Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Back to top