JBC richt zich heel bewust op het middensegment

JBC richt zich heel bewust op het middensegment

De Belgische kledingketen JBC wil zich in de toekomst bewust richten op het moeilijke middensegment. Het wil zo de huidige prijzenslag ontwijken, al beseft het dat het in dat segment knokken is voor resultaten.

Duurzaam en betaalbaar

Het middensegment maakt immers al een tijdje moeilijke momenten door, met onder andere het faillissement van Mexx en de mindere resultaten bij Esprit. Toch gelooft CEO Bart Claes dat JBC op het goede pad is.


"Het is vandaag de kunst voor elk bedrijf in het middensegment om een duidelijke identiteit te hebben en daar trouw en consistent aan vast te houden. Uiteraard verandert de markt en moet je mee evolueren met de consument, maar die consument moet wel het merk blijven herkennen. Ook voor ons blijft het een uitdaging om dit te blijven waarmaken", zegt hij aan Knack.


JBC kiest er dan ook voor om kwalitatieve kleding te verkopen aan betaalbare prijzen. "Wij willen niet de goedkoopste zijn en we willen geen wegwerp-shirts brengen van twee euro." De kleding moet ook geproduceerd worden met respect voor mens en milieu, aldus Bart Claes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top