Kwart meer winst voor Inditex in eerste helft boekjaar

Kwart meer winst voor Inditex in eerste helft boekjaar

In de eerste helft van het lopende boekjaar is de netto-omzet van de Spaanse modegroep Inditex met 17% gestegen. Ook de nettowinst kende een flinke stijging en ging met meer dan een kwart de hoogte in.

94 nieuwe winkels

Voor de eerste zes maanden van 2015 kwam de netto-omzet van Inditex uit op 9,42 miljard euro: dat is 17% meer dan een jaar geleden, terwijl op vergelijkbare basis de omzet met 7% omhoog ging. Dankzij die sterke verkopen steeg de nettowinst van Inditex met 26% en kwam zo uit op 1,16 miljard euro.

 

Tijdens de eerste zes maanden van het jaar opende Inditex 94 nieuwe winkels, verspreid over 35 landen. Dat brengt het totale aantal op 6.777 winkels. Bij die 94 openingen waren er 24 van Zara en nog eens 25 van Zara Home. Online ging Zara van start in Hongkong, Macau en Tawain, waardoor het merk nu online te koop is in 28 landen. Oysho, Stradivarius, Pull & Bear en Massimo Dutti openden dan weer een webshop in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top