Koppelverkoop bij 1 op de 3 boetieks tijdens sperperiode

Koppelverkoop bij 1 op de 3 boetieks tijdens sperperiode

Door het warme herfstweer en de terreurdreiging zitten de zelfstandige kledingboetieks nog met flink wat voorraad. Liefst 30% zal de komende weken dan ook proberen om via koppelverkoop zijn seizoen nog ietwat te redden vóór de start van de solden.

Najaarsomzet 3% lager

Uit een rondvraag van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen bij 367 kleding- en schoenenwinkels blijkt dat de sector zijn omzet tijdens het najaar gemiddeld met 3% zag dalen tegenover vorig jaar.

 

"Opvallend is dat omnichannelwinkels wel betere cijfers kunnen voorleggen. Zeker de afgelopen weken bewees de webshop zijn nut", zegt Christine Mattheeuws van het NSZ. Dat is een rechtstreeks gevolg van de aanslagen van 13 november in Parijs en de daaropvolgende terreurdreiging in ons land, die ervoor zorgden dat winkelstraten een pak minder kooplustigen aantrokken. En dat de terwijl de herfstverkoop zo al te lijden had onder het te warme weer en het uitblijven van een echte winterprik.

 

Het is volgens de zelfstandigenorganisatie dan ook volkomen begrijpelijk dat steeds meer handelaars (30% meer bepaald) tijdens de sperperiode, die gisteren inging, aan koppelverkoop zullen doen. Koppelverkoop is als praktijk sinds 2010 wettelijk toegelaten en op die manier kunnen de boetieks nog wat van hun wintergamma verkopen, alvorens de solden starten op 2 januari eerstkomende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top