Intersport heeft ambitieuze groeiplannen

Intersport heeft ambitieuze groeiplannen

Intersport France, dat tevens licentiegever is voor ons land, heeft in 2014 zijn omzet met bijna 6% zien groeien. Topman Rihouet wil daar dit jaar nog een ferme schep bovenop doen en zo'n 25 nieuwe sportwinkels openen.

Naar 2 miljard omzet in 2020

De sportketen, die deel uitmaakt van het Frans-Zwitserse Intersport, heeft in 2014 zijn omzet zien afklokken op 1,6 miljard euro, een omzetstijging met 4% op vergelijkbare basis en zelfs met 6% inclusief nieuwe winkelopeningen. "Onze ambitie is duidelijk: de kaap van de 2 miljard euro omzet ronden en een marktaandeel halen van 20% tegen 2020", zegt topman Jacky Rihouet. Daarom moeten er alleen al dit jaar 25 verkooppunten bijkomen, worden 16 bestaande winkels vergroot en nog eens een tiental gerenoveerd. 

 

Vandaag heeft Intersport in Frankrijk een marktaandeel van 16%, zowat de helft van marktleider Decathlon (die in 2014 een omzet van 3,2 miljard euro genereerde). Intersport groeit wel sneller dan Decathlon: de groep trekt al enkele jaren met succes de kaart van de lagere prijzen en grotere winkels.

 

Intersport, in essentie een coöperatieve van nationale inkooporganisaties waarbij zelfstandige sportwinkels zich kunnen 'affiliëren', telt alles samen ruim 5.500 winkels in zo'n 43 landen wereldwijd. De groep is met een omzet van ruim 10 miljard euro naar eigen zeggen nummer één op de sportmarkt. In ons land heeft Intersport zeven vestigingen, meer bepaald in Braine-l'Alleud, Elsene, Gent, Herent, Lanaken, Luik en Woluwe. Ook bij ons hebben de Fransen trouwens expansieplannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top