Lidl brengt lingerie op de markt

Lidl brengt lingerie op de markt

Supermarktketen Lidl brengt vanaf 9 maart een eigen lingeriecollectie op de markt. Slipjes en bh's zullen verkocht worden voor het zachte prijsje van ongeveer 5 euro. De collectie bevat naast lingerie ook juwelen, al zullen die niet beschikbaar zijn op de Belgische markt.

Inspiratie Venetië

'See you in Venice', zo heet de nieuwe lentecollectie van de Duitse supermarktketen. De collectie is dan ook geïnspireerd door de Italiaanse stad. Naast enkele setjes lingerie lanceert Lidl ook juwelen in dezelfde collectie.


Lidl is al een tijdje bezig met de verkoop van kleding, maar de stap naar lingerie is toch enigszins verrassend te noemen. Het is nu eenmaal niet iets wat onmiddellijk verwacht wordt bij een discounter.


De collectie ligt vanaf eind februari in de winkels in Engeland, Wales en Schotland. Vanaf 9 maart zal ze ook te vinden zijn in de vestigingen in België - met uitzondering van de juwelen - en ook de Nederlandse winkels zullen de setjes verkopen. Zoals steeds bij Lidl is de collectie beschikbaar zolang de voorraad strekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top