Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land

Juicy Couture plant wereldwijde uitbreiding, maar blijft afwezig in eigen land

Het Amerikaanse modemerk Juicy Couture wil de komende vijf jaar zijn aantal winkels wereldwijd flink opvoeren: tegen het jaar 2020 moet het merk 355 filialen hebben. Zo komen er nieuwe winkels in onder andere Azerbeidzjan.

Samenwerking met Steve Madden

Momenteel heeft Juicy Couture 199 winkels in het buitenland, verspreid over zestig landen. Daarnaast heeft het ook nog outlets en shop-in-shops in verschillende warenhuizen. De komende vijf jaar zullen er nieuwe winkels komen in acht landen, waaronder Zuid-Afrika en India. In 2015 zullen er al 31 filialen de deuren openen en in totaal moeten er 133 winkels openen. Het is niet geweten of er in thuisland de Verenigde Staten ook nieuwe winkels zullen komen.

 

Juicy Couture werd in 2013 overgenomen door Authentic Brands Group voor een bedrag van 195 miljoen dollar (180 miljoen euro) en sloot toen onmiddellijk elke eigen winkel in de Verenigde Staten, behalve drie in New York. Sind kort verkopen de eigen winkels ook Juicy Couture schoenen, die worden ontwikkeld in samenwerking met het merk Steve Madden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top