Ice-Watch treft schikking met Swatch | RetailDetail

Ice-Watch treft schikking met Swatch

Ice-Watch treft schikking met Swatch

Het Belgische Ice-Watch heeft een minnelijke schikking getroffen met horlogeproducent Swatch. Het geschil tussen beide partijen draaide rond de uitspraak van het merk 'Ice-Watch', die volgens de Zwitsers te hard leek op die van Swatch.

Verwarring rond naam

Swatch diende daarop een klacht in tegen Ice-Watch in Zwitserland, omdat Ice-Watch bewust de verwarring zou in stand houden, om zo mee te drijven op de sterke reputatie van Swatch. De gerechtelijke procedure rond de benaming van de Belgische horloges liep al enkele jaren.

 

Nu hebben beide partijen een minnelijke schikking getroffen en wordt het juridische geschil stopgezet. De details over het akkoord worden door Swatch en Ice-Watch niet vrijgegeven.

 

Ice-Watch is een Belgisch merk van uurwerken, dat in 2006 werd gelanceerd door Jean-Pierre Lutgen. De horloges werden al snel een wereldwijd succes en volgens het bedrijf zouden er in 2012 ongeveer 4 miljoen horloges van het merk verkocht zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.