Intimacy blijft probleem voor Van de Velde | RetailDetail

Intimacy blijft probleem voor Van de Velde

Intimacy blijft probleem voor Van de Velde

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde haalde in de eerste helft van 2014 een omzet van 106,9 miljoen euro, dat is een stijging van 10,3 procent. Ondertussen blijft de Amerikaanse keten Intimacy drukken op de resultaten.

Sterke groothandel

De vergelijkbare omzet van Van de Velde steeg in de eerste helft van het jaar met 9,1 procent, de omzet bij groothandel steeg in die periode met 13,8 procent. Dat had het vooral te danken aan een succesvolle lancering van PrimaDonna Swim. Van de Velde had zelf een groei van 8 procent voorzien en doet het op dat vlak beter dan verwacht.

 

Daar tegenover staat een terugval van 22,7 procent bij de omzet van dochterketen Intimacy, wat door de zwakke dollarin euro zelfs nog iets slechter zal zijn. Dat slechte resultaat van Intimacy zal waarschijnlijk leiden tot een belangrijke waardevermindering. Van de Velde maakt op 29 augustus de volledige financiële resultaten bekend.

 

Van de Velde heeft sinds 2010 een meerderheid van 85 procent bij Intimacy, nadat het bedrijf in 2007 al een minderheidsaandeel nam in de keten. In februari had CEO Ignace Van Doorselaere al gezegd dat er snel een kentering moest komen voor de Amerikaanse keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.