Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Het Franse merk Lacoste heeft een applicatie ontwikkeld waarbij klanten door middel van augmented reality schoenen kunnen passen in de winkel. Lacoste wil schoenen passen zo sneller maken.

Sneller beslissen

De app werkt als volgt: klanten zetten hun voet op een speciale plaat en scannen die dan in met hun smartphone. Daarna kunnen ze een foto maken van een schoen, die dan met behulp van augmented reality op hun voet wordt getoverd.

 

Shoppers kunnen ook meer te weten komen over de schoen of de foto delen op sociale media. Zijn ze tevreden met het resultaat, dan kan de schoen met behulp van de app onmiddellijk gekocht worden.

 

Lacoste hoopt dat klanten met de app sneller zullen kunnen beslissen of een schoen hen bevalt. Nu moeten ze vaak wachten op een winkelbediende om hen de juiste maat te bezorgen. Ook is het niet meer nodig om schoenen aan of uit te trekken. Lacoste gaat de technologie gebruiken in de eigen winkels, maar ook in bepaalde warenhuizen.

 

Meer en meer retailers beginnen augmented reality te gebruiken in hun winkels. Zo zijn er al verschillende winkels met virtuele paskamers, waar klanten doorheen de stock van de winkel kunnen bladeren. Verschillende make-up winkels maken het dan weer mogelijk om make-up te testen, zonder die echt te moeten aanbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top