Kledingmerk Mango zoekt bouwprofessionals

Kledingmerk Mango zoekt bouwprofessionals

Een opvallende wervingsactie op de website van een modegroep: Mango is op zoek naar alle mogelijke bouwprofessionals. Partnerbedrijven met architecten, bouwingenieurs, aannemers en deskundigen op het vlak van brandveiligheid mogen zich melden.

Op zoek naar partners in de bouw

“We zijn een multinationaal bedrijf dat zich toelegt op het ontwerpen, de productie en de commercialisering van dames-, heren- en kinderkleding. Voor onze internationale expansie willen we commerciële ruimten in grote steden over de hele wereld aankopen. Onze afdeling Architectuur en Engineering is daarom op zoek naar partnerbedrijf in verschillende sectoren van de bouw die ons kunnen helpen bij het opstellen en realiseren van onze vereisten”, heet het op de website van het concern.

 

Mango heeft zich tot doel gesteld om in 2017 een omzet van 3,27 miljard euro te behalen. Dat is een aangroei met 77% tegenover de 1,85 miljard euro die in 2013 in de boeken terechtkwam. Toch is dat al een neerwaartse bijstelling: aanvankelijk had de Catalaanse groep de ambitie om in 2017 voor 4,97 miljard euro aan verkopen te kunnen bijschrijven. Voor 2014 moesten de 2.731 winkels in 105 landen aan 2,08 miljard euro raken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top