Lidl gooit zich op Britse kledingmarkt

Lidl gooit zich op Britse kledingmarkt

Na thuisland Duitsland wordt Groot-Brittannië het tweede land waar discounter Lidl dameskleding opneemt in zijn assortiment. Later dit jaar volgt ook nog een mannenlijn.

Trendy kledij tegen discountprijzen

Vanaf maandag kunnen de dames in alle 600 Britse Lidl-vestigingen terecht voor kledij die de trends volgt, maar tegen discountprijzen wordt verkocht: een neplederen jasje voor 14,99 pond (ca. 18,75 euro), een trui voor 5,99 pond (net geen 7,50 euro), een jeans voor 6,99 pond (8,75 euro) of enkellaarsjes voor 9,99 pond (12,50 euro). Alles samen negen verschillende "on trend items", om te beginnen.

 

Lidl verkoopt in Groot-Brittannië al langer basics zoals ondergoed of T-shirts, maar "het is voor het eerst dat we zo'n high-end modelijn promoten. We zijn dan ook bijzonder enthousiast in aanloop naar de lancering op 25 augustus", zegt Josie Stone, aankoopverantwoordelijke non-food bij Lidl UK. "De outfits zitten niet alleen pal op de trends van het seizoen, we verkopen ze ook tegen een onklopbare prijs voor zulke kwaliteit."

 

Concurrentie voor Asda, Tesco & Co

Dat Lidl in Groot-Brittannië start met kleding, is slecht nieuws voor de gevestigde supermarktketens. Vooral Asda is met zijn huismerk 'George' enorm succesvol: 'George' is na Primark zelfs het meest verkochte kledingmerk qua volume. Ook Tesco (met zijn F&F-merk) en Sainsbury's (met Tu) bekijken de nieuwe zet van Lidl echter met argusogen.

 

Voor Lidl is kledij een zoveelste wapen om nog meer klanten weg te lokken van de traditionele supermarkten, nadat de keten eerder al vers vlees en groenten in zijn assortiment opnam, brood begon te bakken in zijn winkels, kreeft verkocht in de aanloop naar Kerst en een upgrade van zijn wijngamma doorvoerde.

 

Met succes, want de 600 Britse winkels van Lidl krijgen wekelijks zo'n 5 miljoen klanten over de vloer. Topman Ronny Gottschlich van Lidl UK ziet ruimte voor 1.500 winkels. Hij wil de komende jaren 40 nieuwe vestigingen per jaar openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top