Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Jack & Jones rolt nieuw winkelconcept uit

Het Scandinavische modelabel Jack & Jones opent vrijdag de eerste twee shops in ons land die volledig werden ingericht volgens zijn nieuwste winkelconcept. De primeur is weggelegd voor Leuven en Genk.

Aparte shop-in-shops

Het gloednieuwe winkelconcept dompelt de klant onder in de vijf verschillende subbrands van het mannenlabel. Originals by Jack & Jones en Core by Jack & Jones spreken vooral het jeugdige, meer denim-minded publiek aan, terwijl Premium by Jack & Jones focust op de gentlemen met een meer mature stijl. Voor de wereldwijde marketingcampagne van die laatste lijn strikte Jack & Jones de Amerikaanse acteur Christopher Walken (foto).

 

De vierde collectie, Jack & Jones Vintage Clothing, biedt dan weer casual denim met ruwere afwerkingsdetails, terwijl Jack & Jones Tech vooral mikt op de sportievelingen onder ons. In aparte shop-in-shops worden de verschillende collecties – de keten spreekt zelf van "brand universes" – optimaal gepresenteerd.

 

Aangepast aan winkeloppervlakte

De winkels in Leuven en Genk, die nu vrijdag openen, krijgen dus de primeur van het nieuwe concept. Alle andere boetieks van Jack & Jones – het label telt er intussen een kleine veertig in ons land – volgen de komende maanden.

 

Uiteindelijk bepaalt de winkeloppervlakte hoeveel kledinglijnen en dus shop-in-shops elke boetiek krijgt. Zo biedt de vestiging aan het Sint-Martinusplein in Genk met haar 280 m² plaats voor vier subbrands: Originals, Core, Premium en Vintage Clothing. De Leuvense winkel in de Diestesestraat is dan weer 380 m² groot, zodat ook de vijfde collectie, Tech, een eigen shop-in-shop krijgt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top