Intimacy blijft probleem voor Van de Velde

Intimacy blijft probleem voor Van de Velde

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde haalde in de eerste helft van 2014 een omzet van 106,9 miljoen euro, dat is een stijging van 10,3 procent. Ondertussen blijft de Amerikaanse keten Intimacy drukken op de resultaten.

Sterke groothandel

De vergelijkbare omzet van Van de Velde steeg in de eerste helft van het jaar met 9,1 procent, de omzet bij groothandel steeg in die periode met 13,8 procent. Dat had het vooral te danken aan een succesvolle lancering van PrimaDonna Swim. Van de Velde had zelf een groei van 8 procent voorzien en doet het op dat vlak beter dan verwacht.

 

Daar tegenover staat een terugval van 22,7 procent bij de omzet van dochterketen Intimacy, wat door de zwakke dollarin euro zelfs nog iets slechter zal zijn. Dat slechte resultaat van Intimacy zal waarschijnlijk leiden tot een belangrijke waardevermindering. Van de Velde maakt op 29 augustus de volledige financiële resultaten bekend.

 

Van de Velde heeft sinds 2010 een meerderheid van 85 procent bij Intimacy, nadat het bedrijf in 2007 al een minderheidsaandeel nam in de keten. In februari had CEO Ignace Van Doorselaere al gezegd dat er snel een kentering moest komen voor de Amerikaanse keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er momenteel met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Back to top