JBC trekt naar Duitsland | RetailDetail

JBC trekt naar Duitsland

JBC trekt naar Duitsland

Volgende week opent JBC in het Duitse Wuppertal een eerste van minstens vijf eigen winkels met kinderkleding. "We geloven dat de Duitsers ons niveau van kwaliteit en afwerking wel zullen waarderen", zegt topman Bart Claes.

Eigen kinderkledingwinkels

Bart Claes wachtte met de bekendmaking van zijn Duitse plannen tot Vlaams minister-president Kris Peeters gisteravond in Houthalen was aangekomen om er het gloednieuwe hoofdkantoor officieel in te huldigen. "We zijn wat de kinderkleding betreft al marktleider in België", zei een trotse CEO.

 

"Intussen hebben we ook drie winkels waar we uitsluitend kinderkleding verkopen, en die doen het erg goed. Vandaar dat we het concept nu ook in Duitsland gaan uitrollen." De eerste JBC kids opende in 2011 in Knokke; intussen is er ook eentje in het Waasland Shopping Center (Sint-Niklaas) en in Bertrange (Luxemburg).

 

De Duitse primeur is voor Wuppertal (Noordrijn-Westfalen). "Het plan is om in deze regio binnen het jaar minstens vijf winkels te openen. Daarna kunnen we een evaluatie maken van onze Duitse aanwezigheid. In tegenstelling tot bijvoorbeeld in Nederland, waar de prijs erg belangrijk is, hechten Duitse klanten ook veel belang aan kwaliteit en afwerking. We geloven dat zij daarom interesse zullen hebben in JBC."

 

6,5 miljoen euro voor nieuw magazijn

Eerstdaags start JBC trouwens ook met de bouw van een nieuw magazijn op industrieterrein Centrum Zuid in Houthalen-Helchteren. "Hiermee geven we een antwoord op het gebrek aan capaciteit waar we nu al mee kampen, en anticiperen we bovendien op de groei die we op termijn verwachten."

 

"Het geeft ons ook de kans om ons machinepark voor de automatische stockage, sortering en orderpicking te updaten volgens de recentste technologie", zegt CEO Bart Claes. In totaal is met dit project een investering van 6,5 miljoen euro gemoeid. "Eens de werken zijn afgerond - en we mikken daarvoor op het einde van 2014 - zal JBC op dit industrieterrein zo'n 50.000 m² aan ruimte in beslag nemen", aldus nog Claes.

 

Master Marketeer

En er is vandaag nóg een reden tot feesten bij de familie Claes: vanavond treedt Bart Claes namelijk officieel toe tot het selecte clubje van Master Marketeers, een eretitel die de Stichting Marketing uitreikt aan mensen die "het marketingvak uitstraling geven en een voorbeeld zijn voor jongere collega's".

 

Acht jaar geleden was Claes bijna verkozen tot Marketeer van het Jaar. "Dat was wat vroeg. Nu heb ik meer kilometers op de teller en kan JBC meer successen voorleggen. Niet die ene spectaculaire verkoopstunt, maar een volgehouden parcours", zegt de laureaat in De Standaard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.