JBC bouwt nieuw hoofdkwartier in Houthalen-Helchteren

JBC bouwt nieuw hoofdkwartier in Houthalen-Helchteren

Tegen de zomer van 2013 wil kledingketen JBC zijn intrek nemen in een gloednieuw hoofdkantoor met logistieke ruimte in hun thuisbasis Houthalen, aan de ontsluiting van de E314 en de toekomstige omleidingsweg. Met het hele project - dat de administratie, het creatief team en de logistiek op één locatie verenigt - is een investering van 15 miljoen euro gemoeid.

Vrouwvriendelijk gebouw

JBC, dat vandaag al 120 winkels telt in ons land, maakte de voorbije jaren een sterke groei door. Zo steeg het aantal medewerkers op de hoofdzetel tot 200, waardoor de huidige zetel in Houthalen uit zijn voegen begon te barsten. "In plaats van de bestaande gebouwen uit te breiden, hebben we geopteerd voor een gloednieuw gebouw dat past in de huidige tijdsgeest", licht CEO Bart Claes de bouwplannen toe.

 

JBC vroeg architectenbureau Buro B uit Genk om bij de uitwerking van het nieuwe concept de medewerkers inspraak te geven. "We hebben onze medewerkers gevraagd hoe zij hun ideale werkomgeving zien. Tachtig procent van hen zijn vrouwen, dus vonden we het logisch dat zij de meeste inspraak kregen: het wordt een vrouwvriendelijk gebouw," maakt de CEO zich sterk. 

Loftconcept in vier bouwlagen

"Als modebedrijf willen we onze medewerkers een esthetische, inspirerende werkomgeving aanreiken", vervolgt Bart Claes. Het nieuwe hoofdkwartier wordt dan ook allesbehalve een koel kantoorgebouw maar is "ontworpen met de mens als vertrekpunt", aldus architect Rob Gijsenberg: het wordt "een soort loftconcept in vier bouwlagen, met hoge plafonds en flexibele ruimtes die kunnen worden aangepast aan de behoeften van het moment."

 

Als alles volgens plan verloopt, neemt JBC zijn nieuwe hoofdzetel tegen de zomer van 2013 in gebruik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller test eerste ‘HKMX Store’

30/03/2017

Hunkemöller opent in Berlijn een testwinkel onder HKMX-vlag en dus exclusief voor zijn gelijknamige sportcollectie. Als de resultaten positief zijn, wil de retailer de formule ook uitrollen in andere Europese landen.

Recordomzet voor vanHaren Schoenen

30/03/2017

vanHaren Schoenen heeft in 2016 een recordomzet gehaald. Het groeide het voorbije jaar met 11,7 procent, terwijl de volledige schoenenmarkt in Nederland er met slechts 2 procent op vooruit is gegaan.

H&M lanceert nieuwe keten ARKET “in lastige marktomstandigheden”

30/03/2017

Ondanks een omzetstijging met zo’n 7% heeft het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz zijn eigen prognoses over het eerste kwartaal niet kunnen waarmaken. Intussen nadert de lancering van een nieuwe keten, ARKET, met rasse schreden.

Diesel lanceert nieuw distributiesysteem in België

29/03/2017

De komende dagen lanceert het modemerk Diesel zijn nieuw distributiesysteem in België, nadat het eerder al datzelfde systeem opstartte in Frankrijk en Italië. In het nieuwe systeem werkt Diesel enkel nog samen met bepaalde multibrandretailers.

ZEB neemt PointCarré over

28/03/2017

De Vlaamse multimerkenretailer ZEB neemt PointCarré over, dat zich met 28 winkels de Waalse tegenhanger van de modeketen mag noemen. Beide ketens blijven apart functioneren, maar gaan voor een gezamenlijke groeistrategie.

 

Modemerk Stefanel opent eerste Belgische winkel

27/03/2017

Het modemerk Stefanel heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische winkel geopend, in winkelstraat Hopland. Met de opening van de winkel zet het Italiaanse merk zijn expansie in Noord-Europa en de Benelux verder.

Back to top