Koop Marc Jacobs met simpele tweet

Koop Marc Jacobs met simpele tweet

Ontwerper Marc Jacobs komt volgende week op de proppen met een 'pop-up tweet shop' in Londen en Amsterdam. Daar zullen klanten enkel kunnen betalen met tweets en aanverwanten: geld heeft geen waarde in de winkel.

Daisy Dreams

Aan klanten wordt gevraagd om via Twitter of Instagram zaken te delen met de hashtag #MJdaisychain. Daarna moeten ze gewoon het bewijs tonen aan de kassierster, die hen vervolgens een product van Marc Jacobs in de handen zal stoppen. De pop-up shop dient als promotie voor Daisy Dreams, een nieuwe geur van Marc Jacobs.


Begin februari opende Marc Jacobs al een gelijkaardige winkel in New York, tijdens Fashion Week. Toen werden er 13.500 tweets en 4.300 Instagramfoto's verstuurd, goed voor 770.000 likes, en bezorgde Marc Jacobs flink wat zichtbaarheid op de sociale media.

 

Lage kostprijs

Marc Jacobs staat niet alleen met zijn idee. Bij luchtvaartmaatschappij KLM kan je een upgrade naar business class krijgen, als je een tweet verstuurt en Nike heeft in New York automaten staan waar je met punten van je Nike+ Fuelband kan betalen.


"De aandacht die een merk krijgt via social mediakanalen kan veel waard zijn. Zeker als je het vergelijkt met de kostprijs van advertenties om in iemands tijdlijn te verschijnen", stelt Steven Van Belleghem, expert digitale marketing, aan De Morgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top