JBC huldigt nieuw hoofdkantoor in

JBC huldigt nieuw hoofdkantoor in

Moderetailer JBC huldigde vandaag feestelijk zijn gloednieuwe hoofdkantoor in het Limburgse Houthalen-Helchteren in. Het kantoorgebouw beslaat een totale vloeroppervlakte van 12.289 m² en telt 226 werkplekken.

Daglicht en flexibele ruimtes

Begin februari 2012 begon JBC met de bouw van een nieuwe hoofdzetel op het industrieterrein Centrum-Zuid in Houthalen-Helchteren, omdat de vorige locatie uit zijn voegen aan het barsten was. “Hoe meer medewerkers er kwamen, hoe dieper in het gebouw er bovendien bureaus moesten worden bijgemaakt en hoe donkerder de werkplekken werden”, licht mede-eigenares Ann Claes toe.

 

In het nieuwe gebouw werd daarom bewust gekozen voor veel glas, veel hout en veel open en flexibele ruimtes. “De bedoeling is een inspirerende plek te creëren met veel daglicht, zeker voor ons creatief team. Zij zitten dan ook op de derde en hoogste verdieping met een ruim overzicht op het landschap”, klinkt het in Houthalen.

 

Ook nieuw is dat er voor het ontwerpteam aparte, flexibele vergaderlokalen zijn voorzien, waar zij ongestoord kunnen samenzitten en bijvoorbeeld stoffen en moodboards kunnen laten liggen.

 

Deel van de ‘employer branding’

Dat de werkomgeving een belangrijk aspect is van de ‘employer branding’ van een bedrijf, heeft het directieteam van de kledingketen goed begrepen. “Voor de cafetaria hebben we alle medewerkers zelf oude stoelen laten meebrengen. Er zijn zo in totaal 284 houten stoelen ingezameld. Die hebben we allemaal wit gespoten en vormen nu een leuk, huiselijk geheel”, vertelt Ann Claes nog.

 

Ook met de sterke vrouwelijke aanwezigheid in het kantoor wordt rekening gehouden: “Zowat 80% van onze medewerkers zijn vrouwen. We zijn daarom aan het bekijken hoe we gezinsvriendelijke diensten kunnen integreren, zoals samenwerken met een strijkdienst die de strijk hier komt ophalen en weer aflevert.”

 

Mayerline blijft in Brussel

Op het Limburgse hoofdkantoor zijn wel enkel de medewerkers van de JBC-formule gehuisvest, de medewerkers van het recent overgenomen Mayerline behouden hun eigen hoofdkantoor in Brussel. Het is volgens Ann Claes ook niet de bedoeling om daar verandering in te brengen: “We willen dat elke keten zijn identiteit behoudt. Op dit moment is er nog geen uitwisseling tussen beide concepten; eerst wil ik goed bekijken hoe Mayerline functioneert. Er is geen sprake van daar onze visie te gaan opleggen. Wel hoop ik van elkaar te kunnen leren.”

 

De opening van het nieuwe kantoorgebouw – de eigenlijke verhuis gebeurde al op 6 september – gaat gepaard met een feest voor zakenpartners vandaag en met een familiedag aanstaande zondag, waarbij de medewerkers hun nieuwe werkplek kunnen tonen aan hun familie. Met de constructie van het gebouw ging een totale investering van zo’n 16 miljoen euro gemoeid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top