Kerstmis sterke periode voor SuperGroup | RetailDetail

Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

Kerstmis sterke periode voor SuperGroup

De verkoop van SuperGroup, moederbedrijf van het merk SuperDry, was tijdens de herfst teleurstellend vanwege het warme weer, maar tijdens het eindejaar konden er toch positieve cijfers voorgelegd worden.

Op koers voor beoogde doelen

In de eerste helft van zijn financieel jaar was de vergelijkbare omzet van SuperGroup met 4,2 procent gedaald. De winst van de Britse groep daalde in die periode zelfs met 30 procent.

 

In het derde kwartaal, die liep tot 10 januari 2015, waren de cijfers echter opnieuw positief. De vergelijkbare omzet steeg toen met 12,4 procent en de totale retailomzet ging met 17,8 procent de hoogte in. De verkoop van SuperGroup werd in het derde kwartaal met name gestuwd door het koude weer en door gerichte promoties.


"Hoewel er nog 15 weken te gaan zijn in het huidige financiële jaar, onderlijnt deze prestatie het vertrouwen van de groep in het behalen van een winst van 60-65 miljoen pond (77-84 miljoen euro) voor het volledige jaar", liet SuperGroup weten in een reactie. In het vorige jaar behaalde SuperGroup een winst van 62 miljoen pond (80 miljoen euro) voor belastingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top