Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China

Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China

De Italiaanse moderetailer Liu Jo heeft grootse plannen in China. De komende vijf jaar wil het bedrijf er liefst 200 vestigingen openen, in samenwerking met China Resources Textiles.

Masterfranchise

Liu Jo heeft momenteel 46 monomerkwinkels en 6 outlets in China, waar het sinds 2002 actief is. Binnen dit en vijf jaar moeten er dat bijna vier keer zoveel zijn. Om die ambitie waar te maken, hebben de Italianen een "master franchise agreement" gesloten met China Resources Textiles.

 

Dat is een van de grootste Chinese spelers in de textiel- en de moderetailindustrie, met een netwerk van 800 winkels en 20 modebedrijven. Het bedrijf is onder meer exclusieve agent voor China van topmerken als Calvin Klein, Esprit, Kenzo of nog Givenchy.

 

5.500 winkels

Liu Jo werd in 1995 opgestart door de broers Marco en Vannis Marchi. Het merk brak in 2008 door met de Bottom-up jeanscollectie (zeg maar de WonderBra, maar dan voor de billen). Sinds 2011 is Kate Moss het gezicht van het merk.

 

Het Italiaanse bedrijf groeit razendsnel: in 2005 boekte het nog een omzet van 91 miljoen euro, een nettowinst van 12 miljoen euro en werkten er 174 mensen voor de groep, in 2011 ging het al om 260 miljoen euro omzet, een nettowinst van 31 miljoen euro en 394 medewerkers.

 

Liu Jo telt ruim 5.500 winkels, de overgrote meerderheid in Europa. In ons land zijn dat er negen sinds op 13 september opende het nieuwste filiaal in de Schuttershofstraat in Antwerpen opende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top