Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC op eigen kracht verder in China

27/04/2017

Na twee jaar heeft de Belgische kledingketen JBC de samenwerking met zijn Chinese partner Deesha stopgezet. Het bedrijf van Bart en Ann Claes bedient sinds kort de Chinese markt op eigen kracht.

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Back to top