Intimacy blijft probleem voor Van de Velde | RetailDetail

Intimacy blijft probleem voor Van de Velde

Intimacy blijft probleem voor Van de Velde

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde haalde in de eerste helft van 2014 een omzet van 106,9 miljoen euro, dat is een stijging van 10,3 procent. Ondertussen blijft de Amerikaanse keten Intimacy drukken op de resultaten.

Sterke groothandel

De vergelijkbare omzet van Van de Velde steeg in de eerste helft van het jaar met 9,1 procent, de omzet bij groothandel steeg in die periode met 13,8 procent. Dat had het vooral te danken aan een succesvolle lancering van PrimaDonna Swim. Van de Velde had zelf een groei van 8 procent voorzien en doet het op dat vlak beter dan verwacht.

 

Daar tegenover staat een terugval van 22,7 procent bij de omzet van dochterketen Intimacy, wat door de zwakke dollarin euro zelfs nog iets slechter zal zijn. Dat slechte resultaat van Intimacy zal waarschijnlijk leiden tot een belangrijke waardevermindering. Van de Velde maakt op 29 augustus de volledige financiële resultaten bekend.

 

Van de Velde heeft sinds 2010 een meerderheid van 85 procent bij Intimacy, nadat het bedrijf in 2007 al een minderheidsaandeel nam in de keten. In februari had CEO Ignace Van Doorselaere al gezegd dat er snel een kentering moest komen voor de Amerikaanse keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top