Intersport heeft ambitieuze groeiplannen | RetailDetail

Intersport heeft ambitieuze groeiplannen

Intersport heeft ambitieuze groeiplannen

Intersport France, dat tevens licentiegever is voor ons land, heeft in 2014 zijn omzet met bijna 6% zien groeien. Topman Rihouet wil daar dit jaar nog een ferme schep bovenop doen en zo'n 25 nieuwe sportwinkels openen.

Naar 2 miljard omzet in 2020

De sportketen, die deel uitmaakt van het Frans-Zwitserse Intersport, heeft in 2014 zijn omzet zien afklokken op 1,6 miljard euro, een omzetstijging met 4% op vergelijkbare basis en zelfs met 6% inclusief nieuwe winkelopeningen. "Onze ambitie is duidelijk: de kaap van de 2 miljard euro omzet ronden en een marktaandeel halen van 20% tegen 2020", zegt topman Jacky Rihouet. Daarom moeten er alleen al dit jaar 25 verkooppunten bijkomen, worden 16 bestaande winkels vergroot en nog eens een tiental gerenoveerd. 

 

Vandaag heeft Intersport in Frankrijk een marktaandeel van 16%, zowat de helft van marktleider Decathlon (die in 2014 een omzet van 3,2 miljard euro genereerde). Intersport groeit wel sneller dan Decathlon: de groep trekt al enkele jaren met succes de kaart van de lagere prijzen en grotere winkels.

 

Intersport, in essentie een coöperatieve van nationale inkooporganisaties waarbij zelfstandige sportwinkels zich kunnen 'affiliëren', telt alles samen ruim 5.500 winkels in zo'n 43 landen wereldwijd. De groep is met een omzet van ruim 10 miljard euro naar eigen zeggen nummer één op de sportmarkt. In ons land heeft Intersport zeven vestigingen, meer bepaald in Braine-l'Alleud, Elsene, Gent, Herent, Lanaken, Luik en Woluwe. Ook bij ons hebben de Fransen trouwens expansieplannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.