Lidl gooit zich op Britse kledingmarkt | RetailDetail

Lidl gooit zich op Britse kledingmarkt

Lidl gooit zich op Britse kledingmarkt

Na thuisland Duitsland wordt Groot-Brittannië het tweede land waar discounter Lidl dameskleding opneemt in zijn assortiment. Later dit jaar volgt ook nog een mannenlijn.

Trendy kledij tegen discountprijzen

Vanaf maandag kunnen de dames in alle 600 Britse Lidl-vestigingen terecht voor kledij die de trends volgt, maar tegen discountprijzen wordt verkocht: een neplederen jasje voor 14,99 pond (ca. 18,75 euro), een trui voor 5,99 pond (net geen 7,50 euro), een jeans voor 6,99 pond (8,75 euro) of enkellaarsjes voor 9,99 pond (12,50 euro). Alles samen negen verschillende "on trend items", om te beginnen.

 

Lidl verkoopt in Groot-Brittannië al langer basics zoals ondergoed of T-shirts, maar "het is voor het eerst dat we zo'n high-end modelijn promoten. We zijn dan ook bijzonder enthousiast in aanloop naar de lancering op 25 augustus", zegt Josie Stone, aankoopverantwoordelijke non-food bij Lidl UK. "De outfits zitten niet alleen pal op de trends van het seizoen, we verkopen ze ook tegen een onklopbare prijs voor zulke kwaliteit."

 

Concurrentie voor Asda, Tesco & Co

Dat Lidl in Groot-Brittannië start met kleding, is slecht nieuws voor de gevestigde supermarktketens. Vooral Asda is met zijn huismerk 'George' enorm succesvol: 'George' is na Primark zelfs het meest verkochte kledingmerk qua volume. Ook Tesco (met zijn F&F-merk) en Sainsbury's (met Tu) bekijken de nieuwe zet van Lidl echter met argusogen.

 

Voor Lidl is kledij een zoveelste wapen om nog meer klanten weg te lokken van de traditionele supermarkten, nadat de keten eerder al vers vlees en groenten in zijn assortiment opnam, brood begon te bakken in zijn winkels, kreeft verkocht in de aanloop naar Kerst en een upgrade van zijn wijngamma doorvoerde.

 

Met succes, want de 600 Britse winkels van Lidl krijgen wekelijks zo'n 5 miljoen klanten over de vloer. Topman Ronny Gottschlich van Lidl UK ziet ruimte voor 1.500 winkels. Hij wil de komende jaren 40 nieuwe vestigingen per jaar openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.