Komono opent pop-up in Brussel

Komono opent pop-up in Brussel

Komono opende op 5 december een pop-upwinkel in Brussel. Vorig jaar deed het merk van uurwerken en brillen dat al eens in thuisstad Antwerpen.

Een uurwerk in de mode

Komono is het initiatief van Raf Maes en Anton Janssens. Zij kwamen in 2009 op het idee om mode-elementen in te brengen in de sector van uurwerken en brillen. Als verkopers van mode-accessoires hadden ze daar immers ervaring mee.

 

Een typisch product van Komono werd een horloge waar het wieltje niet op de 3-positie, maar op de 4-positie staat. De naam Komono is trouwens Japans voor ‘klein ding’. De Komono-producten worden intussen verdeeld door zo’n 50 internationale distributeurs, wat voor een omzet van circa 5 miljoen euro zorgt.

 

Ervaring met pop-upformule

Vorig jaar vierde Komono zijn vijfjarig bestaan met een pop-upwinkel in de Kloosterstraat in Antwerpen. Het werkte daarvoor samen met de kledingwinkel Your.

 

Deze keer kiest Komono voor een tijdelijk initiatief in Brussel. Daarvoor werkt het samen met de hippe kledingzaak Mr Ego. De tijdelijke zaak komt in de Léon Lepagestraat, dicht bij de Antoine Dansaertstraat. De winkel is elke dag open van 12u tot 19u.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top