Kurt Geiger wil wereldwijd uitbreiden | RetailDetail

Kurt Geiger wil wereldwijd uitbreiden

Kurt Geiger wil wereldwijd uitbreiden

Het Britse schoenenmerk Kurt Geiger wil na een buy-out door het management verder uitbreiden, zowel in het Verenigd Koninkrijk als in de rest van de wereld.

Brits talent

"Ons bedrijf is gepassioneerd door ons product en we zullen verder blijven gaan met het aanbieden van de meest opwindende en innoverende schoenen, waarbij we de creativiteit van Brits designtalent naar een wereldwijd publiek brengen", liet het management weten in een reactie op de buy-out. Voorheen behoorde het merk tot de Jones Group, die ook merken als Givenchy Jewelry, Dockers en Gloria Vanderbilt bezit.

 

Kurt Geiger heeft wereldwijd meer dan 70 eigen winkels en is ook nog aanwezig als concessiehouder in meer dan 180 grote warenhuizen in het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten. Bij die winkels verkoopt het luxeschoenen van verschillende merken. Verder verkoopt het ook de eigen merken bij meer dan 70 grote warenhuizen wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.