Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen

Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen

De 39-jarige Amerikaanse designer Jeremy Scott is de nieuwe creatief directeur van het Italiaanse modehuis Moschino. Hij volgt er Rosella Jardina op, die er bijna twintig jaar de dienst uitmaakte na het overlijden van stichter Franco Moschino in 1994. Naast zijn opdracht bij Moschino zal Scott trouwens zijn eigen merk blijven leiden.

Provocerende ontwerper maakt nieuwe identiteit

Het modehuis ziet in Scott een ontwerper die bij het merk een nieuw verhaal kan schrijven, waardoor jonge mensen zich aangesproken voelen. "Hij is de designer die de identiteit van Moschino kan herinterpreteren", aldus het bedrijf. Moschino ontstond in 1983 net als merk dat tegen trends in ging. Ook Scott staat bekend om zijn provocatieve stijl: zo maakte hij voor Adidas onder meer sneakers met pluche teddyberen of met luipaardenprint.

 

Scott maakte naam als ontwerper voor Madonna, Lady Gaga en Rihanna. Voorts werkte hij voor Longchamp en Swatch. Hij was ook genomineerd voor de Best Young Designer Award van de Council of Fashion Designers of America en won tevens de Venus de la Mode Award.

 

De eerste collectie van Scott bij Moschino wordt in februari op de modeweek van Milaan verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top