Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

De verkoop van SuperGroup, moederbedrijf van het merk SuperDry, was tijdens de herfst teleurstellend vanwege het warme weer, maar tijdens het eindejaar konden er toch positieve cijfers voorgelegd worden.

Op koers voor beoogde doelen

In de eerste helft van zijn financieel jaar was de vergelijkbare omzet van SuperGroup met 4,2 procent gedaald. De winst van de Britse groep daalde in die periode zelfs met 30 procent.

 

In het derde kwartaal, die liep tot 10 januari 2015, waren de cijfers echter opnieuw positief. De vergelijkbare omzet steeg toen met 12,4 procent en de totale retailomzet ging met 17,8 procent de hoogte in. De verkoop van SuperGroup werd in het derde kwartaal met name gestuwd door het koude weer en door gerichte promoties.


"Hoewel er nog 15 weken te gaan zijn in het huidige financiële jaar, onderlijnt deze prestatie het vertrouwen van de groep in het behalen van een winst van 60-65 miljoen pond (77-84 miljoen euro) voor het volledige jaar", liet SuperGroup weten in een reactie. In het vorige jaar behaalde SuperGroup een winst van 62 miljoen pond (80 miljoen euro) voor belastingen.

Tags: