Inditex ziet omzet fiks groeien in eerste kwartaal | RetailDetail

Inditex ziet omzet fiks groeien in eerste kwartaal

Inditex ziet omzet fiks groeien in eerste kwartaal

De omzet van het Spaanse modebedrijf Inditex, het moederconcern achter onder andere Zara en Pull & Bear, is in het eerste kwartaal van 2015 met 17 procent gestegen. Ook de nettowinst kende zo een flinke opmars.

In alle gebieden groei

De totale omzet van Inditex kwam in de eerste maanden van 2015 uit op 4,37 miljard euro, goed voor een stijging van 17 procent ten opzichte van een jaar eerder. Toen was de netto-omzet 3,75 miljard euro. Inditex voegt daar aan toe dat het in alle gebieden ook een vergelijkbare omzetgroei kende.


Dankzij die sterke prestatie zag het modeconcern de nettowinst stijgen van 406 miljoen euro naar 521 miljoen euro. Dat is een stijging van 28 procent. Inditex verdeelt op het einde van het boekjaar tien procent van de groei van de nettowinst onder de meeste van haar werknemers.


Tijdens het eerste kwartaal werden er wereldwijd 63 winkels geopend op 27 markten. Inditex heeft nu 6.746 winkels in 88 landen. Ook online werd er aan uitbreiding gedaan. Zo openden de voorbije maanden Bershka, Zara Home en Oysho een online winkel in China. De merken van Inditex zijn wereldwijd online te vinden in meer dan 25 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.