Komono opent pop-up in Brussel | RetailDetail

Komono opent pop-up in Brussel

Komono opent pop-up in Brussel

Komono opende op 5 december een pop-upwinkel in Brussel. Vorig jaar deed het merk van uurwerken en brillen dat al eens in thuisstad Antwerpen.

Een uurwerk in de mode

Komono is het initiatief van Raf Maes en Anton Janssens. Zij kwamen in 2009 op het idee om mode-elementen in te brengen in de sector van uurwerken en brillen. Als verkopers van mode-accessoires hadden ze daar immers ervaring mee.

 

Een typisch product van Komono werd een horloge waar het wieltje niet op de 3-positie, maar op de 4-positie staat. De naam Komono is trouwens Japans voor ‘klein ding’. De Komono-producten worden intussen verdeeld door zo’n 50 internationale distributeurs, wat voor een omzet van circa 5 miljoen euro zorgt.

 

Ervaring met pop-upformule

Vorig jaar vierde Komono zijn vijfjarig bestaan met een pop-upwinkel in de Kloosterstraat in Antwerpen. Het werkte daarvoor samen met de kledingwinkel Your.

 

Deze keer kiest Komono voor een tijdelijk initiatief in Brussel. Daarvoor werkt het samen met de hippe kledingzaak Mr Ego. De tijdelijke zaak komt in de Léon Lepagestraat, dicht bij de Antoine Dansaertstraat. De winkel is elke dag open van 12u tot 19u.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.