Koop Marc Jacobs met simpele tweet

Koop Marc Jacobs met simpele tweet

Ontwerper Marc Jacobs komt volgende week op de proppen met een 'pop-up tweet shop' in Londen en Amsterdam. Daar zullen klanten enkel kunnen betalen met tweets en aanverwanten: geld heeft geen waarde in de winkel.

Daisy Dreams

Aan klanten wordt gevraagd om via Twitter of Instagram zaken te delen met de hashtag #MJdaisychain. Daarna moeten ze gewoon het bewijs tonen aan de kassierster, die hen vervolgens een product van Marc Jacobs in de handen zal stoppen. De pop-up shop dient als promotie voor Daisy Dreams, een nieuwe geur van Marc Jacobs.


Begin februari opende Marc Jacobs al een gelijkaardige winkel in New York, tijdens Fashion Week. Toen werden er 13.500 tweets en 4.300 Instagramfoto's verstuurd, goed voor 770.000 likes, en bezorgde Marc Jacobs flink wat zichtbaarheid op de sociale media.

 

Lage kostprijs

Marc Jacobs staat niet alleen met zijn idee. Bij luchtvaartmaatschappij KLM kan je een upgrade naar business class krijgen, als je een tweet verstuurt en Nike heeft in New York automaten staan waar je met punten van je Nike+ Fuelband kan betalen.


"De aandacht die een merk krijgt via social mediakanalen kan veel waard zijn. Zeker als je het vergelijkt met de kostprijs van advertenties om in iemands tijdlijn te verschijnen", stelt Steven Van Belleghem, expert digitale marketing, aan De Morgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top