Lingeriefabrikant Van de Velde kende prima 2011 | RetailDetail

Lingeriefabrikant Van de Velde kende prima 2011

Lingeriefabrikant Van de Velde kende prima 2011

Lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle, één van de belangrijkste marktspelers in de sector van de luxueuze en modieuze dameslingerie, zag zijn geconsolideerde omzet in 2011 uitkomen op 179,9 miljoen euro. Dat is maar liefst 8,2% hoger dan de 166,3 miljoen euro van een jaar eerder.

In die groei zitten wel de retailomzetten vervat van de Amerikaanse lingerieketen Intimacy - dat nu voor een heel jaar heeft bijgedragen, terwijl dat in 2010 maar voor 8 maanden was - en de Britse keten Rigby & Peller, die voor het eerst meetelt (tijdens de laatste 5 maanden).

 

Zonder die retailbijdragen zou de organische omzetgroei van Van de Velde uitgekomen zijn op 2,2%, wat ook lang niet slecht is gezien de crisis. Het management had zelf overigens 'maar' gerekend op anderhalf procent. De prima nabestellingen in december 2011, die hoger lagen dan in dezelfde maand vorig jaar, zitten daar voor veel tussen.

 

De Oost-Vlaamse groep - bekend van onder meer Marie Jo, L'Aventure en Prima Donna - verwacht een zeer lichte groei voor de eerste jaarhelft 2012 versus dezelfde periode in 2011 (exclusief Intimacy en Rigby & Peller). Op de volledige jaarresultaten is het wel nog wachten tot 17 februari eerstkomende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.