Inditex ziet omzet fiks groeien in eerste kwartaal

Inditex ziet omzet fiks groeien in eerste kwartaal

De omzet van het Spaanse modebedrijf Inditex, het moederconcern achter onder andere Zara en Pull & Bear, is in het eerste kwartaal van 2015 met 17 procent gestegen. Ook de nettowinst kende zo een flinke opmars.

In alle gebieden groei

De totale omzet van Inditex kwam in de eerste maanden van 2015 uit op 4,37 miljard euro, goed voor een stijging van 17 procent ten opzichte van een jaar eerder. Toen was de netto-omzet 3,75 miljard euro. Inditex voegt daar aan toe dat het in alle gebieden ook een vergelijkbare omzetgroei kende.


Dankzij die sterke prestatie zag het modeconcern de nettowinst stijgen van 406 miljoen euro naar 521 miljoen euro. Dat is een stijging van 28 procent. Inditex verdeelt op het einde van het boekjaar tien procent van de groei van de nettowinst onder de meeste van haar werknemers.


Tijdens het eerste kwartaal werden er wereldwijd 63 winkels geopend op 27 markten. Inditex heeft nu 6.746 winkels in 88 landen. Ook online werd er aan uitbreiding gedaan. Zo openden de voorbije maanden Bershka, Zara Home en Oysho een online winkel in China. De merken van Inditex zijn wereldwijd online te vinden in meer dan 25 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top