IceWatch investeert 6 miljoen euro in thuisbasis Bastenaken | RetailDetail

IceWatch investeert 6 miljoen euro in thuisbasis Bastenaken

IceWatch investeert 6 miljoen euro in thuisbasis Bastenaken

Het Belgische horlogemerk IceWatch gaat 6 miljoen euro investeren in een nieuw logistiek centrum in zijn thuisstad Bastenaken. Daarnaast opende het merk een tijdelijke winkel in de Antwerpse Stadsfeestzaal.

Alle herstellingen van Europa verankeren

CEO Jean-Pierre Lutgen bevestigde de nieuwbouwplannen tijdens de "Business of Design Week" in Hongkong. Met het bedrag wil de horlogegroep, die in 2012 een omzet van meer dan 100 miljoen euro draaide, een 6.000 m² groot logistiek centrum met opslagruimte bouwen.

 

Op termijn wil de groep er ook al zijn herstellingsactiviteiten voor Europa onderbrengen, die nu nog verspreid zijn over meerdere Europese landen en Hongkong. Het Waalse Gewest brengt alvast zo'n 10% van het vereiste kapitaal in: "Ik ben blij dat IceWatch zijn Waalse verankering versterkt", reageert Waals economieminister Jean-Claude Marcourt (PS).

 

'IceWorld' in Antwerpse Stadsfeestzaal

Begin deze week heeft het horlogelabel trouwens een tijdelijke 'IceWorld'-boetiek geopend in de Antwerpse Stadsfeestzaal. De winkel zal open blijven tot eind maart 2014.

 

Behalve de kleurrijke horloges vindt de consument er ook de brillencollectie en de wandklokken van het merk. De rest van de collectie kan de bezoeker er ontdekken via aanraakschermen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.