Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Michael Kors wint strijd om Jimmy Choo

25/07/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft een nieuwe eigenaar en het is modebedrijf Michael Kors geworden. Dat telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het luxemerk.

Skechers wil 15 winkels in de Benelux

24/07/2017

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Back to top