Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China | RetailDetail

Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China

Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China

De Italiaanse moderetailer Liu Jo heeft grootse plannen in China. De komende vijf jaar wil het bedrijf er liefst 200 vestigingen openen, in samenwerking met China Resources Textiles.

Masterfranchise

Liu Jo heeft momenteel 46 monomerkwinkels en 6 outlets in China, waar het sinds 2002 actief is. Binnen dit en vijf jaar moeten er dat bijna vier keer zoveel zijn. Om die ambitie waar te maken, hebben de Italianen een "master franchise agreement" gesloten met China Resources Textiles.

 

Dat is een van de grootste Chinese spelers in de textiel- en de moderetailindustrie, met een netwerk van 800 winkels en 20 modebedrijven. Het bedrijf is onder meer exclusieve agent voor China van topmerken als Calvin Klein, Esprit, Kenzo of nog Givenchy.

 

5.500 winkels

Liu Jo werd in 1995 opgestart door de broers Marco en Vannis Marchi. Het merk brak in 2008 door met de Bottom-up jeanscollectie (zeg maar de WonderBra, maar dan voor de billen). Sinds 2011 is Kate Moss het gezicht van het merk.

 

Het Italiaanse bedrijf groeit razendsnel: in 2005 boekte het nog een omzet van 91 miljoen euro, een nettowinst van 12 miljoen euro en werkten er 174 mensen voor de groep, in 2011 ging het al om 260 miljoen euro omzet, een nettowinst van 31 miljoen euro en 394 medewerkers.

 

Liu Jo telt ruim 5.500 winkels, de overgrote meerderheid in Europa. In ons land zijn dat er negen sinds op 13 september opende het nieuwste filiaal in de Schuttershofstraat in Antwerpen opende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.