IceWatch investeert 6 miljoen euro in thuisbasis Bastenaken

IceWatch investeert 6 miljoen euro in thuisbasis Bastenaken

Het Belgische horlogemerk IceWatch gaat 6 miljoen euro investeren in een nieuw logistiek centrum in zijn thuisstad Bastenaken. Daarnaast opende het merk een tijdelijke winkel in de Antwerpse Stadsfeestzaal.

Alle herstellingen van Europa verankeren

CEO Jean-Pierre Lutgen bevestigde de nieuwbouwplannen tijdens de "Business of Design Week" in Hongkong. Met het bedrag wil de horlogegroep, die in 2012 een omzet van meer dan 100 miljoen euro draaide, een 6.000 m² groot logistiek centrum met opslagruimte bouwen.

 

Op termijn wil de groep er ook al zijn herstellingsactiviteiten voor Europa onderbrengen, die nu nog verspreid zijn over meerdere Europese landen en Hongkong. Het Waalse Gewest brengt alvast zo'n 10% van het vereiste kapitaal in: "Ik ben blij dat IceWatch zijn Waalse verankering versterkt", reageert Waals economieminister Jean-Claude Marcourt (PS).

 

'IceWorld' in Antwerpse Stadsfeestzaal

Begin deze week heeft het horlogelabel trouwens een tijdelijke 'IceWorld'-boetiek geopend in de Antwerpse Stadsfeestzaal. De winkel zal open blijven tot eind maart 2014.

 

Behalve de kleurrijke horloges vindt de consument er ook de brillencollectie en de wandklokken van het merk. De rest van de collectie kan de bezoeker er ontdekken via aanraakschermen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top