JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag
Facebook

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

 

Extra halve dag

Al voor de elfde keer staken tv-zenders voor kinderen de uitzendingen tussen 13u en 17u, om kinderen volop te laten genieten van Buitenspeeldag. Op school wordt er vandaag geen huiswerk gegeven en dit jaar doet ook modeketen JBC voor het eerst mee aan het gebeuren: alle medewerkers krijgen vandaag een extra halve dag verlof cadeau. 

 

Het initiatief is een primeur in de retailwereld: “We willen onze medewerkers de kans geven om samen met hun gezin te genieten en kijken vandaag even niet naar de verkoopcijfers”, is te horen bij CEO Bart Claes. “Alle winkels laten sluiten is inderdaad niet niks, maar klant is koning en bij ons is dat het kind." Vorig jaar konden kinderen en hun (groot)ouders tijdens Buitenspeeldag deelnemen aan maar liefst411 activiteiten in 243 gemeenten en steden. 

 

Begin vorige maand sleepte JBC nog de bpost Omnichannel Award 2018 in de wacht op het RetailDetail Omnichannel Congress. De modeketen haalde het toen van andere genomineerden ZEB en Sissy-Boy

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.