Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Het Scandinavische modelabel Jack & Jones opent vrijdag de eerste twee shops in ons land die volledig werden ingericht volgens zijn nieuwste winkelconcept. De primeur is weggelegd voor Leuven en Genk.

Aparte shop-in-shops

Het gloednieuwe winkelconcept dompelt de klant onder in de vijf verschillende subbrands van het mannenlabel. Originals by Jack & Jones en Core by Jack & Jones spreken vooral het jeugdige, meer denim-minded publiek aan, terwijl Premium by Jack & Jones focust op de gentlemen met een meer mature stijl. Voor de wereldwijde marketingcampagne van die laatste lijn strikte Jack & Jones de Amerikaanse acteur Christopher Walken (foto).

 

De vierde collectie, Jack & Jones Vintage Clothing, biedt dan weer casual denim met ruwere afwerkingsdetails, terwijl Jack & Jones Tech vooral mikt op de sportievelingen onder ons. In aparte shop-in-shops worden de verschillende collecties – de keten spreekt zelf van "brand universes" – optimaal gepresenteerd.

 

Aangepast aan winkeloppervlakte

De winkels in Leuven en Genk, die nu vrijdag openen, krijgen dus de primeur van het nieuwe concept. Alle andere boetieks van Jack & Jones – het label telt er intussen een kleine veertig in ons land – volgen de komende maanden.

 

Uiteindelijk bepaalt de winkeloppervlakte hoeveel kledinglijnen en dus shop-in-shops elke boetiek krijgt. Zo biedt de vestiging aan het Sint-Martinusplein in Genk met haar 280 m² plaats voor vier subbrands: Originals, Core, Premium en Vintage Clothing. De Leuvense winkel in de Diestesestraat is dan weer 380 m² groot, zodat ook de vijfde collectie, Tech, een eigen shop-in-shop krijgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top