Kledingmerk Mango zoekt bouwprofessionals | RetailDetail

Kledingmerk Mango zoekt bouwprofessionals

Kledingmerk Mango zoekt bouwprofessionals

Een opvallende wervingsactie op de website van een modegroep: Mango is op zoek naar alle mogelijke bouwprofessionals. Partnerbedrijven met architecten, bouwingenieurs, aannemers en deskundigen op het vlak van brandveiligheid mogen zich melden.

Op zoek naar partners in de bouw

“We zijn een multinationaal bedrijf dat zich toelegt op het ontwerpen, de productie en de commercialisering van dames-, heren- en kinderkleding. Voor onze internationale expansie willen we commerciële ruimten in grote steden over de hele wereld aankopen. Onze afdeling Architectuur en Engineering is daarom op zoek naar partnerbedrijf in verschillende sectoren van de bouw die ons kunnen helpen bij het opstellen en realiseren van onze vereisten”, heet het op de website van het concern.

 

Mango heeft zich tot doel gesteld om in 2017 een omzet van 3,27 miljard euro te behalen. Dat is een aangroei met 77% tegenover de 1,85 miljard euro die in 2013 in de boeken terechtkwam. Toch is dat al een neerwaartse bijstelling: aanvankelijk had de Catalaanse groep de ambitie om in 2017 voor 4,97 miljard euro aan verkopen te kunnen bijschrijven. Voor 2014 moesten de 2.731 winkels in 105 landen aan 2,08 miljard euro raken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.