JBC lanceert eerste cradle-to-cradle-collectie

JBC lanceert eerste cradle-to-cradle-collectie

De Belgische moderetailer JBC heeft een eigen cradle-to-cradle-collectie gelanceerd. Dat is een collectie die in essentie duurzaam en zonder afval wordt gecreëerd. Verschillende Belgische (ex-)sporters zijn het gezicht van de collectie.

"Nieuw leven zonder kwaliteitsverlies"

Onder het motto "Life can be forever, so why waste it?" onthult JBC volgende week de nieuwe collectie. Om de nieuwe, duurzame collectie te marketen, is JBC een samenwerking aangegaan met Team Energy, een project dat een ontmoetingsplaats wil bieden voor (al dan niet voormalige) topatleten en coaches. Op die manier zullen ook de gezichten van Team Energy - met name Kim Clijsters, Sven Nys, Hans Van Alphen en Evi Van Acker - ook de gezichten zijn van de nieuwe collectie van JBC.


"JBC denkt aan de volgende generaties door een nieuwe kijk te werpen op duurzaam ontwerpen. De materialen van elk kledingstuk uit deze collectie krijgen na gebruik een nieuw leven zonder kwaliteitsverlies", stelt de retailer in een persbericht.


De collectie wordt op 7 oktober officieel voorgesteld en dan zal ook het 'Cradle to Cradle Basic'-certificaat overhandigd worden aan JBC.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top