Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

Inditex brengt low-cost accessoirelijn.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

’s Werelds grootste modebedrijf Inditex zou, volgens berichten in Spaanse media, deze zomer een nieuwe accessoirelijn op de markt brengen. De lijn zou een low-cost aanbod worden, vergelijkbaar met zijn fast-fashion enseignes Zara en Berschka.


Als Inditex er inderdaad in slaagt een uitgebreid aanbod low-cost accessoires te produceren, zou dit een revolutie in  de accessoirewereld met zich meebrengen. Gezien de onnavolgbare schaal van de Inditex-holding en diens wereldwijde draagvlak, is het potentieel enorm.


Tot op heden bestaat namelijk nog geen “Zara” van de accessoires. Met onder Zara onder meer te verstaan: een wereldwijd ‘top of mind’-merk, quasi onklopbare prijzen dankzij ingenieuze productielogistiek en een zeer hoge responsiviteit.


Het zouden niet de eerste stappen van Inditex in de wereld van het modeaccessoire zijn. In 2008 is de modefabrikant van start gaan met het enseigne Uterque, een accessoireketen die zich midden- tot hoge prijsklasse positioneert.


Inditex wil nu echter een meer betaalbaar concept aan de range toevoegen. Reeds komende zomer zou het nieuwe accessoiremerk worden gelanceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top