Kappers Olivier Dachkin mogen niet praten over politiek of religie

Kappers Olivier Dachkin mogen niet praten over politiek of religie

Het personeel van Olivier Dachkin, de grootste kappersketen van België, heeft het verbod gekregen om nog met klanten te praten over politiek of religie. Zo wil de keten in de toekomst discussies vermijden.

"Kapsalon is geen café"

Het management van Olivier Dachkin gelooft dat discussies over politiek en religie niet bijdragen tot de juiste sfeer in een kapsalon. "Je mag een kapsalon niet vergelijken met een café, waar aan de toog wordt geredetwist. Waarom gaan we naar de kapper? Om even te relaxen en met een goed gevoel naar huis te gaan", vertelt de keten aan Het Nieuwsblad. Van het personeel wordt dan ook verwacht dat ze snel van onderwerp veranderen wanneer klanten over dergelijke onderwerpen beginnen.

 

De Unie van Belgische Kappers verwacht niet dat de partijken van Olivier Dachkin snel hun weg zullen vinden naar andere kappers. "In een kapsalon wordt nu eenmaal gesproken over de actualiteit van de dag. Vandaag is dat de nationale staking. In de zomer waren dat de Rode Duivels. En na een verkiezing gaat het onvermijdelijk over de politiek. Een kapper moet weten wanneer hij moet luisteren en vooral wanneer hij moet zwijgen. Hij is in die zin een psycholoog", zegt bestuurslid Jef Vermeulen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top