John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf | RetailDetail

John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf

John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf

De Britse warenhuisketen John Lewis is van plan zeven shop-in-shops te openen bij zijn Nederlandse collega's van de Bijenkorf. De Britse 'upmarket'-retailer zet daarmee zijn eerste stapjes op het Europese vasteland.

Nog internationale deals op komst

John Lewis mikt op de lente van 2016 om zijn eerste shop-in-shops op het Europese vasteland te openen. De primeur is weggelegd voor de vestigingen van de Bijenkorf in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Voor het einde van 2016 komen Eindhoven en Utrecht aan de beurt en in 2017 volgen nog Amstelveen en Maastricht. De shop-in-shops zullen 28 tot 46 m² groot zijn en focussen op de woon- en lifestyle-accessoires van het eigen John Lewis-merk.

 

De komst van het Britse 'betere' warenhuis naar het Europese vasteland past in de internationale expansieplannen van de groep. Het voorbije jaar startte de retailer al met 14 shop-in-shops in Singapore en de Filippijnen, nadat er eerder ook al zeven openden in Zuid-Korea.

 

"We zijn zeer blij onze allereerste Europese shop-in-shop te kunnen starten en de Bijenkorf is de ideale partner om John Lewis naar nieuwe klanten en een nieuw land te brengen", aldus Andy Street, managing director van John Lewis. "Onze bestaande shop-in-shops in Singapore, de Filippijnen en Zuid-Korea werden daar goed ontvangen en presteren sterk. We blijven vasthouden aan onze fysieke expansie in het Verenigd Koninkrijk, maar hopen in 2016 nog meer van dergelijke internationale deals te kunnen aankondigen." Aan welke landen John Lewis dan denkt, werd er niet bij verteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top