Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit | RetailDetail

Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Het Scandinavische modelabel Jack & Jones opent vrijdag de eerste twee shops in ons land die volledig werden ingericht volgens zijn nieuwste winkelconcept. De primeur is weggelegd voor Leuven en Genk.

Aparte shop-in-shops

Het gloednieuwe winkelconcept dompelt de klant onder in de vijf verschillende subbrands van het mannenlabel. Originals by Jack & Jones en Core by Jack & Jones spreken vooral het jeugdige, meer denim-minded publiek aan, terwijl Premium by Jack & Jones focust op de gentlemen met een meer mature stijl. Voor de wereldwijde marketingcampagne van die laatste lijn strikte Jack & Jones de Amerikaanse acteur Christopher Walken (foto).

 

De vierde collectie, Jack & Jones Vintage Clothing, biedt dan weer casual denim met ruwere afwerkingsdetails, terwijl Jack & Jones Tech vooral mikt op de sportievelingen onder ons. In aparte shop-in-shops worden de verschillende collecties – de keten spreekt zelf van "brand universes" – optimaal gepresenteerd.

 

Aangepast aan winkeloppervlakte

De winkels in Leuven en Genk, die nu vrijdag openen, krijgen dus de primeur van het nieuwe concept. Alle andere boetieks van Jack & Jones – het label telt er intussen een kleine veertig in ons land – volgen de komende maanden.

 

Uiteindelijk bepaalt de winkeloppervlakte hoeveel kledinglijnen en dus shop-in-shops elke boetiek krijgt. Zo biedt de vestiging aan het Sint-Martinusplein in Genk met haar 280 m² plaats voor vier subbrands: Originals, Core, Premium en Vintage Clothing. De Leuvense winkel in de Diestesestraat is dan weer 380 m² groot, zodat ook de vijfde collectie, Tech, een eigen shop-in-shop krijgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.