Lidl gooit zich op Britse kledingmarkt

Lidl gooit zich op Britse kledingmarkt

Na thuisland Duitsland wordt Groot-Brittannië het tweede land waar discounter Lidl dameskleding opneemt in zijn assortiment. Later dit jaar volgt ook nog een mannenlijn.

Trendy kledij tegen discountprijzen

Vanaf maandag kunnen de dames in alle 600 Britse Lidl-vestigingen terecht voor kledij die de trends volgt, maar tegen discountprijzen wordt verkocht: een neplederen jasje voor 14,99 pond (ca. 18,75 euro), een trui voor 5,99 pond (net geen 7,50 euro), een jeans voor 6,99 pond (8,75 euro) of enkellaarsjes voor 9,99 pond (12,50 euro). Alles samen negen verschillende "on trend items", om te beginnen.

 

Lidl verkoopt in Groot-Brittannië al langer basics zoals ondergoed of T-shirts, maar "het is voor het eerst dat we zo'n high-end modelijn promoten. We zijn dan ook bijzonder enthousiast in aanloop naar de lancering op 25 augustus", zegt Josie Stone, aankoopverantwoordelijke non-food bij Lidl UK. "De outfits zitten niet alleen pal op de trends van het seizoen, we verkopen ze ook tegen een onklopbare prijs voor zulke kwaliteit."

 

Concurrentie voor Asda, Tesco & Co

Dat Lidl in Groot-Brittannië start met kleding, is slecht nieuws voor de gevestigde supermarktketens. Vooral Asda is met zijn huismerk 'George' enorm succesvol: 'George' is na Primark zelfs het meest verkochte kledingmerk qua volume. Ook Tesco (met zijn F&F-merk) en Sainsbury's (met Tu) bekijken de nieuwe zet van Lidl echter met argusogen.

 

Voor Lidl is kledij een zoveelste wapen om nog meer klanten weg te lokken van de traditionele supermarkten, nadat de keten eerder al vers vlees en groenten in zijn assortiment opnam, brood begon te bakken in zijn winkels, kreeft verkocht in de aanloop naar Kerst en een upgrade van zijn wijngamma doorvoerde.

 

Met succes, want de 600 Britse winkels van Lidl krijgen wekelijks zo'n 5 miljoen klanten over de vloer. Topman Ronny Gottschlich van Lidl UK ziet ruimte voor 1.500 winkels. Hij wil de komende jaren 40 nieuwe vestigingen per jaar openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top