Karl Lagerfeld opent conceptwinkel in Antwerpen

Karl Lagerfeld opent conceptwinkel in Antwerpen

Karl Lagerfeld heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische conceptwinkel geopend. De winkel van ongeveer 150 m² verkoopt de mode- en accessoirecollecties van Karl Lagerfeld en focust daarnaast ook sterk op het digitale aspect, met tablets in de winkel en interactieve paskamers.

Tablets in de winkel

In de winkel kan de klant niet enkel kledij vinden, via digitale toestellen kan hij ook op andere manieren in contact kunnen komen met Karl Lagerfeld. Zo zijn er bijvoorbeeld tablets beschikbaar, waarop klanten een gastenboek kunnen bekijken met toegang tot de nieuwste collecties, nieuwtjes, video's en waarop ze eveneens kunnen surfen naar KARL.com. Consumenten kunnen er zelfs een berichtje achterlaten voor de ontwerper zelf.

 

Ook in de kledingrekken zijn tablets te vinden en de kleedkamers bevatten op hun beurt interactieve fotoautomaten, waarmee klanten hun look kunnen fotograferen en via een touchscreen naar wens kunnen aanpassen. Vervolgens kunnen ze de foto's dan delen via Facebook, Twitter of e-mail.

 

"Erg enthousiast over eerste Belgische winkel"

"We zijn erg enthousiast over de opening van onze eerste Belgische winkel," aldus Pier Paolo Righi, CEO van Karl Lagerfeld. "Antwerpen is een historische stad, maar tegelijk energiek en trendy; we kijken ernaar uit om in het stadscentrum aanwezig te zijn. De nieuwe Antwerpse conceptwinkel vat de esthetiek van ons merk fantastisch samen en toont onze coole, toegankelijke luxecollecties in een cuttingedgeomgeving."

 

De winkel is gevestigd in de hippe Schuttershofstraat, een van de duurste winkelstraten van Antwerpen. Ook Twin-Set is er nieuw, terwijl onder andere Burberry, Hermès, Jimmy Choo en Natan er al langer welstellende shoppers proberen te verleiden.

 

Eerder dit jaar opende Karl Lagerfeld ook al conceptwinkels in steden zoals Parijs, Amsterdam, Berlijn, Shanghai en Peking. In Antwerpen volgt de opening van de winkel op de oprichting van een dochterfirma, die zich specifiek met België en Luxemburg gaat bezighouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top