Lingerieproducent Van de Velde ziet halfjaaromzet stijgen | RetailDetail

Lingerieproducent Van de Velde ziet halfjaaromzet stijgen

Lingerieproducent Van de Velde ziet halfjaaromzet stijgen

De geconsolideerde omzet van lingerieproducent Van de Velde (Marie Jo, Prima Donna e.a.) is in de eerste jaarhelft met 6% toegenomen. Op vergelijkbare basis gaat het zelfs om een stijging met 8,2%.

113,4 miljoen euro in eerste halfjaar

De lingeriegroep heeft er een prima eerste halfjaar opzitten: de groothandelsomzet steeg met 8,2%, waarbij alle segmenten in de plus gingen. "Ook voor de tweede jaarhelft vertonen de voororders een stijging versus dezelfde periode vorig jaar", klinkt het in het Oost-Vlaamse Schellebelle.

 

Ook de eigen retailpoot doet het goed: in Europa is er een omzetstijging met 3,8% op vergelijkbare basis, met als uitschieters Duitsland (+16,7%) en Nederland (+9,7%). Zelfs uit de Verenigde Staten komt er eindelijk nog eens beter nieuws: de retailomzet steeg er 16,9%, omgerekend naar euro. In dollar zag het felgeplaagde Intimacy zijn omzet wel nog altijd teruglopen: - 4,7% (-10,3% op vergelijkbare basis).

 

Op de volledige halfjaarresultaten is het nog wachten tot 28 augustus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.