JBC richt zich heel bewust op het middensegment

JBC richt zich heel bewust op het middensegment

De Belgische kledingketen JBC wil zich in de toekomst bewust richten op het moeilijke middensegment. Het wil zo de huidige prijzenslag ontwijken, al beseft het dat het in dat segment knokken is voor resultaten.

Duurzaam en betaalbaar

Het middensegment maakt immers al een tijdje moeilijke momenten door, met onder andere het faillissement van Mexx en de mindere resultaten bij Esprit. Toch gelooft CEO Bart Claes dat JBC op het goede pad is.


"Het is vandaag de kunst voor elk bedrijf in het middensegment om een duidelijke identiteit te hebben en daar trouw en consistent aan vast te houden. Uiteraard verandert de markt en moet je mee evolueren met de consument, maar die consument moet wel het merk blijven herkennen. Ook voor ons blijft het een uitdaging om dit te blijven waarmaken", zegt hij aan Knack.


JBC kiest er dan ook voor om kwalitatieve kleding te verkopen aan betaalbare prijzen. "Wij willen niet de goedkoopste zijn en we willen geen wegwerp-shirts brengen van twee euro." De kleding moet ook geproduceerd worden met respect voor mens en milieu, aldus Bart Claes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top