Lingeriefabrikant Van de Velde kende prima 2011

Lingeriefabrikant Van de Velde kende prima 2011

Lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle, één van de belangrijkste marktspelers in de sector van de luxueuze en modieuze dameslingerie, zag zijn geconsolideerde omzet in 2011 uitkomen op 179,9 miljoen euro. Dat is maar liefst 8,2% hoger dan de 166,3 miljoen euro van een jaar eerder.

In die groei zitten wel de retailomzetten vervat van de Amerikaanse lingerieketen Intimacy - dat nu voor een heel jaar heeft bijgedragen, terwijl dat in 2010 maar voor 8 maanden was - en de Britse keten Rigby & Peller, die voor het eerst meetelt (tijdens de laatste 5 maanden).

 

Zonder die retailbijdragen zou de organische omzetgroei van Van de Velde uitgekomen zijn op 2,2%, wat ook lang niet slecht is gezien de crisis. Het management had zelf overigens 'maar' gerekend op anderhalf procent. De prima nabestellingen in december 2011, die hoger lagen dan in dezelfde maand vorig jaar, zitten daar voor veel tussen.

 

De Oost-Vlaamse groep - bekend van onder meer Marie Jo, L'Aventure en Prima Donna - verwacht een zeer lichte groei voor de eerste jaarhelft 2012 versus dezelfde periode in 2011 (exclusief Intimacy en Rigby & Peller). Op de volledige jaarresultaten is het wel nog wachten tot 17 februari eerstkomende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top