Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen. | RetailDetail

Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Lingerie Van de Velde overtreft stoutste verwachtingen.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Belgisch lingeriekampioen groeide in 2010 16,8% op het vlak van omzet. De totale omzet van Van de Velde bedroeg €166,2 mio. Dat is deels te danken aan de resultaten van Amerikaanse retailketen Intimacy, die Van de Velde in mei afgelopen jaar overnam.

 

Intimacy kende aanzienlijke groei in handen van Van de Velde. Op jaarbasis boekte Intimacy een omzet $35,5 mio, goed voor een stijging van 27,5% ten aanzien van 2009. In 2011 staan drie nieuwe winkelopeningen gepland voor Intimacy.

 

Organisch, dus zonder rekening te houden met de overname van Intimacy, groeide de producent van dameslingerie 7,3%. Van de Velde overtreft daarmee zijn eigen prognose, die een omzetgroei 6,5% inhield. Oorspronkelijk lagen de vooruitzichten zelfs nog lager, namelijk op 5%.

 

Van de Velde concentreert zich in 2011 verder op langetermijngroei van de bestaande merken. Centraal in de strategie staat het concept « Lingerie Styling », een fusie van pasvorm, stijl en mode. Geografische focust de lingeriefabrikant op Europa en Noord-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.