JBC huldigt nieuw hoofdkantoor in

JBC huldigt nieuw hoofdkantoor in

Moderetailer JBC huldigde vandaag feestelijk zijn gloednieuwe hoofdkantoor in het Limburgse Houthalen-Helchteren in. Het kantoorgebouw beslaat een totale vloeroppervlakte van 12.289 m² en telt 226 werkplekken.

Daglicht en flexibele ruimtes

Begin februari 2012 begon JBC met de bouw van een nieuwe hoofdzetel op het industrieterrein Centrum-Zuid in Houthalen-Helchteren, omdat de vorige locatie uit zijn voegen aan het barsten was. “Hoe meer medewerkers er kwamen, hoe dieper in het gebouw er bovendien bureaus moesten worden bijgemaakt en hoe donkerder de werkplekken werden”, licht mede-eigenares Ann Claes toe.

 

In het nieuwe gebouw werd daarom bewust gekozen voor veel glas, veel hout en veel open en flexibele ruimtes. “De bedoeling is een inspirerende plek te creëren met veel daglicht, zeker voor ons creatief team. Zij zitten dan ook op de derde en hoogste verdieping met een ruim overzicht op het landschap”, klinkt het in Houthalen.

 

Ook nieuw is dat er voor het ontwerpteam aparte, flexibele vergaderlokalen zijn voorzien, waar zij ongestoord kunnen samenzitten en bijvoorbeeld stoffen en moodboards kunnen laten liggen.

 

Deel van de ‘employer branding’

Dat de werkomgeving een belangrijk aspect is van de ‘employer branding’ van een bedrijf, heeft het directieteam van de kledingketen goed begrepen. “Voor de cafetaria hebben we alle medewerkers zelf oude stoelen laten meebrengen. Er zijn zo in totaal 284 houten stoelen ingezameld. Die hebben we allemaal wit gespoten en vormen nu een leuk, huiselijk geheel”, vertelt Ann Claes nog.

 

Ook met de sterke vrouwelijke aanwezigheid in het kantoor wordt rekening gehouden: “Zowat 80% van onze medewerkers zijn vrouwen. We zijn daarom aan het bekijken hoe we gezinsvriendelijke diensten kunnen integreren, zoals samenwerken met een strijkdienst die de strijk hier komt ophalen en weer aflevert.”

 

Mayerline blijft in Brussel

Op het Limburgse hoofdkantoor zijn wel enkel de medewerkers van de JBC-formule gehuisvest, de medewerkers van het recent overgenomen Mayerline behouden hun eigen hoofdkantoor in Brussel. Het is volgens Ann Claes ook niet de bedoeling om daar verandering in te brengen: “We willen dat elke keten zijn identiteit behoudt. Op dit moment is er nog geen uitwisseling tussen beide concepten; eerst wil ik goed bekijken hoe Mayerline functioneert. Er is geen sprake van daar onze visie te gaan opleggen. Wel hoop ik van elkaar te kunnen leren.”

 

De opening van het nieuwe kantoorgebouw – de eigenlijke verhuis gebeurde al op 6 september – gaat gepaard met een feest voor zakenpartners vandaag en met een familiedag aanstaande zondag, waarbij de medewerkers hun nieuwe werkplek kunnen tonen aan hun familie. Met de constructie van het gebouw ging een totale investering van zo’n 16 miljoen euro gemoeid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Back to top