In het Londense Oxford Street heeft Puma een nieuwe vlaggenschipwinkel geopend, die meteen de grootste is van Europa. Personaliseringstools en digitale innovatie zetten de toon in deze nieuwe vestiging van het ambitieuze sportmerk.
Sterker inzette op directe verkoop
Met de nieuwe locatie in Oxford Street, op wandelafstand van Selfridges en het metrostation Bond Street, heeft Puma gekozen voor één van de drukste winkelbestemmingen van Europa. In de zowat 2.230 m² grote winkel toont het sportmerk toonaangevende innovaties, zoals de Future, Ultra en King voetbalschoenen, en een uitgebreid assortiment lifestyleproducten.
Shoppers kunnen hier gebruikmaken van verschillende aanpassingsmogelijkheden om unieke producten te creëren. Blikvanger is een digitale videomuur die reageert op elke aanraking: hier kunnen bezoekers zich onderdompelen in de Nitro hardlooptechnologie. In de archiefafdeling kom je meer te weten over de rijke geschiedenis van het merk, met iconische stukken uit de afgelopen 77 jaar. Puma lanceert ook een exclusieve collectie voor Londen, met Britse iconen zoals de Union Flag en Harris Tweed.
In oktober heeft het sportmerk zijn nieuwe strategische prioriteiten vastgelegd: Puma wil een van de drie grootste sportmerken ter wereld worden en zal daarbij sterker inzetten op directe verkoopkanalen aan consumenten, al blijft ook groothandel een belangrijke rol spelen in de distributiestrategie.







