Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen. | RetailDetail

Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.