Komono opent pop-up in Brussel | RetailDetail

Komono opent pop-up in Brussel

Komono opent pop-up in Brussel

Komono opende op 5 december een pop-upwinkel in Brussel. Vorig jaar deed het merk van uurwerken en brillen dat al eens in thuisstad Antwerpen.

Een uurwerk in de mode

Komono is het initiatief van Raf Maes en Anton Janssens. Zij kwamen in 2009 op het idee om mode-elementen in te brengen in de sector van uurwerken en brillen. Als verkopers van mode-accessoires hadden ze daar immers ervaring mee.

 

Een typisch product van Komono werd een horloge waar het wieltje niet op de 3-positie, maar op de 4-positie staat. De naam Komono is trouwens Japans voor ‘klein ding’. De Komono-producten worden intussen verdeeld door zo’n 50 internationale distributeurs, wat voor een omzet van circa 5 miljoen euro zorgt.

 

Ervaring met pop-upformule

Vorig jaar vierde Komono zijn vijfjarig bestaan met een pop-upwinkel in de Kloosterstraat in Antwerpen. Het werkte daarvoor samen met de kledingwinkel Your.

 

Deze keer kiest Komono voor een tijdelijk initiatief in Brussel. Daarvoor werkt het samen met de hippe kledingzaak Mr Ego. De tijdelijke zaak komt in de Léon Lepagestraat, dicht bij de Antoine Dansaertstraat. De winkel is elke dag open van 12u tot 19u.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top