Liu Jo wil groeien dankzij travel retail | RetailDetail

Liu Jo wil groeien dankzij travel retail

Liu Jo wil groeien dankzij travel retail

Het Italiaanse kledingmerk Liu Jo zal de komende tijd sterker gaan inzetten op travel retail: dat wil zeggen dat het meer winkels zal openen op onder andere luchthavens en in treinstations. Het investeerde dit jaar voor het eerst in die sector.

Dicht aanleunen bij traditionele kanalen

In dat opzicht maakt Liu Jo zijn opwachting op de TFWA World Exhibition, een beurs van de Tax Free World Association die zich uitsluitend richt op professionals die actief zijn in dutyfree en travel retail. Momenteel heeft het modemerk al eigen winkels in de luchthavens van Venetië en Rome Fiumicino, shop-in-shops op de luchthavens in Bergamo en Lissabon en verkoopzones in de luchthavens van Brussel en op de grootste Duitse luchthavens.

 

Liu Jo richt zich in een eerste fase dan ook vooral op landen waar het merk al enige bekendheid geniet. In de nabije toekomst moet er ook extra aandacht komen voor de markt in het Midden-Oosten en Azië, zodat Liu Jo daar haar positie kan versterken. Liu Jo wil ook dat de travelretailwinkels steeds dichter gaan aanleunen bij de meer traditionele verkoopkanalen, zowel qua aanbod als qua inkleding.

 

Het Italiaanse merk, dat in 1995 werd opgericht, heeft momenteel 320 eigen winkels en wordt nog eens verkocht bij 5.500 multimerkenwinkels in 45 landen. In 2014 haalde het een omzet van 300 miljoen euro. Deze herfst moeten er in Parijs drie nieuwe filialen openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.