JBC lanceert eerste cradle-to-cradle-collectie

JBC lanceert eerste cradle-to-cradle-collectie

De Belgische moderetailer JBC heeft een eigen cradle-to-cradle-collectie gelanceerd. Dat is een collectie die in essentie duurzaam en zonder afval wordt gecreëerd. Verschillende Belgische (ex-)sporters zijn het gezicht van de collectie.

"Nieuw leven zonder kwaliteitsverlies"

Onder het motto "Life can be forever, so why waste it?" onthult JBC volgende week de nieuwe collectie. Om de nieuwe, duurzame collectie te marketen, is JBC een samenwerking aangegaan met Team Energy, een project dat een ontmoetingsplaats wil bieden voor (al dan niet voormalige) topatleten en coaches. Op die manier zullen ook de gezichten van Team Energy - met name Kim Clijsters, Sven Nys, Hans Van Alphen en Evi Van Acker - ook de gezichten zijn van de nieuwe collectie van JBC.


"JBC denkt aan de volgende generaties door een nieuwe kijk te werpen op duurzaam ontwerpen. De materialen van elk kledingstuk uit deze collectie krijgen na gebruik een nieuw leven zonder kwaliteitsverlies", stelt de retailer in een persbericht.


De collectie wordt op 7 oktober officieel voorgesteld en dan zal ook het 'Cradle to Cradle Basic'-certificaat overhandigd worden aan JBC.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top