RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Johan Van Geyte
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zalando lanceert gratis Zalon-stijladvies ook in België

icon
Mode8 mei, 2017

Ook Belgische klanten van Zalando kunnen voortaan online gepersonaliseerd stijladvies vragen aan stylisten. De online modeverkoper hoopt zo beter tegemoet te komen aan de wensen van klanten en het aantal retourzendingen te beperken.

Vijfde land

Zalando lanceerde zijn online stijladviesdienst Zalon in 2014, omdat het aantal aangeboden merken en kledingstukken op zijn website in de duizenden begon te lopen en klanten wel wat hulp konden gebruiken bij het vinden van iets passends in dit reusachtige aanbod. Eerst werd de dienst in Duitsland in de markt gezet, nadien volgden Oostenrijk, Zwiterland en Nederland.
 

Met Zalon kunnen klanten online een vragenlijst invullen en daarbij aangeven welke merken ze graag kopen. Daarbij kunnen ze ook foto’s van henzelf of van een favoriete stijl opladen om zo hun wensen en voorkeuren aan de stylist uit te leggen. Die legt hem nadien een aantal suggesties vanuit het aanbod voor. Indien nodig kan er zelfs een telefonische conversatie over worden gevoerd.

 

Gratis

Voldoet de voorgestelde outfit aan de wensen van de klant, dan wordt hij opgestuurd zodat de klant hem thuis op zijn gemak kan passen. De klant houdt de items die hij mooi vindt en kan de andere producten gratis terugsturen. Hij heeft hiervoor 100 dagen retourrecht.

 

De klant kiest zelf of hij of zij een volgende keer dezelfde of een andere stylist om advies vraagt. Ook deze service is kostenloos, de klant betaalt enkel voor de kleding die hij houdt.

 

Het aanbod van Zalando bestaat vandaag al uit 1.500 merken en meer dan 200.000 producten.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode12 december, 2025
    Lululemon zet CEO aan de deur

    De Canadese sportmodeketen Lululemon heeft zijn CEO Calvin McDonald aan de deur gezet, met ingang vanaf 31 januari 2026. De zoektocht naar een opvolger is begonnen, intussen nemen CFO Meghan Frank en CCO André Maestrini het stokje over.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Mango groeit in sneltempo naar 60 winkels in VS

    Mango is aan een forse versnelling bezig in de Verenigde Staten: met een winkel in Chicago bereikt de keten de mijlpaal van zestig locaties in de VS. De vooruitgang is opmerkelijk: de kaap van vijftig werd pas in juni gerond.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Onderzoek: gerecycled polyester is vervuilender dan nieuw

    Een nieuw onderzoek ondergraaft de duurzaamheidsreputatie van gerecycled polyester (rPET), een materiaal dat de mode-industrie jarenlang als ecologisch alternatief heeft gepositioneerd. Tijdens het wassen blijkt rPET aanzienlijk meer microplastics uit te stoten dan nieuw polyester.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN