Karl Lagerfeld opent conceptwinkel in Antwerpen | RetailDetail

Karl Lagerfeld opent conceptwinkel in Antwerpen

Karl Lagerfeld opent conceptwinkel in Antwerpen

Karl Lagerfeld heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische conceptwinkel geopend. De winkel van ongeveer 150 m² verkoopt de mode- en accessoirecollecties van Karl Lagerfeld en focust daarnaast ook sterk op het digitale aspect, met tablets in de winkel en interactieve paskamers.

Tablets in de winkel

In de winkel kan de klant niet enkel kledij vinden, via digitale toestellen kan hij ook op andere manieren in contact kunnen komen met Karl Lagerfeld. Zo zijn er bijvoorbeeld tablets beschikbaar, waarop klanten een gastenboek kunnen bekijken met toegang tot de nieuwste collecties, nieuwtjes, video's en waarop ze eveneens kunnen surfen naar KARL.com. Consumenten kunnen er zelfs een berichtje achterlaten voor de ontwerper zelf.

 

Ook in de kledingrekken zijn tablets te vinden en de kleedkamers bevatten op hun beurt interactieve fotoautomaten, waarmee klanten hun look kunnen fotograferen en via een touchscreen naar wens kunnen aanpassen. Vervolgens kunnen ze de foto's dan delen via Facebook, Twitter of e-mail.

 

"Erg enthousiast over eerste Belgische winkel"

"We zijn erg enthousiast over de opening van onze eerste Belgische winkel," aldus Pier Paolo Righi, CEO van Karl Lagerfeld. "Antwerpen is een historische stad, maar tegelijk energiek en trendy; we kijken ernaar uit om in het stadscentrum aanwezig te zijn. De nieuwe Antwerpse conceptwinkel vat de esthetiek van ons merk fantastisch samen en toont onze coole, toegankelijke luxecollecties in een cuttingedgeomgeving."

 

De winkel is gevestigd in de hippe Schuttershofstraat, een van de duurste winkelstraten van Antwerpen. Ook Twin-Set is er nieuw, terwijl onder andere Burberry, Hermès, Jimmy Choo en Natan er al langer welstellende shoppers proberen te verleiden.

 

Eerder dit jaar opende Karl Lagerfeld ook al conceptwinkels in steden zoals Parijs, Amsterdam, Berlijn, Shanghai en Peking. In Antwerpen volgt de opening van de winkel op de oprichting van een dochterfirma, die zich specifiek met België en Luxemburg gaat bezighouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.