Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Lacoste gebruikt augmented reality in winkels

Het Franse merk Lacoste heeft een applicatie ontwikkeld waarbij klanten door middel van augmented reality schoenen kunnen passen in de winkel. Lacoste wil schoenen passen zo sneller maken.

Sneller beslissen

De app werkt als volgt: klanten zetten hun voet op een speciale plaat en scannen die dan in met hun smartphone. Daarna kunnen ze een foto maken van een schoen, die dan met behulp van augmented reality op hun voet wordt getoverd.

 

Shoppers kunnen ook meer te weten komen over de schoen of de foto delen op sociale media. Zijn ze tevreden met het resultaat, dan kan de schoen met behulp van de app onmiddellijk gekocht worden.

 

Lacoste hoopt dat klanten met de app sneller zullen kunnen beslissen of een schoen hen bevalt. Nu moeten ze vaak wachten op een winkelbediende om hen de juiste maat te bezorgen. Ook is het niet meer nodig om schoenen aan of uit te trekken. Lacoste gaat de technologie gebruiken in de eigen winkels, maar ook in bepaalde warenhuizen.

 

Meer en meer retailers beginnen augmented reality te gebruiken in hun winkels. Zo zijn er al verschillende winkels met virtuele paskamers, waar klanten doorheen de stock van de winkel kunnen bladeren. Verschillende make-up winkels maken het dan weer mogelijk om make-up te testen, zonder die echt te moeten aanbrengen.

Tags: