John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf | RetailDetail

John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf

John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf

De Britse warenhuisketen John Lewis is van plan zeven shop-in-shops te openen bij zijn Nederlandse collega's van de Bijenkorf. De Britse 'upmarket'-retailer zet daarmee zijn eerste stapjes op het Europese vasteland.

Nog internationale deals op komst

John Lewis mikt op de lente van 2016 om zijn eerste shop-in-shops op het Europese vasteland te openen. De primeur is weggelegd voor de vestigingen van de Bijenkorf in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Voor het einde van 2016 komen Eindhoven en Utrecht aan de beurt en in 2017 volgen nog Amstelveen en Maastricht. De shop-in-shops zullen 28 tot 46 m² groot zijn en focussen op de woon- en lifestyle-accessoires van het eigen John Lewis-merk.

 

De komst van het Britse 'betere' warenhuis naar het Europese vasteland past in de internationale expansieplannen van de groep. Het voorbije jaar startte de retailer al met 14 shop-in-shops in Singapore en de Filippijnen, nadat er eerder ook al zeven openden in Zuid-Korea.

 

"We zijn zeer blij onze allereerste Europese shop-in-shop te kunnen starten en de Bijenkorf is de ideale partner om John Lewis naar nieuwe klanten en een nieuw land te brengen", aldus Andy Street, managing director van John Lewis. "Onze bestaande shop-in-shops in Singapore, de Filippijnen en Zuid-Korea werden daar goed ontvangen en presteren sterk. We blijven vasthouden aan onze fysieke expansie in het Verenigd Koninkrijk, maar hopen in 2016 nog meer van dergelijke internationale deals te kunnen aankondigen." Aan welke landen John Lewis dan denkt, werd er niet bij verteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.