Jaaromzet Quiksilver teruggevallen

Jaaromzet Quiksilver teruggevallen

Het Australische surfmerk Quiksilver heeft een zwak financieel jaar achter de rug. Vooral in Amerika kreeg het merk een flinke klap, in de thuisregio was er wel sprake van een lichte groei.

Volgend jaar terug groei verwacht

De totale omzet voor het boekjaar 2014, dat eindigde op 31 oktober 2014, kwam neer op 1,57 miljard dollar (1,2 miljard euro), een daling van 11 procent ten opzichte van een jaar eerder. In het vierde kwartaal alleen was er ook een terugval van 11 procent, van 476 naar 401 miljoen dollar (380 naar 320 miljoen euro).

 

De grootste omzetdaling was te vinden op de Amerikaanse continenten, waar de omzet met 16 procent daalde naar 723 miljoen dollar (580 miljoen euro). In Europa en Afrika daalde de omzet met 8 procent naar 584 miljoen dollar (470 miljoen euro), terwijl er in Azie en Australië sprake was van een lichte groei van één procent naar 262 miljoen dollar (211 miljoen euro).

 

Binnen de groep daalde de omzet van het merk Quiksilver met 10 procent, terwijl ook Roxy de omzet zag terugvallen met vier procent. De grootste klap was er voor het merk DC, dat het met 19 procent minder omzet moest stellen.

 

Quiksilver verwacht ondanks alles voor het boekjaar 2015 een omzetgroei tussen één en vijf procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top