Lacoste gebruikt augmented reality in winkels | RetailDetail

Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Het Franse merk Lacoste heeft een applicatie ontwikkeld waarbij klanten door middel van augmented reality schoenen kunnen passen in de winkel. Lacoste wil schoenen passen zo sneller maken.

Sneller beslissen

De app werkt als volgt: klanten zetten hun voet op een speciale plaat en scannen die dan in met hun smartphone. Daarna kunnen ze een foto maken van een schoen, die dan met behulp van augmented reality op hun voet wordt getoverd.

 

Shoppers kunnen ook meer te weten komen over de schoen of de foto delen op sociale media. Zijn ze tevreden met het resultaat, dan kan de schoen met behulp van de app onmiddellijk gekocht worden.

 

Lacoste hoopt dat klanten met de app sneller zullen kunnen beslissen of een schoen hen bevalt. Nu moeten ze vaak wachten op een winkelbediende om hen de juiste maat te bezorgen. Ook is het niet meer nodig om schoenen aan of uit te trekken. Lacoste gaat de technologie gebruiken in de eigen winkels, maar ook in bepaalde warenhuizen.

 

Meer en meer retailers beginnen augmented reality te gebruiken in hun winkels. Zo zijn er al verschillende winkels met virtuele paskamers, waar klanten doorheen de stock van de winkel kunnen bladeren. Verschillende make-up winkels maken het dan weer mogelijk om make-up te testen, zonder die echt te moeten aanbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.