Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top