Lidl in zee met Spaanse modeontwerper | RetailDetail

Lidl in zee met Spaanse modeontwerper

Lidl in zee met Spaanse modeontwerper

De Catalaanse ontwerper Custau Dalmau heeft een speciale collectie gemaakt voor discounter Lidl. De keten zal in zijn Spaanse winkels 300.000 stuks dameskleding tegen lage prijzen verkopen.

Nieuw distributiekanaal voor mode

De collectie, die gekenmerkt wordt door opvallende kleuren en prints, bestaat uit vier leggings, vier spijkerbroeken, vier jurken en tien bloesjes. Ze zullen tussen 12,99 euro en 17,99 euro worden aangeboden. Er wordt verwacht dat ze na drie of vier dagen al uitverkocht zullen zijn.

 

"Met dit project willen we onze ontwerpen democratiseren”, liet Dalmau optekenen. “Bovendien kunnen voedingsdistributeurs een nieuw kanaal vormen voor de verkoop van mode." Volgens Dalmau gaat het hier weliswaar niet om gesofisticeerde mode, maar om gemakkelijk draagbare kleding.

 

Toch werd het project niet zo goed ontvangen in de Spaanse modewereld. “We zijn nochtans geen pioniers in deze. In Europa hebben grotere merken de stap al lang gezet”, aldus Dalmau. Zes à zeven jaar geleden kreeg Dalmau overigens al een aanzoek van de Target-keten, “maar toen zijn we er niet op ingegaan. Deze tweede kans die Lidl ons geeft, willen we niet laten ontsnappen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.