Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Het Scandinavische modelabel Jack & Jones opent vrijdag de eerste twee shops in ons land die volledig werden ingericht volgens zijn nieuwste winkelconcept. De primeur is weggelegd voor Leuven en Genk.

Aparte shop-in-shops

Het gloednieuwe winkelconcept dompelt de klant onder in de vijf verschillende subbrands van het mannenlabel. Originals by Jack & Jones en Core by Jack & Jones spreken vooral het jeugdige, meer denim-minded publiek aan, terwijl Premium by Jack & Jones focust op de gentlemen met een meer mature stijl. Voor de wereldwijde marketingcampagne van die laatste lijn strikte Jack & Jones de Amerikaanse acteur Christopher Walken (foto).

 

De vierde collectie, Jack & Jones Vintage Clothing, biedt dan weer casual denim met ruwere afwerkingsdetails, terwijl Jack & Jones Tech vooral mikt op de sportievelingen onder ons. In aparte shop-in-shops worden de verschillende collecties – de keten spreekt zelf van "brand universes" – optimaal gepresenteerd.

 

Aangepast aan winkeloppervlakte

De winkels in Leuven en Genk, die nu vrijdag openen, krijgen dus de primeur van het nieuwe concept. Alle andere boetieks van Jack & Jones – het label telt er intussen een kleine veertig in ons land – volgen de komende maanden.

 

Uiteindelijk bepaalt de winkeloppervlakte hoeveel kledinglijnen en dus shop-in-shops elke boetiek krijgt. Zo biedt de vestiging aan het Sint-Martinusplein in Genk met haar 280 m² plaats voor vier subbrands: Originals, Core, Premium en Vintage Clothing. De Leuvense winkel in de Diestesestraat is dan weer 380 m² groot, zodat ook de vijfde collectie, Tech, een eigen shop-in-shop krijgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top