Kurt Geiger wil wereldwijd uitbreiden | RetailDetail

Kurt Geiger wil wereldwijd uitbreiden

Kurt Geiger wil wereldwijd uitbreiden

Het Britse schoenenmerk Kurt Geiger wil na een buy-out door het management verder uitbreiden, zowel in het Verenigd Koninkrijk als in de rest van de wereld.

Brits talent

"Ons bedrijf is gepassioneerd door ons product en we zullen verder blijven gaan met het aanbieden van de meest opwindende en innoverende schoenen, waarbij we de creativiteit van Brits designtalent naar een wereldwijd publiek brengen", liet het management weten in een reactie op de buy-out. Voorheen behoorde het merk tot de Jones Group, die ook merken als Givenchy Jewelry, Dockers en Gloria Vanderbilt bezit.

 

Kurt Geiger heeft wereldwijd meer dan 70 eigen winkels en is ook nog aanwezig als concessiehouder in meer dan 180 grote warenhuizen in het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten. Bij die winkels verkoopt het luxeschoenen van verschillende merken. Verder verkoopt het ook de eigen merken bij meer dan 70 grote warenhuizen wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.