Lidl in zee met Spaanse modeontwerper | RetailDetail

Lidl in zee met Spaanse modeontwerper

Lidl in zee met Spaanse modeontwerper

De Catalaanse ontwerper Custau Dalmau heeft een speciale collectie gemaakt voor discounter Lidl. De keten zal in zijn Spaanse winkels 300.000 stuks dameskleding tegen lage prijzen verkopen.

Nieuw distributiekanaal voor mode

De collectie, die gekenmerkt wordt door opvallende kleuren en prints, bestaat uit vier leggings, vier spijkerbroeken, vier jurken en tien bloesjes. Ze zullen tussen 12,99 euro en 17,99 euro worden aangeboden. Er wordt verwacht dat ze na drie of vier dagen al uitverkocht zullen zijn.

 

"Met dit project willen we onze ontwerpen democratiseren”, liet Dalmau optekenen. “Bovendien kunnen voedingsdistributeurs een nieuw kanaal vormen voor de verkoop van mode." Volgens Dalmau gaat het hier weliswaar niet om gesofisticeerde mode, maar om gemakkelijk draagbare kleding.

 

Toch werd het project niet zo goed ontvangen in de Spaanse modewereld. “We zijn nochtans geen pioniers in deze. In Europa hebben grotere merken de stap al lang gezet”, aldus Dalmau. Zes à zeven jaar geleden kreeg Dalmau overigens al een aanzoek van de Target-keten, “maar toen zijn we er niet op ingegaan. Deze tweede kans die Lidl ons geeft, willen we niet laten ontsnappen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top