JBC bouwt nieuw hoofdkwartier in Houthalen-Helchteren | RetailDetail

JBC bouwt nieuw hoofdkwartier in Houthalen-Helchteren

JBC bouwt nieuw hoofdkwartier in Houthalen-Helchteren

Tegen de zomer van 2013 wil kledingketen JBC zijn intrek nemen in een gloednieuw hoofdkantoor met logistieke ruimte in hun thuisbasis Houthalen, aan de ontsluiting van de E314 en de toekomstige omleidingsweg. Met het hele project - dat de administratie, het creatief team en de logistiek op één locatie verenigt - is een investering van 15 miljoen euro gemoeid.

Vrouwvriendelijk gebouw

JBC, dat vandaag al 120 winkels telt in ons land, maakte de voorbije jaren een sterke groei door. Zo steeg het aantal medewerkers op de hoofdzetel tot 200, waardoor de huidige zetel in Houthalen uit zijn voegen begon te barsten. "In plaats van de bestaande gebouwen uit te breiden, hebben we geopteerd voor een gloednieuw gebouw dat past in de huidige tijdsgeest", licht CEO Bart Claes de bouwplannen toe.

 

JBC vroeg architectenbureau Buro B uit Genk om bij de uitwerking van het nieuwe concept de medewerkers inspraak te geven. "We hebben onze medewerkers gevraagd hoe zij hun ideale werkomgeving zien. Tachtig procent van hen zijn vrouwen, dus vonden we het logisch dat zij de meeste inspraak kregen: het wordt een vrouwvriendelijk gebouw," maakt de CEO zich sterk. 

Loftconcept in vier bouwlagen

"Als modebedrijf willen we onze medewerkers een esthetische, inspirerende werkomgeving aanreiken", vervolgt Bart Claes. Het nieuwe hoofdkwartier wordt dan ook allesbehalve een koel kantoorgebouw maar is "ontworpen met de mens als vertrekpunt", aldus architect Rob Gijsenberg: het wordt "een soort loftconcept in vier bouwlagen, met hoge plafonds en flexibele ruimtes die kunnen worden aangepast aan de behoeften van het moment."

 

Als alles volgens plan verloopt, neemt JBC zijn nieuwe hoofdzetel tegen de zomer van 2013 in gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top