Kappers Olivier Dachkin mogen niet praten over politiek of religie | RetailDetail

Kappers Olivier Dachkin mogen niet praten over politiek of religie

Kappers Olivier Dachkin mogen niet praten over politiek of religie

Het personeel van Olivier Dachkin, de grootste kappersketen van België, heeft het verbod gekregen om nog met klanten te praten over politiek of religie. Zo wil de keten in de toekomst discussies vermijden.

"Kapsalon is geen café"

Het management van Olivier Dachkin gelooft dat discussies over politiek en religie niet bijdragen tot de juiste sfeer in een kapsalon. "Je mag een kapsalon niet vergelijken met een café, waar aan de toog wordt geredetwist. Waarom gaan we naar de kapper? Om even te relaxen en met een goed gevoel naar huis te gaan", vertelt de keten aan Het Nieuwsblad. Van het personeel wordt dan ook verwacht dat ze snel van onderwerp veranderen wanneer klanten over dergelijke onderwerpen beginnen.

 

De Unie van Belgische Kappers verwacht niet dat de partijken van Olivier Dachkin snel hun weg zullen vinden naar andere kappers. "In een kapsalon wordt nu eenmaal gesproken over de actualiteit van de dag. Vandaag is dat de nationale staking. In de zomer waren dat de Rode Duivels. En na een verkiezing gaat het onvermijdelijk over de politiek. Een kapper moet weten wanneer hij moet luisteren en vooral wanneer hij moet zwijgen. Hij is in die zin een psycholoog", zegt bestuurslid Jef Vermeulen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.