Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top