Jimmy Choo zet hakken op Londense beurs

Jimmy Choo zet hakken op Londense beurs

Schoenenverkoper Jimmy Choo gaat eind volgende maand een beursnotering aanvragen in Londen. Een kwart van de aandelen van het bedrijf zal vrij verhandelbaar worden. De totale waarde van Jimmy Choo wordt geraamd op 0,7 à 1 miljard pond (0,9 à 1,3 miljard euro).

Sinds 2011 in handen van investeerder

Jimmy Choo werd opgericht in 1996 door een voormalige accessoireredacteur van de Britse Vogue, Tamara Mellon, en de Maleisische schoenenmaker Jimmy Choo, die zijn naam gaf aan het merk. In 2001 liep de samenwerking tussen beide spaak, waarna Mellon Choo uitkocht. Sinds 2011 is het bedrijf in handen van investeringsmaatschappij Joh. A. Benckiser.

 

De schoenenverkoper, die vooral naam maakte via de televisieserie Sex and the City en bekend is van schoenen met hoge hakken, was in 2013 goed voor een omzet van 282 miljoen pond (360 miljoen euro). In de eerste helft van dit jaar bedroeg het verkoopcijfer 150,2 miljoen pond (190 miljoen euro).

 

Jimmy Choo telt wereldwijd momenteel zowat 120 winkels en plant er jaarlijks een tiental extra te openen. Vooral in Azië, waar het merk nog ondervertegenwoordigd is en waar de vraag naar luxegoederen stijgt, is nog ruimte voor expansie. Voorts wil het zijn groothandelsactiviteiten verder uitbouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top