JBC richt zich heel bewust op het middensegment | RetailDetail

JBC richt zich heel bewust op het middensegment

JBC richt zich heel bewust op het middensegment

De Belgische kledingketen JBC wil zich in de toekomst bewust richten op het moeilijke middensegment. Het wil zo de huidige prijzenslag ontwijken, al beseft het dat het in dat segment knokken is voor resultaten.

Duurzaam en betaalbaar

Het middensegment maakt immers al een tijdje moeilijke momenten door, met onder andere het faillissement van Mexx en de mindere resultaten bij Esprit. Toch gelooft CEO Bart Claes dat JBC op het goede pad is.


"Het is vandaag de kunst voor elk bedrijf in het middensegment om een duidelijke identiteit te hebben en daar trouw en consistent aan vast te houden. Uiteraard verandert de markt en moet je mee evolueren met de consument, maar die consument moet wel het merk blijven herkennen. Ook voor ons blijft het een uitdaging om dit te blijven waarmaken", zegt hij aan Knack.


JBC kiest er dan ook voor om kwalitatieve kleding te verkopen aan betaalbare prijzen. "Wij willen niet de goedkoopste zijn en we willen geen wegwerp-shirts brengen van twee euro." De kleding moet ook geproduceerd worden met respect voor mens en milieu, aldus Bart Claes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.