Lingeriemerk La Perla blijft uitbreiden

Lingeriemerk La Perla blijft uitbreiden

Het Italiaanse lingeriemerk La Perla is bezig aan een snelle expansie: de voorbije vier maanden werden er al tien nieuwe filialen geopend en ook de komende maanden staan er heel wat winkelopeningen op de planning.

Streven naar 300 filialen

De voorbije maanden gingen er winkels van La Perla open in onder andere Barcelona, Chicago, Houston, Miami en Peking. Daarnaast werden de vestigingen op Madison Avenue in New York en in Reggello in Italië flink aangepakt. Deze maand opent er ook een grote nieuwe winkel in Hongkong.

 

In al de nieuwe winkels zal naast de damescollectie ook de herencollectie verkocht worden, die in het voorjaar voor het eerst in de winkels kwam te liggen. La Perla lanceerde begin dit jaar ook de op-maat-gemaakte modelijn Atelier Collection.

 

De snelle uitbreiding is het gevolg van de nieuwe strategie van eigenaar Pacific Global Management, die La Perla in 2012 in handen kreeg. Dat fonds wil het aantal winkels uitbreiden naar 300. Momenteel heeft La Perla ongeveer 250 eigen winkels, die goed zijn voor 80 procent van de totale omzet van het bedrijf.

Tags: