Lacoste gebruikt augmented reality in winkels | RetailDetail

Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Het Franse merk Lacoste heeft een applicatie ontwikkeld waarbij klanten door middel van augmented reality schoenen kunnen passen in de winkel. Lacoste wil schoenen passen zo sneller maken.

Sneller beslissen

De app werkt als volgt: klanten zetten hun voet op een speciale plaat en scannen die dan in met hun smartphone. Daarna kunnen ze een foto maken van een schoen, die dan met behulp van augmented reality op hun voet wordt getoverd.

 

Shoppers kunnen ook meer te weten komen over de schoen of de foto delen op sociale media. Zijn ze tevreden met het resultaat, dan kan de schoen met behulp van de app onmiddellijk gekocht worden.

 

Lacoste hoopt dat klanten met de app sneller zullen kunnen beslissen of een schoen hen bevalt. Nu moeten ze vaak wachten op een winkelbediende om hen de juiste maat te bezorgen. Ook is het niet meer nodig om schoenen aan of uit te trekken. Lacoste gaat de technologie gebruiken in de eigen winkels, maar ook in bepaalde warenhuizen.

 

Meer en meer retailers beginnen augmented reality te gebruiken in hun winkels. Zo zijn er al verschillende winkels met virtuele paskamers, waar klanten doorheen de stock van de winkel kunnen bladeren. Verschillende make-up winkels maken het dan weer mogelijk om make-up te testen, zonder die echt te moeten aanbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.