Lidl gooit zich op Britse kledingmarkt

Lidl gooit zich op Britse kledingmarkt

Na thuisland Duitsland wordt Groot-Brittannië het tweede land waar discounter Lidl dameskleding opneemt in zijn assortiment. Later dit jaar volgt ook nog een mannenlijn.

Trendy kledij tegen discountprijzen

Vanaf maandag kunnen de dames in alle 600 Britse Lidl-vestigingen terecht voor kledij die de trends volgt, maar tegen discountprijzen wordt verkocht: een neplederen jasje voor 14,99 pond (ca. 18,75 euro), een trui voor 5,99 pond (net geen 7,50 euro), een jeans voor 6,99 pond (8,75 euro) of enkellaarsjes voor 9,99 pond (12,50 euro). Alles samen negen verschillende "on trend items", om te beginnen.

 

Lidl verkoopt in Groot-Brittannië al langer basics zoals ondergoed of T-shirts, maar "het is voor het eerst dat we zo'n high-end modelijn promoten. We zijn dan ook bijzonder enthousiast in aanloop naar de lancering op 25 augustus", zegt Josie Stone, aankoopverantwoordelijke non-food bij Lidl UK. "De outfits zitten niet alleen pal op de trends van het seizoen, we verkopen ze ook tegen een onklopbare prijs voor zulke kwaliteit."

 

Concurrentie voor Asda, Tesco & Co

Dat Lidl in Groot-Brittannië start met kleding, is slecht nieuws voor de gevestigde supermarktketens. Vooral Asda is met zijn huismerk 'George' enorm succesvol: 'George' is na Primark zelfs het meest verkochte kledingmerk qua volume. Ook Tesco (met zijn F&F-merk) en Sainsbury's (met Tu) bekijken de nieuwe zet van Lidl echter met argusogen.

 

Voor Lidl is kledij een zoveelste wapen om nog meer klanten weg te lokken van de traditionele supermarkten, nadat de keten eerder al vers vlees en groenten in zijn assortiment opnam, brood begon te bakken in zijn winkels, kreeft verkocht in de aanloop naar Kerst en een upgrade van zijn wijngamma doorvoerde.

 

Met succes, want de 600 Britse winkels van Lidl krijgen wekelijks zo'n 5 miljoen klanten over de vloer. Topman Ronny Gottschlich van Lidl UK ziet ruimte voor 1.500 winkels. Hij wil de komende jaren 40 nieuwe vestigingen per jaar openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top