Liu Jo wil groeien dankzij travel retail | RetailDetail

Liu Jo wil groeien dankzij travel retail

Liu Jo wil groeien dankzij travel retail

Het Italiaanse kledingmerk Liu Jo zal de komende tijd sterker gaan inzetten op travel retail: dat wil zeggen dat het meer winkels zal openen op onder andere luchthavens en in treinstations. Het investeerde dit jaar voor het eerst in die sector.

Dicht aanleunen bij traditionele kanalen

In dat opzicht maakt Liu Jo zijn opwachting op de TFWA World Exhibition, een beurs van de Tax Free World Association die zich uitsluitend richt op professionals die actief zijn in dutyfree en travel retail. Momenteel heeft het modemerk al eigen winkels in de luchthavens van Venetië en Rome Fiumicino, shop-in-shops op de luchthavens in Bergamo en Lissabon en verkoopzones in de luchthavens van Brussel en op de grootste Duitse luchthavens.

 

Liu Jo richt zich in een eerste fase dan ook vooral op landen waar het merk al enige bekendheid geniet. In de nabije toekomst moet er ook extra aandacht komen voor de markt in het Midden-Oosten en Azië, zodat Liu Jo daar haar positie kan versterken. Liu Jo wil ook dat de travelretailwinkels steeds dichter gaan aanleunen bij de meer traditionele verkoopkanalen, zowel qua aanbod als qua inkleding.

 

Het Italiaanse merk, dat in 1995 werd opgericht, heeft momenteel 320 eigen winkels en wordt nog eens verkocht bij 5.500 multimerkenwinkels in 45 landen. In 2014 haalde het een omzet van 300 miljoen euro. Deze herfst moeten er in Parijs drie nieuwe filialen openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top