Lidl brengt lingerie op de markt

Lidl brengt lingerie op de markt

Supermarktketen Lidl brengt vanaf 9 maart een eigen lingeriecollectie op de markt. Slipjes en bh's zullen verkocht worden voor het zachte prijsje van ongeveer 5 euro. De collectie bevat naast lingerie ook juwelen, al zullen die niet beschikbaar zijn op de Belgische markt.

Inspiratie Venetië

'See you in Venice', zo heet de nieuwe lentecollectie van de Duitse supermarktketen. De collectie is dan ook geïnspireerd door de Italiaanse stad. Naast enkele setjes lingerie lanceert Lidl ook juwelen in dezelfde collectie.


Lidl is al een tijdje bezig met de verkoop van kleding, maar de stap naar lingerie is toch enigszins verrassend te noemen. Het is nu eenmaal niet iets wat onmiddellijk verwacht wordt bij een discounter.


De collectie ligt vanaf eind februari in de winkels in Engeland, Wales en Schotland. Vanaf 9 maart zal ze ook te vinden zijn in de vestigingen in België - met uitzondering van de juwelen - en ook de Nederlandse winkels zullen de setjes verkopen. Zoals steeds bij Lidl is de collectie beschikbaar zolang de voorraad strekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top