Karl Lagerfeld opent conceptwinkel in Antwerpen

Karl Lagerfeld opent conceptwinkel in Antwerpen

Karl Lagerfeld heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische conceptwinkel geopend. De winkel van ongeveer 150 m² verkoopt de mode- en accessoirecollecties van Karl Lagerfeld en focust daarnaast ook sterk op het digitale aspect, met tablets in de winkel en interactieve paskamers.

Tablets in de winkel

In de winkel kan de klant niet enkel kledij vinden, via digitale toestellen kan hij ook op andere manieren in contact kunnen komen met Karl Lagerfeld. Zo zijn er bijvoorbeeld tablets beschikbaar, waarop klanten een gastenboek kunnen bekijken met toegang tot de nieuwste collecties, nieuwtjes, video's en waarop ze eveneens kunnen surfen naar KARL.com. Consumenten kunnen er zelfs een berichtje achterlaten voor de ontwerper zelf.

 

Ook in de kledingrekken zijn tablets te vinden en de kleedkamers bevatten op hun beurt interactieve fotoautomaten, waarmee klanten hun look kunnen fotograferen en via een touchscreen naar wens kunnen aanpassen. Vervolgens kunnen ze de foto's dan delen via Facebook, Twitter of e-mail.

 

"Erg enthousiast over eerste Belgische winkel"

"We zijn erg enthousiast over de opening van onze eerste Belgische winkel," aldus Pier Paolo Righi, CEO van Karl Lagerfeld. "Antwerpen is een historische stad, maar tegelijk energiek en trendy; we kijken ernaar uit om in het stadscentrum aanwezig te zijn. De nieuwe Antwerpse conceptwinkel vat de esthetiek van ons merk fantastisch samen en toont onze coole, toegankelijke luxecollecties in een cuttingedgeomgeving."

 

De winkel is gevestigd in de hippe Schuttershofstraat, een van de duurste winkelstraten van Antwerpen. Ook Twin-Set is er nieuw, terwijl onder andere Burberry, Hermès, Jimmy Choo en Natan er al langer welstellende shoppers proberen te verleiden.

 

Eerder dit jaar opende Karl Lagerfeld ook al conceptwinkels in steden zoals Parijs, Amsterdam, Berlijn, Shanghai en Peking. In Antwerpen volgt de opening van de winkel op de oprichting van een dochterfirma, die zich specifiek met België en Luxemburg gaat bezighouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top