Intersport heeft ambitieuze groeiplannen

Intersport heeft ambitieuze groeiplannen

Intersport France, dat tevens licentiegever is voor ons land, heeft in 2014 zijn omzet met bijna 6% zien groeien. Topman Rihouet wil daar dit jaar nog een ferme schep bovenop doen en zo'n 25 nieuwe sportwinkels openen.

Naar 2 miljard omzet in 2020

De sportketen, die deel uitmaakt van het Frans-Zwitserse Intersport, heeft in 2014 zijn omzet zien afklokken op 1,6 miljard euro, een omzetstijging met 4% op vergelijkbare basis en zelfs met 6% inclusief nieuwe winkelopeningen. "Onze ambitie is duidelijk: de kaap van de 2 miljard euro omzet ronden en een marktaandeel halen van 20% tegen 2020", zegt topman Jacky Rihouet. Daarom moeten er alleen al dit jaar 25 verkooppunten bijkomen, worden 16 bestaande winkels vergroot en nog eens een tiental gerenoveerd. 

 

Vandaag heeft Intersport in Frankrijk een marktaandeel van 16%, zowat de helft van marktleider Decathlon (die in 2014 een omzet van 3,2 miljard euro genereerde). Intersport groeit wel sneller dan Decathlon: de groep trekt al enkele jaren met succes de kaart van de lagere prijzen en grotere winkels.

 

Intersport, in essentie een coöperatieve van nationale inkooporganisaties waarbij zelfstandige sportwinkels zich kunnen 'affiliëren', telt alles samen ruim 5.500 winkels in zo'n 43 landen wereldwijd. De groep is met een omzet van ruim 10 miljard euro naar eigen zeggen nummer één op de sportmarkt. In ons land heeft Intersport zeven vestigingen, meer bepaald in Braine-l'Alleud, Elsene, Gent, Herent, Lanaken, Luik en Woluwe. Ook bij ons hebben de Fransen trouwens expansieplannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top