Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Het Franse merk Lacoste heeft een applicatie ontwikkeld waarbij klanten door middel van augmented reality schoenen kunnen passen in de winkel. Lacoste wil schoenen passen zo sneller maken.

Sneller beslissen

De app werkt als volgt: klanten zetten hun voet op een speciale plaat en scannen die dan in met hun smartphone. Daarna kunnen ze een foto maken van een schoen, die dan met behulp van augmented reality op hun voet wordt getoverd.

 

Shoppers kunnen ook meer te weten komen over de schoen of de foto delen op sociale media. Zijn ze tevreden met het resultaat, dan kan de schoen met behulp van de app onmiddellijk gekocht worden.

 

Lacoste hoopt dat klanten met de app sneller zullen kunnen beslissen of een schoen hen bevalt. Nu moeten ze vaak wachten op een winkelbediende om hen de juiste maat te bezorgen. Ook is het niet meer nodig om schoenen aan of uit te trekken. Lacoste gaat de technologie gebruiken in de eigen winkels, maar ook in bepaalde warenhuizen.

 

Meer en meer retailers beginnen augmented reality te gebruiken in hun winkels. Zo zijn er al verschillende winkels met virtuele paskamers, waar klanten doorheen de stock van de winkel kunnen bladeren. Verschillende make-up winkels maken het dan weer mogelijk om make-up te testen, zonder die echt te moeten aanbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top