Les Hommes opent eerste flagship in China

Les Hommes opent eerste flagship in China

Les Hommes opent eerste flagship in China

Les Hommes, het modemerk van het Antwerpse ontwerpersduo Tom Notte en Bart Vandebosch, heeft donderdag zijn eerste winkel in China geopend. Die ligt in Sanlitun, de hipste buurt van Peking.

"Celebrityhub van China"

Les Hommes had al twee eigen winkels: één in Antwerpen en sinds 2004 ook één in Milaan. Nu start het label de verovering van Azië vanuit China: "Je wordt als merk pas echt au sérieux genomen in China als je er een flagshipstore hebt. De luxeshoppingstraten van Peking zijn een venster op de hele Aziatische wereld. Als je het daar maakt, kan je het in heel Azië maken."

 

Al had het duo nóg een reden om voor Peking te kiezen: "Peking, en niet Sjanghai of Hongkong, is de celebrityhub van China”, zegt Vandebosch in het Belang van Limburg. “In de wijk waar onze winkel ligt, wonen de meeste sterren: acteurs, zangers… De perfecte locatie, want zij geven het grote geld uit. We liggen tussen boetieks van Alexander Wang, Givenchy, Armani, Louboutin en Balmain. Het is een soort shoppingcenter in openlucht.”

 

Voor de start van hun Chinese avontuur heeft het modeduo wel wat aanpassingen doorgevoerd: " We hebben het concept van onze winkels in Antwerpen en Milaan verdergezet, mits enkele aanpassingen aan de Chinese cultuur en winkelgewoontes. Zo hebben Chinezen graag enorme paskamers met een hele ruime sofa, waar ze alle plaats hebben om te passen en te kiezen. Het mocht ook geen te donkere winkel zijn. Verder hebben we rekening moeten houden met hoe de rekken geplaatst werden: dat moest op een bepaalde manier, volgens hun traditie.”

 

Het duo achter Les Hommes koestert grootse plannen in China: tegen de komende winter moet een tweede winkel de deuren openen in Sjanghai. "Binnen de vijf jaar zouden we twintig winkels in China willen hebben", klinkt het ambitieus. Op termijn ziet Les Hommes ruimte voor een vijftigtal eigen winkels in heel Azië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.