JBC trekt naar Duitsland

JBC trekt naar Duitsland

Volgende week opent JBC in het Duitse Wuppertal een eerste van minstens vijf eigen winkels met kinderkleding. "We geloven dat de Duitsers ons niveau van kwaliteit en afwerking wel zullen waarderen", zegt topman Bart Claes.

Eigen kinderkledingwinkels

Bart Claes wachtte met de bekendmaking van zijn Duitse plannen tot Vlaams minister-president Kris Peeters gisteravond in Houthalen was aangekomen om er het gloednieuwe hoofdkantoor officieel in te huldigen. "We zijn wat de kinderkleding betreft al marktleider in België", zei een trotse CEO.

 

"Intussen hebben we ook drie winkels waar we uitsluitend kinderkleding verkopen, en die doen het erg goed. Vandaar dat we het concept nu ook in Duitsland gaan uitrollen." De eerste JBC kids opende in 2011 in Knokke; intussen is er ook eentje in het Waasland Shopping Center (Sint-Niklaas) en in Bertrange (Luxemburg).

 

De Duitse primeur is voor Wuppertal (Noordrijn-Westfalen). "Het plan is om in deze regio binnen het jaar minstens vijf winkels te openen. Daarna kunnen we een evaluatie maken van onze Duitse aanwezigheid. In tegenstelling tot bijvoorbeeld in Nederland, waar de prijs erg belangrijk is, hechten Duitse klanten ook veel belang aan kwaliteit en afwerking. We geloven dat zij daarom interesse zullen hebben in JBC."

 

6,5 miljoen euro voor nieuw magazijn

Eerstdaags start JBC trouwens ook met de bouw van een nieuw magazijn op industrieterrein Centrum Zuid in Houthalen-Helchteren. "Hiermee geven we een antwoord op het gebrek aan capaciteit waar we nu al mee kampen, en anticiperen we bovendien op de groei die we op termijn verwachten."

 

"Het geeft ons ook de kans om ons machinepark voor de automatische stockage, sortering en orderpicking te updaten volgens de recentste technologie", zegt CEO Bart Claes. In totaal is met dit project een investering van 6,5 miljoen euro gemoeid. "Eens de werken zijn afgerond - en we mikken daarvoor op het einde van 2014 - zal JBC op dit industrieterrein zo'n 50.000 m² aan ruimte in beslag nemen", aldus nog Claes.

 

Master Marketeer

En er is vandaag nóg een reden tot feesten bij de familie Claes: vanavond treedt Bart Claes namelijk officieel toe tot het selecte clubje van Master Marketeers, een eretitel die de Stichting Marketing uitreikt aan mensen die "het marketingvak uitstraling geven en een voorbeeld zijn voor jongere collega's".

 

Acht jaar geleden was Claes bijna verkozen tot Marketeer van het Jaar. "Dat was wat vroeg. Nu heb ik meer kilometers op de teller en kan JBC meer successen voorleggen. Niet die ene spectaculaire verkoopstunt, maar een volgehouden parcours", zegt de laureaat in De Standaard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top