ice-Watch heeft een minnelijke schikking getroffen met horlogeproducent Swatch. Het geschil tussen beide partijen draaide rond de uitspraak van het merk 'Ice-Watch', die volgens de Zwitsers te hard leek op die van Swatch.

Verwarring rond naam

Swatch diende daarop een klacht in tegen Ice-Watch in Zwitserland, omdat Ice-Watch bewust de verwarring zou in stand houden, om zo mee te drijven op de sterke reputatie van Swatch. De gerechtelijke procedure rond de benaming van de Belgische horloges liep al enkele jaren.

 

Nu hebben beide partijen een minnelijke schikking getroffen en wordt het juridische geschil stopgezet. De details over het akkoord worden door Swatch en Ice-Watch niet vrijgegeven.

 

Ice-Watch is een Belgisch merk van uurwerken, dat in 2006 werd gelanceerd door Jean-Pierre Lutgen. De horloges werden al snel een wereldwijd succes en volgens het bedrijf zouden er in 2012 ongeveer 4 miljoen horloges van het merk verkocht zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan 5 miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top