Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China

Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China

De Italiaanse moderetailer Liu Jo heeft grootse plannen in China. De komende vijf jaar wil het bedrijf er liefst 200 vestigingen openen, in samenwerking met China Resources Textiles.

Masterfranchise

Liu Jo heeft momenteel 46 monomerkwinkels en 6 outlets in China, waar het sinds 2002 actief is. Binnen dit en vijf jaar moeten er dat bijna vier keer zoveel zijn. Om die ambitie waar te maken, hebben de Italianen een "master franchise agreement" gesloten met China Resources Textiles.

 

Dat is een van de grootste Chinese spelers in de textiel- en de moderetailindustrie, met een netwerk van 800 winkels en 20 modebedrijven. Het bedrijf is onder meer exclusieve agent voor China van topmerken als Calvin Klein, Esprit, Kenzo of nog Givenchy.

 

5.500 winkels

Liu Jo werd in 1995 opgestart door de broers Marco en Vannis Marchi. Het merk brak in 2008 door met de Bottom-up jeanscollectie (zeg maar de WonderBra, maar dan voor de billen). Sinds 2011 is Kate Moss het gezicht van het merk.

 

Het Italiaanse bedrijf groeit razendsnel: in 2005 boekte het nog een omzet van 91 miljoen euro, een nettowinst van 12 miljoen euro en werkten er 174 mensen voor de groep, in 2011 ging het al om 260 miljoen euro omzet, een nettowinst van 31 miljoen euro en 394 medewerkers.

 

Liu Jo telt ruim 5.500 winkels, de overgrote meerderheid in Europa. In ons land zijn dat er negen sinds op 13 september opende het nieuwste filiaal in de Schuttershofstraat in Antwerpen opende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top