Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China | RetailDetail

Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China

Liu Jo opent komende vijf jaar 200 winkels in China

De Italiaanse moderetailer Liu Jo heeft grootse plannen in China. De komende vijf jaar wil het bedrijf er liefst 200 vestigingen openen, in samenwerking met China Resources Textiles.

Masterfranchise

Liu Jo heeft momenteel 46 monomerkwinkels en 6 outlets in China, waar het sinds 2002 actief is. Binnen dit en vijf jaar moeten er dat bijna vier keer zoveel zijn. Om die ambitie waar te maken, hebben de Italianen een "master franchise agreement" gesloten met China Resources Textiles.

 

Dat is een van de grootste Chinese spelers in de textiel- en de moderetailindustrie, met een netwerk van 800 winkels en 20 modebedrijven. Het bedrijf is onder meer exclusieve agent voor China van topmerken als Calvin Klein, Esprit, Kenzo of nog Givenchy.

 

5.500 winkels

Liu Jo werd in 1995 opgestart door de broers Marco en Vannis Marchi. Het merk brak in 2008 door met de Bottom-up jeanscollectie (zeg maar de WonderBra, maar dan voor de billen). Sinds 2011 is Kate Moss het gezicht van het merk.

 

Het Italiaanse bedrijf groeit razendsnel: in 2005 boekte het nog een omzet van 91 miljoen euro, een nettowinst van 12 miljoen euro en werkten er 174 mensen voor de groep, in 2011 ging het al om 260 miljoen euro omzet, een nettowinst van 31 miljoen euro en 394 medewerkers.

 

Liu Jo telt ruim 5.500 winkels, de overgrote meerderheid in Europa. In ons land zijn dat er negen sinds op 13 september opende het nieuwste filiaal in de Schuttershofstraat in Antwerpen opende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.