John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf

John Lewis opent shop-in-shops bij de Bijenkorf

De Britse warenhuisketen John Lewis is van plan zeven shop-in-shops te openen bij zijn Nederlandse collega's van de Bijenkorf. De Britse 'upmarket'-retailer zet daarmee zijn eerste stapjes op het Europese vasteland.

Nog internationale deals op komst

John Lewis mikt op de lente van 2016 om zijn eerste shop-in-shops op het Europese vasteland te openen. De primeur is weggelegd voor de vestigingen van de Bijenkorf in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Voor het einde van 2016 komen Eindhoven en Utrecht aan de beurt en in 2017 volgen nog Amstelveen en Maastricht. De shop-in-shops zullen 28 tot 46 m² groot zijn en focussen op de woon- en lifestyle-accessoires van het eigen John Lewis-merk.

 

De komst van het Britse 'betere' warenhuis naar het Europese vasteland past in de internationale expansieplannen van de groep. Het voorbije jaar startte de retailer al met 14 shop-in-shops in Singapore en de Filippijnen, nadat er eerder ook al zeven openden in Zuid-Korea.

 

"We zijn zeer blij onze allereerste Europese shop-in-shop te kunnen starten en de Bijenkorf is de ideale partner om John Lewis naar nieuwe klanten en een nieuw land te brengen", aldus Andy Street, managing director van John Lewis. "Onze bestaande shop-in-shops in Singapore, de Filippijnen en Zuid-Korea werden daar goed ontvangen en presteren sterk. We blijven vasthouden aan onze fysieke expansie in het Verenigd Koninkrijk, maar hopen in 2016 nog meer van dergelijke internationale deals te kunnen aankondigen." Aan welke landen John Lewis dan denkt, werd er niet bij verteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top