Lingerieproducent Van de Velde ziet halfjaaromzet stijgen

Lingerieproducent Van de Velde ziet halfjaaromzet stijgen

De geconsolideerde omzet van lingerieproducent Van de Velde (Marie Jo, Prima Donna e.a.) is in de eerste jaarhelft met 6% toegenomen. Op vergelijkbare basis gaat het zelfs om een stijging met 8,2%.

113,4 miljoen euro in eerste halfjaar

De lingeriegroep heeft er een prima eerste halfjaar opzitten: de groothandelsomzet steeg met 8,2%, waarbij alle segmenten in de plus gingen. "Ook voor de tweede jaarhelft vertonen de voororders een stijging versus dezelfde periode vorig jaar", klinkt het in het Oost-Vlaamse Schellebelle.

 

Ook de eigen retailpoot doet het goed: in Europa is er een omzetstijging met 3,8% op vergelijkbare basis, met als uitschieters Duitsland (+16,7%) en Nederland (+9,7%). Zelfs uit de Verenigde Staten komt er eindelijk nog eens beter nieuws: de retailomzet steeg er 16,9%, omgerekend naar euro. In dollar zag het felgeplaagde Intimacy zijn omzet wel nog altijd teruglopen: - 4,7% (-10,3% op vergelijkbare basis).

 

Op de volledige halfjaarresultaten is het nog wachten tot 28 augustus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top