Koop Marc Jacobs met simpele tweet | RetailDetail

Koop Marc Jacobs met simpele tweet

Koop Marc Jacobs met simpele tweet

Ontwerper Marc Jacobs komt volgende week op de proppen met een 'pop-up tweet shop' in Londen en Amsterdam. Daar zullen klanten enkel kunnen betalen met tweets en aanverwanten: geld heeft geen waarde in de winkel.

Daisy Dreams

Aan klanten wordt gevraagd om via Twitter of Instagram zaken te delen met de hashtag #MJdaisychain. Daarna moeten ze gewoon het bewijs tonen aan de kassierster, die hen vervolgens een product van Marc Jacobs in de handen zal stoppen. De pop-up shop dient als promotie voor Daisy Dreams, een nieuwe geur van Marc Jacobs.


Begin februari opende Marc Jacobs al een gelijkaardige winkel in New York, tijdens Fashion Week. Toen werden er 13.500 tweets en 4.300 Instagramfoto's verstuurd, goed voor 770.000 likes, en bezorgde Marc Jacobs flink wat zichtbaarheid op de sociale media.

 

Lage kostprijs

Marc Jacobs staat niet alleen met zijn idee. Bij luchtvaartmaatschappij KLM kan je een upgrade naar business class krijgen, als je een tweet verstuurt en Nike heeft in New York automaten staan waar je met punten van je Nike+ Fuelband kan betalen.


"De aandacht die een merk krijgt via social mediakanalen kan veel waard zijn. Zeker als je het vergelijkt met de kostprijs van advertenties om in iemands tijdlijn te verschijnen", stelt Steven Van Belleghem, expert digitale marketing, aan De Morgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.