Les Hommes opent eerste flagship in China

Les Hommes opent eerste flagship in China

Les Hommes opent eerste flagship in China

Les Hommes, het modemerk van het Antwerpse ontwerpersduo Tom Notte en Bart Vandebosch, heeft donderdag zijn eerste winkel in China geopend. Die ligt in Sanlitun, de hipste buurt van Peking.

"Celebrityhub van China"

Les Hommes had al twee eigen winkels: één in Antwerpen en sinds 2004 ook één in Milaan. Nu start het label de verovering van Azië vanuit China: "Je wordt als merk pas echt au sérieux genomen in China als je er een flagshipstore hebt. De luxeshoppingstraten van Peking zijn een venster op de hele Aziatische wereld. Als je het daar maakt, kan je het in heel Azië maken."

 

Al had het duo nóg een reden om voor Peking te kiezen: "Peking, en niet Sjanghai of Hongkong, is de celebrityhub van China”, zegt Vandebosch in het Belang van Limburg. “In de wijk waar onze winkel ligt, wonen de meeste sterren: acteurs, zangers… De perfecte locatie, want zij geven het grote geld uit. We liggen tussen boetieks van Alexander Wang, Givenchy, Armani, Louboutin en Balmain. Het is een soort shoppingcenter in openlucht.”

 

Voor de start van hun Chinese avontuur heeft het modeduo wel wat aanpassingen doorgevoerd: " We hebben het concept van onze winkels in Antwerpen en Milaan verdergezet, mits enkele aanpassingen aan de Chinese cultuur en winkelgewoontes. Zo hebben Chinezen graag enorme paskamers met een hele ruime sofa, waar ze alle plaats hebben om te passen en te kiezen. Het mocht ook geen te donkere winkel zijn. Verder hebben we rekening moeten houden met hoe de rekken geplaatst werden: dat moest op een bepaalde manier, volgens hun traditie.”

 

Het duo achter Les Hommes koestert grootse plannen in China: tegen de komende winter moet een tweede winkel de deuren openen in Sjanghai. "Binnen de vijf jaar zouden we twintig winkels in China willen hebben", klinkt het ambitieus. Op termijn ziet Les Hommes ruimte voor een vijftigtal eigen winkels in heel Azië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.