Jaaromzet H&M stijgt met 6 procent

Jaaromzet H&M stijgt met 6 procent

H&M Group heeft vandaag zijn financiële cijfers vrijgegeven voor het boekjaar van 1 december 2012 tot 30 november 2013. De omzet voor het hele jaar steeg met zes procent. In lokale munten was de stijging negen procent.

Sterk vierde kwartaal

H&M Group had in het boekjaar tot 30 november 2013 een omzet van 128,6 miljard Zweedse kroon (14,6 miljard euro). Dat is een stijging van zes procent ten opzichte van vorig jaar. De brutowinst steeg dan weer van 71,9 miljard Zweedse kroon (8,1 miljard euro) naar 76 miljard (8,6 miljard euro), terwijl de nettowinst uitkwam op 17,2 miljard Zweedse kroon (1,95 miljard euro). Over het hele jaar werden er ook 356 extra winkels geopend.

 

In het vierde kwartaal steeg de omzet van de groep weliswaar van 32,5 miljard Zweedse kroon (3,7 miljard euro) naar 36,5 miljard (4,1 miljard euro). Dat betekende een nettowinst van 5,6 miljard Zweedse kroon (0,63 miljard euro). "2013 eindigde sterk, met goed ontvangen herfstcollecties, die onze omzet in het vierde kwartaal deden stijgen met 13 procent in lokale munten", zei CEO Karl-Johan Persson in een persbericht.

 

Nieuwe markten, online en offline

Voor het huidige boekjaar heeft H&M Group ook al heel wat op de planning staan. Zo wil het 375 nieuwe winkels openen, waaronder eerste filialen in Australië en op de Filippijnen. Online wil H&M vier nieuwe landen bereiken, waaronder Frankrijk, waar in de eerste helft van 2014 een webshop moet gelanceerd worden.

 

H&M zal ook focussen op nieuwe onderdelen van de markt, met de verdere uitbreiding van & Other Stories, dat dit jaar een filiaal krijgt in zowel België (Antwerpen) als Nederland (Amsterdam), en de lancering van een uitgebreide collectie voor H&M Sport.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top