Jaaromzet H&M stijgt met 6 procent | RetailDetail

Jaaromzet H&M stijgt met 6 procent

Jaaromzet H&M stijgt met 6 procent

H&M Group heeft vandaag zijn financiële cijfers vrijgegeven voor het boekjaar van 1 december 2012 tot 30 november 2013. De omzet voor het hele jaar steeg met zes procent. In lokale munten was de stijging negen procent.

Sterk vierde kwartaal

H&M Group had in het boekjaar tot 30 november 2013 een omzet van 128,6 miljard Zweedse kroon (14,6 miljard euro). Dat is een stijging van zes procent ten opzichte van vorig jaar. De brutowinst steeg dan weer van 71,9 miljard Zweedse kroon (8,1 miljard euro) naar 76 miljard (8,6 miljard euro), terwijl de nettowinst uitkwam op 17,2 miljard Zweedse kroon (1,95 miljard euro). Over het hele jaar werden er ook 356 extra winkels geopend.

 

In het vierde kwartaal steeg de omzet van de groep weliswaar van 32,5 miljard Zweedse kroon (3,7 miljard euro) naar 36,5 miljard (4,1 miljard euro). Dat betekende een nettowinst van 5,6 miljard Zweedse kroon (0,63 miljard euro). "2013 eindigde sterk, met goed ontvangen herfstcollecties, die onze omzet in het vierde kwartaal deden stijgen met 13 procent in lokale munten", zei CEO Karl-Johan Persson in een persbericht.

 

Nieuwe markten, online en offline

Voor het huidige boekjaar heeft H&M Group ook al heel wat op de planning staan. Zo wil het 375 nieuwe winkels openen, waaronder eerste filialen in Australië en op de Filippijnen. Online wil H&M vier nieuwe landen bereiken, waaronder Frankrijk, waar in de eerste helft van 2014 een webshop moet gelanceerd worden.

 

H&M zal ook focussen op nieuwe onderdelen van de markt, met de verdere uitbreiding van & Other Stories, dat dit jaar een filiaal krijgt in zowel België (Antwerpen) als Nederland (Amsterdam), en de lancering van een uitgebreide collectie voor H&M Sport.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.