Jimmy Choo zet hakken op Londense beurs | RetailDetail

Jimmy Choo zet hakken op Londense beurs

Jimmy Choo zet hakken op Londense beurs

Schoenenverkoper Jimmy Choo gaat eind volgende maand een beursnotering aanvragen in Londen. Een kwart van de aandelen van het bedrijf zal vrij verhandelbaar worden. De totale waarde van Jimmy Choo wordt geraamd op 0,7 à 1 miljard pond (0,9 à 1,3 miljard euro).

Sinds 2011 in handen van investeerder

Jimmy Choo werd opgericht in 1996 door een voormalige accessoireredacteur van de Britse Vogue, Tamara Mellon, en de Maleisische schoenenmaker Jimmy Choo, die zijn naam gaf aan het merk. In 2001 liep de samenwerking tussen beide spaak, waarna Mellon Choo uitkocht. Sinds 2011 is het bedrijf in handen van investeringsmaatschappij Joh. A. Benckiser.

 

De schoenenverkoper, die vooral naam maakte via de televisieserie Sex and the City en bekend is van schoenen met hoge hakken, was in 2013 goed voor een omzet van 282 miljoen pond (360 miljoen euro). In de eerste helft van dit jaar bedroeg het verkoopcijfer 150,2 miljoen pond (190 miljoen euro).

 

Jimmy Choo telt wereldwijd momenteel zowat 120 winkels en plant er jaarlijks een tiental extra te openen. Vooral in Azië, waar het merk nog ondervertegenwoordigd is en waar de vraag naar luxegoederen stijgt, is nog ruimte voor expansie. Voorts wil het zijn groothandelsactiviteiten verder uitbouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top