Jaaromzet Quiksilver teruggevallen | RetailDetail

Jaaromzet Quiksilver teruggevallen

Jaaromzet Quiksilver teruggevallen

Het Australische surfmerk Quiksilver heeft een zwak financieel jaar achter de rug. Vooral in Amerika kreeg het merk een flinke klap, in de thuisregio was er wel sprake van een lichte groei.

Volgend jaar terug groei verwacht

De totale omzet voor het boekjaar 2014, dat eindigde op 31 oktober 2014, kwam neer op 1,57 miljard dollar (1,2 miljard euro), een daling van 11 procent ten opzichte van een jaar eerder. In het vierde kwartaal alleen was er ook een terugval van 11 procent, van 476 naar 401 miljoen dollar (380 naar 320 miljoen euro).

 

De grootste omzetdaling was te vinden op de Amerikaanse continenten, waar de omzet met 16 procent daalde naar 723 miljoen dollar (580 miljoen euro). In Europa en Afrika daalde de omzet met 8 procent naar 584 miljoen dollar (470 miljoen euro), terwijl er in Azie en Australië sprake was van een lichte groei van één procent naar 262 miljoen dollar (211 miljoen euro).

 

Binnen de groep daalde de omzet van het merk Quiksilver met 10 procent, terwijl ook Roxy de omzet zag terugvallen met vier procent. De grootste klap was er voor het merk DC, dat het met 19 procent minder omzet moest stellen.

 

Quiksilver verwacht ondanks alles voor het boekjaar 2015 een omzetgroei tussen één en vijf procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top