Kering neemt aandeel in Tomas Maier | RetailDetail

Kering neemt aandeel in Tomas Maier

Kering neemt aandeel in Tomas Maier

De Franse luxegroep Kering gaat een belang nemen in het Duitse kledingmerk Tomas Maier. Kering en Tomas Maier zullen een joint venture aangaan om het merk van de gelijknamige Duitse ontwerper verder te ontwikkelen.

Uitbreiden tot lifestylemerk

Volgens de site WWD zou Kering een flinke investering doen in Tomas Maier om mee te helpen aan de uitbreiding van het merk, dat momenteel vooral bekend staat omwille van zijn badmode. Kering wil het merk nu uitbreiden naar een lifestylemerk.

 

Maier werd in 1997 opgericht en telt momenteel twee eigen winkels in de Verenigde Staten. Daarnaast wordt het merk ook verkocht in een honderdtal boetieks en warenhuizen. Tomas Maier zou jaarlijks ongeveer tien miljoen euro aan omzet hebben.

 

Maier is momenteel creatief directeur bij Bottega Veneta, waar hij in 2001 aan de slag ging. Onder zijn bewind ging de populariteit de laatste jaren flink de lucht in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.