Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit | RetailDetail

Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Het Scandinavische modelabel Jack & Jones opent vrijdag de eerste twee shops in ons land die volledig werden ingericht volgens zijn nieuwste winkelconcept. De primeur is weggelegd voor Leuven en Genk.

Aparte shop-in-shops

Het gloednieuwe winkelconcept dompelt de klant onder in de vijf verschillende subbrands van het mannenlabel. Originals by Jack & Jones en Core by Jack & Jones spreken vooral het jeugdige, meer denim-minded publiek aan, terwijl Premium by Jack & Jones focust op de gentlemen met een meer mature stijl. Voor de wereldwijde marketingcampagne van die laatste lijn strikte Jack & Jones de Amerikaanse acteur Christopher Walken (foto).

 

De vierde collectie, Jack & Jones Vintage Clothing, biedt dan weer casual denim met ruwere afwerkingsdetails, terwijl Jack & Jones Tech vooral mikt op de sportievelingen onder ons. In aparte shop-in-shops worden de verschillende collecties – de keten spreekt zelf van "brand universes" – optimaal gepresenteerd.

 

Aangepast aan winkeloppervlakte

De winkels in Leuven en Genk, die nu vrijdag openen, krijgen dus de primeur van het nieuwe concept. Alle andere boetieks van Jack & Jones – het label telt er intussen een kleine veertig in ons land – volgen de komende maanden.

 

Uiteindelijk bepaalt de winkeloppervlakte hoeveel kledinglijnen en dus shop-in-shops elke boetiek krijgt. Zo biedt de vestiging aan het Sint-Martinusplein in Genk met haar 280 m² plaats voor vier subbrands: Originals, Core, Premium en Vintage Clothing. De Leuvense winkel in de Diestesestraat is dan weer 380 m² groot, zodat ook de vijfde collectie, Tech, een eigen shop-in-shop krijgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.