Jaaromzet Quiksilver teruggevallen | RetailDetail

Jaaromzet Quiksilver teruggevallen

Jaaromzet Quiksilver teruggevallen

Het Australische surfmerk Quiksilver heeft een zwak financieel jaar achter de rug. Vooral in Amerika kreeg het merk een flinke klap, in de thuisregio was er wel sprake van een lichte groei.

Volgend jaar terug groei verwacht

De totale omzet voor het boekjaar 2014, dat eindigde op 31 oktober 2014, kwam neer op 1,57 miljard dollar (1,2 miljard euro), een daling van 11 procent ten opzichte van een jaar eerder. In het vierde kwartaal alleen was er ook een terugval van 11 procent, van 476 naar 401 miljoen dollar (380 naar 320 miljoen euro).

 

De grootste omzetdaling was te vinden op de Amerikaanse continenten, waar de omzet met 16 procent daalde naar 723 miljoen dollar (580 miljoen euro). In Europa en Afrika daalde de omzet met 8 procent naar 584 miljoen dollar (470 miljoen euro), terwijl er in Azie en Australië sprake was van een lichte groei van één procent naar 262 miljoen dollar (211 miljoen euro).

 

Binnen de groep daalde de omzet van het merk Quiksilver met 10 procent, terwijl ook Roxy de omzet zag terugvallen met vier procent. De grootste klap was er voor het merk DC, dat het met 19 procent minder omzet moest stellen.

 

Quiksilver verwacht ondanks alles voor het boekjaar 2015 een omzetgroei tussen één en vijf procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.