Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Skechers wil 15 winkels in de Benelux

24/07/2017

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

18/07/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

Back to top