Kurt Geiger wil wereldwijd uitbreiden

Kurt Geiger wil wereldwijd uitbreiden

Het Britse schoenenmerk Kurt Geiger wil na een buy-out door het management verder uitbreiden, zowel in het Verenigd Koninkrijk als in de rest van de wereld.

Brits talent

"Ons bedrijf is gepassioneerd door ons product en we zullen verder blijven gaan met het aanbieden van de meest opwindende en innoverende schoenen, waarbij we de creativiteit van Brits designtalent naar een wereldwijd publiek brengen", liet het management weten in een reactie op de buy-out. Voorheen behoorde het merk tot de Jones Group, die ook merken als Givenchy Jewelry, Dockers en Gloria Vanderbilt bezit.

 

Kurt Geiger heeft wereldwijd meer dan 70 eigen winkels en is ook nog aanwezig als concessiehouder in meer dan 180 grote warenhuizen in het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten. Bij die winkels verkoopt het luxeschoenen van verschillende merken. Verder verkoopt het ook de eigen merken bij meer dan 70 grote warenhuizen wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top