IceWatch investeert 6 miljoen euro in thuisbasis Bastenaken | RetailDetail

IceWatch investeert 6 miljoen euro in thuisbasis Bastenaken

IceWatch investeert 6 miljoen euro in thuisbasis Bastenaken

Het Belgische horlogemerk IceWatch gaat 6 miljoen euro investeren in een nieuw logistiek centrum in zijn thuisstad Bastenaken. Daarnaast opende het merk een tijdelijke winkel in de Antwerpse Stadsfeestzaal.

Alle herstellingen van Europa verankeren

CEO Jean-Pierre Lutgen bevestigde de nieuwbouwplannen tijdens de "Business of Design Week" in Hongkong. Met het bedrag wil de horlogegroep, die in 2012 een omzet van meer dan 100 miljoen euro draaide, een 6.000 m² groot logistiek centrum met opslagruimte bouwen.

 

Op termijn wil de groep er ook al zijn herstellingsactiviteiten voor Europa onderbrengen, die nu nog verspreid zijn over meerdere Europese landen en Hongkong. Het Waalse Gewest brengt alvast zo'n 10% van het vereiste kapitaal in: "Ik ben blij dat IceWatch zijn Waalse verankering versterkt", reageert Waals economieminister Jean-Claude Marcourt (PS).

 

'IceWorld' in Antwerpse Stadsfeestzaal

Begin deze week heeft het horlogelabel trouwens een tijdelijke 'IceWorld'-boetiek geopend in de Antwerpse Stadsfeestzaal. De winkel zal open blijven tot eind maart 2014.

 

Behalve de kleurrijke horloges vindt de consument er ook de brillencollectie en de wandklokken van het merk. De rest van de collectie kan de bezoeker er ontdekken via aanraakschermen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top