Lidl in zee met Spaanse modeontwerper | RetailDetail

Lidl in zee met Spaanse modeontwerper

Lidl in zee met Spaanse modeontwerper

De Catalaanse ontwerper Custau Dalmau heeft een speciale collectie gemaakt voor discounter Lidl. De keten zal in zijn Spaanse winkels 300.000 stuks dameskleding tegen lage prijzen verkopen.

Nieuw distributiekanaal voor mode

De collectie, die gekenmerkt wordt door opvallende kleuren en prints, bestaat uit vier leggings, vier spijkerbroeken, vier jurken en tien bloesjes. Ze zullen tussen 12,99 euro en 17,99 euro worden aangeboden. Er wordt verwacht dat ze na drie of vier dagen al uitverkocht zullen zijn.

 

"Met dit project willen we onze ontwerpen democratiseren”, liet Dalmau optekenen. “Bovendien kunnen voedingsdistributeurs een nieuw kanaal vormen voor de verkoop van mode." Volgens Dalmau gaat het hier weliswaar niet om gesofisticeerde mode, maar om gemakkelijk draagbare kleding.

 

Toch werd het project niet zo goed ontvangen in de Spaanse modewereld. “We zijn nochtans geen pioniers in deze. In Europa hebben grotere merken de stap al lang gezet”, aldus Dalmau. Zes à zeven jaar geleden kreeg Dalmau overigens al een aanzoek van de Target-keten, “maar toen zijn we er niet op ingegaan. Deze tweede kans die Lidl ons geeft, willen we niet laten ontsnappen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.