Jaaromzet H&M stijgt met 6 procent | RetailDetail

Jaaromzet H&M stijgt met 6 procent

Jaaromzet H&M stijgt met 6 procent

H&M Group heeft vandaag zijn financiële cijfers vrijgegeven voor het boekjaar van 1 december 2012 tot 30 november 2013. De omzet voor het hele jaar steeg met zes procent. In lokale munten was de stijging negen procent.

Sterk vierde kwartaal

H&M Group had in het boekjaar tot 30 november 2013 een omzet van 128,6 miljard Zweedse kroon (14,6 miljard euro). Dat is een stijging van zes procent ten opzichte van vorig jaar. De brutowinst steeg dan weer van 71,9 miljard Zweedse kroon (8,1 miljard euro) naar 76 miljard (8,6 miljard euro), terwijl de nettowinst uitkwam op 17,2 miljard Zweedse kroon (1,95 miljard euro). Over het hele jaar werden er ook 356 extra winkels geopend.

 

In het vierde kwartaal steeg de omzet van de groep weliswaar van 32,5 miljard Zweedse kroon (3,7 miljard euro) naar 36,5 miljard (4,1 miljard euro). Dat betekende een nettowinst van 5,6 miljard Zweedse kroon (0,63 miljard euro). "2013 eindigde sterk, met goed ontvangen herfstcollecties, die onze omzet in het vierde kwartaal deden stijgen met 13 procent in lokale munten", zei CEO Karl-Johan Persson in een persbericht.

 

Nieuwe markten, online en offline

Voor het huidige boekjaar heeft H&M Group ook al heel wat op de planning staan. Zo wil het 375 nieuwe winkels openen, waaronder eerste filialen in Australië en op de Filippijnen. Online wil H&M vier nieuwe landen bereiken, waaronder Frankrijk, waar in de eerste helft van 2014 een webshop moet gelanceerd worden.

 

H&M zal ook focussen op nieuwe onderdelen van de markt, met de verdere uitbreiding van & Other Stories, dat dit jaar een filiaal krijgt in zowel België (Antwerpen) als Nederland (Amsterdam), en de lancering van een uitgebreide collectie voor H&M Sport.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top