Lidl in zee met Spaanse modeontwerper

Lidl in zee met Spaanse modeontwerper

De Catalaanse ontwerper Custau Dalmau heeft een speciale collectie gemaakt voor discounter Lidl. De keten zal in zijn Spaanse winkels 300.000 stuks dameskleding tegen lage prijzen verkopen.

Nieuw distributiekanaal voor mode

De collectie, die gekenmerkt wordt door opvallende kleuren en prints, bestaat uit vier leggings, vier spijkerbroeken, vier jurken en tien bloesjes. Ze zullen tussen 12,99 euro en 17,99 euro worden aangeboden. Er wordt verwacht dat ze na drie of vier dagen al uitverkocht zullen zijn.

 

"Met dit project willen we onze ontwerpen democratiseren”, liet Dalmau optekenen. “Bovendien kunnen voedingsdistributeurs een nieuw kanaal vormen voor de verkoop van mode." Volgens Dalmau gaat het hier weliswaar niet om gesofisticeerde mode, maar om gemakkelijk draagbare kleding.

 

Toch werd het project niet zo goed ontvangen in de Spaanse modewereld. “We zijn nochtans geen pioniers in deze. In Europa hebben grotere merken de stap al lang gezet”, aldus Dalmau. Zes à zeven jaar geleden kreeg Dalmau overigens al een aanzoek van de Target-keten, “maar toen zijn we er niet op ingegaan. Deze tweede kans die Lidl ons geeft, willen we niet laten ontsnappen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top