Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land

Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land

Het Amerikaanse modemerk Juicy Couture wil de komende vijf jaar zijn aantal winkels wereldwijd flink opvoeren: tegen het jaar 2020 moet het merk 355 filialen hebben. Zo komen er nieuwe winkels in onder andere Azerbeidzjan.

Samenwerking met Steve Madden

Momenteel heeft Juicy Couture 199 winkels in het buitenland, verspreid over zestig landen. Daarnaast heeft het ook nog outlets en shop-in-shops in verschillende warenhuizen. De komende vijf jaar zullen er nieuwe winkels komen in acht landen, waaronder Zuid-Afrika en India. In 2015 zullen er al 31 filialen de deuren openen en in totaal moeten er 133 winkels openen. Het is niet geweten of er in thuisland de Verenigde Staten ook nieuwe winkels zullen komen.

 

Juicy Couture werd in 2013 overgenomen door Authentic Brands Group voor een bedrag van 195 miljoen dollar (180 miljoen euro) en sloot toen onmiddellijk elke eigen winkel in de Verenigde Staten, behalve drie in New York. Sind kort verkopen de eigen winkels ook Juicy Couture schoenen, die worden ontwikkeld in samenwerking met het merk Steve Madden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top