Karl Lagerfeld opent conceptwinkel in Antwerpen

Karl Lagerfeld opent conceptwinkel in Antwerpen

Karl Lagerfeld heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische conceptwinkel geopend. De winkel van ongeveer 150 m² verkoopt de mode- en accessoirecollecties van Karl Lagerfeld en focust daarnaast ook sterk op het digitale aspect, met tablets in de winkel en interactieve paskamers.

Tablets in de winkel

In de winkel kan de klant niet enkel kledij vinden, via digitale toestellen kan hij ook op andere manieren in contact kunnen komen met Karl Lagerfeld. Zo zijn er bijvoorbeeld tablets beschikbaar, waarop klanten een gastenboek kunnen bekijken met toegang tot de nieuwste collecties, nieuwtjes, video's en waarop ze eveneens kunnen surfen naar KARL.com. Consumenten kunnen er zelfs een berichtje achterlaten voor de ontwerper zelf.

 

Ook in de kledingrekken zijn tablets te vinden en de kleedkamers bevatten op hun beurt interactieve fotoautomaten, waarmee klanten hun look kunnen fotograferen en via een touchscreen naar wens kunnen aanpassen. Vervolgens kunnen ze de foto's dan delen via Facebook, Twitter of e-mail.

 

"Erg enthousiast over eerste Belgische winkel"

"We zijn erg enthousiast over de opening van onze eerste Belgische winkel," aldus Pier Paolo Righi, CEO van Karl Lagerfeld. "Antwerpen is een historische stad, maar tegelijk energiek en trendy; we kijken ernaar uit om in het stadscentrum aanwezig te zijn. De nieuwe Antwerpse conceptwinkel vat de esthetiek van ons merk fantastisch samen en toont onze coole, toegankelijke luxecollecties in een cuttingedgeomgeving."

 

De winkel is gevestigd in de hippe Schuttershofstraat, een van de duurste winkelstraten van Antwerpen. Ook Twin-Set is er nieuw, terwijl onder andere Burberry, Hermès, Jimmy Choo en Natan er al langer welstellende shoppers proberen te verleiden.

 

Eerder dit jaar opende Karl Lagerfeld ook al conceptwinkels in steden zoals Parijs, Amsterdam, Berlijn, Shanghai en Peking. In Antwerpen volgt de opening van de winkel op de oprichting van een dochterfirma, die zich specifiek met België en Luxemburg gaat bezighouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top