Lingerieproducent Van de Velde ziet halfjaaromzet stijgen

Lingerieproducent Van de Velde ziet halfjaaromzet stijgen

De geconsolideerde omzet van lingerieproducent Van de Velde (Marie Jo, Prima Donna e.a.) is in de eerste jaarhelft met 6% toegenomen. Op vergelijkbare basis gaat het zelfs om een stijging met 8,2%.

113,4 miljoen euro in eerste halfjaar

De lingeriegroep heeft er een prima eerste halfjaar opzitten: de groothandelsomzet steeg met 8,2%, waarbij alle segmenten in de plus gingen. "Ook voor de tweede jaarhelft vertonen de voororders een stijging versus dezelfde periode vorig jaar", klinkt het in het Oost-Vlaamse Schellebelle.

 

Ook de eigen retailpoot doet het goed: in Europa is er een omzetstijging met 3,8% op vergelijkbare basis, met als uitschieters Duitsland (+16,7%) en Nederland (+9,7%). Zelfs uit de Verenigde Staten komt er eindelijk nog eens beter nieuws: de retailomzet steeg er 16,9%, omgerekend naar euro. In dollar zag het felgeplaagde Intimacy zijn omzet wel nog altijd teruglopen: - 4,7% (-10,3% op vergelijkbare basis).

 

Op de volledige halfjaarresultaten is het nog wachten tot 28 augustus.

Tags: