JBC lanceert eerste cradle-to-cradle-collectie | RetailDetail

JBC lanceert eerste cradle-to-cradle-collectie

JBC lanceert eerste cradle-to-cradle-collectie

De Belgische moderetailer JBC heeft een eigen cradle-to-cradle-collectie gelanceerd. Dat is een collectie die in essentie duurzaam en zonder afval wordt gecreëerd. Verschillende Belgische (ex-)sporters zijn het gezicht van de collectie.

"Nieuw leven zonder kwaliteitsverlies"

Onder het motto "Life can be forever, so why waste it?" onthult JBC volgende week de nieuwe collectie. Om de nieuwe, duurzame collectie te marketen, is JBC een samenwerking aangegaan met Team Energy, een project dat een ontmoetingsplaats wil bieden voor (al dan niet voormalige) topatleten en coaches. Op die manier zullen ook de gezichten van Team Energy - met name Kim Clijsters, Sven Nys, Hans Van Alphen en Evi Van Acker - ook de gezichten zijn van de nieuwe collectie van JBC.


"JBC denkt aan de volgende generaties door een nieuwe kijk te werpen op duurzaam ontwerpen. De materialen van elk kledingstuk uit deze collectie krijgen na gebruik een nieuw leven zonder kwaliteitsverlies", stelt de retailer in een persbericht.


De collectie wordt op 7 oktober officieel voorgesteld en dan zal ook het 'Cradle to Cradle Basic'-certificaat overhandigd worden aan JBC.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.