Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

De verkoop van SuperGroup, moederbedrijf van het merk SuperDry, was tijdens de herfst teleurstellend vanwege het warme weer, maar tijdens het eindejaar konden er toch positieve cijfers voorgelegd worden.

Op koers voor beoogde doelen

In de eerste helft van zijn financieel jaar was de vergelijkbare omzet van SuperGroup met 4,2 procent gedaald. De winst van de Britse groep daalde in die periode zelfs met 30 procent.

 

In het derde kwartaal, die liep tot 10 januari 2015, waren de cijfers echter opnieuw positief. De vergelijkbare omzet steeg toen met 12,4 procent en de totale retailomzet ging met 17,8 procent de hoogte in. De verkoop van SuperGroup werd in het derde kwartaal met name gestuwd door het koude weer en door gerichte promoties.


"Hoewel er nog 15 weken te gaan zijn in het huidige financiële jaar, onderlijnt deze prestatie het vertrouwen van de groep in het behalen van een winst van 60-65 miljoen pond (77-84 miljoen euro) voor het volledige jaar", liet SuperGroup weten in een reactie. In het vorige jaar behaalde SuperGroup een winst van 62 miljoen pond (80 miljoen euro) voor belastingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top