Jane Birkin wil af van Birkin bag na alligatorfilmpjes

Jane Birkin wil af van Birkin bag na alligatorfilmpjes

De Britse zangeres en actrice Jane Birkin heeft gezegd dat ze wil dat Hermès de naam van de iconische Birkin bag verandert. Die uitspraken doet ze nadat er schokkende beelden werden vrijgegeven van de alligatorkwekerij van het modehuis.

Huiden van andere kwekerijen

De Birkin bag is één van de bekendste handtassen ter wereld en ongelooflijk gewild: ze worden verkocht voor prijzen tussen 5.000 en 10.000 euro en toch bestaan er wachtlijsten voor de handtassen. Wie er eentje wil, moet er soms jaren op wachten.

 

Jane Birkin wil nu echter niet langer dat haar naam verbonden wordt aan de handtassen, nadat PETA beelden vrijgaf over de erbarmelijke omstandigheden waarin alligators worden gekweekt door Hermès. De Birkin bags worden immers van alligatorhuid gemaakt.

 

"Nu ik attent gemaakt ben op de wrede manier waarop alligators worden geslacht voor de Hermès handtassen die mijn naam dragen, heb ik de Hermès Group gevraagd om de naam van de tas te wijzigen tot ze kunnen bewijzen dat de productie ervan op een fatsoenlijke manier gebeurt die voldoet aan de internationaal vastgelegde normen", zegt Jane Birkin.

 

Hermès heeft in een reactie laten verstaan dat de bewuste kwekerij grondig zal onderzocht worden en voegt er aan toe dat de alligatorhuiden die voor de Birkin bags worden gebruikt van een andere kwekerij komen. Of dat voldoende zal zijn om Birkin te overtuigen, is voorlopig nog niet bekend...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top