Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen

Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen

De 39-jarige Amerikaanse designer Jeremy Scott is de nieuwe creatief directeur van het Italiaanse modehuis Moschino. Hij volgt er Rosella Jardina op, die er bijna twintig jaar de dienst uitmaakte na het overlijden van stichter Franco Moschino in 1994. Naast zijn opdracht bij Moschino zal Scott trouwens zijn eigen merk blijven leiden.

Provocerende ontwerper maakt nieuwe identiteit

Het modehuis ziet in Scott een ontwerper die bij het merk een nieuw verhaal kan schrijven, waardoor jonge mensen zich aangesproken voelen. "Hij is de designer die de identiteit van Moschino kan herinterpreteren", aldus het bedrijf. Moschino ontstond in 1983 net als merk dat tegen trends in ging. Ook Scott staat bekend om zijn provocatieve stijl: zo maakte hij voor Adidas onder meer sneakers met pluche teddyberen of met luipaardenprint.

 

Scott maakte naam als ontwerper voor Madonna, Lady Gaga en Rihanna. Voorts werkte hij voor Longchamp en Swatch. Hij was ook genomineerd voor de Best Young Designer Award van de Council of Fashion Designers of America en won tevens de Venus de la Mode Award.

 

De eerste collectie van Scott bij Moschino wordt in februari op de modeweek van Milaan verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top