JBC lanceert collectie van biologisch katoen | RetailDetail

JBC lanceert collectie van biologisch katoen

JBC lanceert collectie van biologisch katoen

Vanaf vandaag is bij kledingketen JBC de collectie 'Fair in style' te koop. Die is volledig gefabriceerd van biologisch katoen en dus met minder pesticides en chemische producten gemaakt.

Natuurlijke kweekwijze

De 'Fair in style'-collectie van JBC wordt volledig gemaakt uit biologisch katoen, een materiaal dat volgens de keten "heerlijk zacht aanvoelt". De hoofdreden voor het gebruik van dit materiaal is echter om zo min mogelijk pesticides en chemische stoffen te gebruiken en te kiezen voor een natuurlijke kweekwijze.

 

"Modetrends evolueren razend snel, de trends van vandaag waren gisteren nog ondenkbaar en zijn morgen al weer achterhaald. Gelukkig zijn er ook labels die zich niet alleen richten op het heden, maar ook op de toekomst. Met deze filosofie in het achterhoofd bracht JBC haar nieuwe Fair in style-collectie uit, een collectie voor het hele gezin gemaakt uit biologisch katoen", zegt JBC in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.