Lingerieproducent Van de Velde ziet halfjaaromzet stijgen

Lingerieproducent Van de Velde ziet halfjaaromzet stijgen

De geconsolideerde omzet van lingerieproducent Van de Velde (Marie Jo, Prima Donna e.a.) is in de eerste jaarhelft met 6% toegenomen. Op vergelijkbare basis gaat het zelfs om een stijging met 8,2%.

113,4 miljoen euro in eerste halfjaar

De lingeriegroep heeft er een prima eerste halfjaar opzitten: de groothandelsomzet steeg met 8,2%, waarbij alle segmenten in de plus gingen. "Ook voor de tweede jaarhelft vertonen de voororders een stijging versus dezelfde periode vorig jaar", klinkt het in het Oost-Vlaamse Schellebelle.

 

Ook de eigen retailpoot doet het goed: in Europa is er een omzetstijging met 3,8% op vergelijkbare basis, met als uitschieters Duitsland (+16,7%) en Nederland (+9,7%). Zelfs uit de Verenigde Staten komt er eindelijk nog eens beter nieuws: de retailomzet steeg er 16,9%, omgerekend naar euro. In dollar zag het felgeplaagde Intimacy zijn omzet wel nog altijd teruglopen: - 4,7% (-10,3% op vergelijkbare basis).

 

Op de volledige halfjaarresultaten is het nog wachten tot 28 augustus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top