Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen | RetailDetail

Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen

Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen

De 39-jarige Amerikaanse designer Jeremy Scott is de nieuwe creatief directeur van het Italiaanse modehuis Moschino. Hij volgt er Rosella Jardina op, die er bijna twintig jaar de dienst uitmaakte na het overlijden van stichter Franco Moschino in 1994. Naast zijn opdracht bij Moschino zal Scott trouwens zijn eigen merk blijven leiden.

Provocerende ontwerper maakt nieuwe identiteit

Het modehuis ziet in Scott een ontwerper die bij het merk een nieuw verhaal kan schrijven, waardoor jonge mensen zich aangesproken voelen. "Hij is de designer die de identiteit van Moschino kan herinterpreteren", aldus het bedrijf. Moschino ontstond in 1983 net als merk dat tegen trends in ging. Ook Scott staat bekend om zijn provocatieve stijl: zo maakte hij voor Adidas onder meer sneakers met pluche teddyberen of met luipaardenprint.

 

Scott maakte naam als ontwerper voor Madonna, Lady Gaga en Rihanna. Voorts werkte hij voor Longchamp en Swatch. Hij was ook genomineerd voor de Best Young Designer Award van de Council of Fashion Designers of America en won tevens de Venus de la Mode Award.

 

De eerste collectie van Scott bij Moschino wordt in februari op de modeweek van Milaan verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.