Lingeriemerk La Perla blijft uitbreiden

Lingeriemerk La Perla blijft uitbreiden

Het Italiaanse lingeriemerk La Perla is bezig aan een snelle expansie: de voorbije vier maanden werden er al tien nieuwe filialen geopend en ook de komende maanden staan er heel wat winkelopeningen op de planning.

Streven naar 300 filialen

De voorbije maanden gingen er winkels van La Perla open in onder andere Barcelona, Chicago, Houston, Miami en Peking. Daarnaast werden de vestigingen op Madison Avenue in New York en in Reggello in Italië flink aangepakt. Deze maand opent er ook een grote nieuwe winkel in Hongkong.

 

In al de nieuwe winkels zal naast de damescollectie ook de herencollectie verkocht worden, die in het voorjaar voor het eerst in de winkels kwam te liggen. La Perla lanceerde begin dit jaar ook de op-maat-gemaakte modelijn Atelier Collection.

 

De snelle uitbreiding is het gevolg van de nieuwe strategie van eigenaar Pacific Global Management, die La Perla in 2012 in handen kreeg. Dat fonds wil het aantal winkels uitbreiden naar 300. Momenteel heeft La Perla ongeveer 250 eigen winkels, die goed zijn voor 80 procent van de totale omzet van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top