JBC lanceert eerste cradle-to-cradle-collectie

JBC lanceert eerste cradle-to-cradle-collectie

De Belgische moderetailer JBC heeft een eigen cradle-to-cradle-collectie gelanceerd. Dat is een collectie die in essentie duurzaam en zonder afval wordt gecreëerd. Verschillende Belgische (ex-)sporters zijn het gezicht van de collectie.

"Nieuw leven zonder kwaliteitsverlies"

Onder het motto "Life can be forever, so why waste it?" onthult JBC volgende week de nieuwe collectie. Om de nieuwe, duurzame collectie te marketen, is JBC een samenwerking aangegaan met Team Energy, een project dat een ontmoetingsplaats wil bieden voor (al dan niet voormalige) topatleten en coaches. Op die manier zullen ook de gezichten van Team Energy - met name Kim Clijsters, Sven Nys, Hans Van Alphen en Evi Van Acker - ook de gezichten zijn van de nieuwe collectie van JBC.


"JBC denkt aan de volgende generaties door een nieuwe kijk te werpen op duurzaam ontwerpen. De materialen van elk kledingstuk uit deze collectie krijgen na gebruik een nieuw leven zonder kwaliteitsverlies", stelt de retailer in een persbericht.


De collectie wordt op 7 oktober officieel voorgesteld en dan zal ook het 'Cradle to Cradle Basic'-certificaat overhandigd worden aan JBC.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top