Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

18/05/2017

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Uniqlo dit najaar naar Brussel

18/05/2017

De Japanse modeketen Uniqlo opent dit najaar een eerste vestiging in Brussel. Het wordt de derde winkel van het merk in België, na vestigingen in Antwerpen en het Wijnegem Shopping Center.

Winkels Noppies in nieuw kleedje

17/05/2017

Noppies, de modeketen voor zwangere vrouwen en baby’s, gaat al zijn winkels in een nieuw jasje steken vanwege het tienjarig bestaan van de keten. De eerste winkel die het nieuwe concept mag ontvangen, is die in Rotterdam.

Urban Outfitters haalt weer de verwachtingen niet

17/05/2017

Modebedrijf Urban Outfitters heeft in het eerste kwartaal van 2017 niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Binnen het moederbedrijf van ketens Anthropologie, Free People en Urban Outfiters daalde de vergelijkbare omzet dan ook opnieuw.

Stella McCartney versterkt retailstrategie

16/05/2017

Modelabel Stella McCartney heeft in Parijs een nieuw winkelconcept voorgesteld, dat inzet op duurzaamheid. Het merk wil deze zomer nog bijkomende winkels openen in Firenze, Los Angeles en New York.

FNG gaat nieuwe obligaties uitgeven

16/05/2017

Modegroep FNG heeft Belfius onder de arm genomen voor de uitgifte van nieuwe obligaties, die enkele tientallen miljoenen moeten opleveren. Dat geld wil FNG onder andere gebruiken om het nieuwe concept van Brantano sneller uit te rollen.

Back to top