Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen | RetailDetail

Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen

Jeremy Scott moet Moschino nieuw verhaal bezorgen

De 39-jarige Amerikaanse designer Jeremy Scott is de nieuwe creatief directeur van het Italiaanse modehuis Moschino. Hij volgt er Rosella Jardina op, die er bijna twintig jaar de dienst uitmaakte na het overlijden van stichter Franco Moschino in 1994. Naast zijn opdracht bij Moschino zal Scott trouwens zijn eigen merk blijven leiden.

Provocerende ontwerper maakt nieuwe identiteit

Het modehuis ziet in Scott een ontwerper die bij het merk een nieuw verhaal kan schrijven, waardoor jonge mensen zich aangesproken voelen. "Hij is de designer die de identiteit van Moschino kan herinterpreteren", aldus het bedrijf. Moschino ontstond in 1983 net als merk dat tegen trends in ging. Ook Scott staat bekend om zijn provocatieve stijl: zo maakte hij voor Adidas onder meer sneakers met pluche teddyberen of met luipaardenprint.

 

Scott maakte naam als ontwerper voor Madonna, Lady Gaga en Rihanna. Voorts werkte hij voor Longchamp en Swatch. Hij was ook genomineerd voor de Best Young Designer Award van de Council of Fashion Designers of America en won tevens de Venus de la Mode Award.

 

De eerste collectie van Scott bij Moschino wordt in februari op de modeweek van Milaan verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.