Liu Jo wil groeien dankzij travel retail

Liu Jo wil groeien dankzij travel retail

Het Italiaanse kledingmerk Liu Jo zal de komende tijd sterker gaan inzetten op travel retail: dat wil zeggen dat het meer winkels zal openen op onder andere luchthavens en in treinstations. Het investeerde dit jaar voor het eerst in die sector.

Dicht aanleunen bij traditionele kanalen

In dat opzicht maakt Liu Jo zijn opwachting op de TFWA World Exhibition, een beurs van de Tax Free World Association die zich uitsluitend richt op professionals die actief zijn in dutyfree en travel retail. Momenteel heeft het modemerk al eigen winkels in de luchthavens van Venetië en Rome Fiumicino, shop-in-shops op de luchthavens in Bergamo en Lissabon en verkoopzones in de luchthavens van Brussel en op de grootste Duitse luchthavens.

 

Liu Jo richt zich in een eerste fase dan ook vooral op landen waar het merk al enige bekendheid geniet. In de nabije toekomst moet er ook extra aandacht komen voor de markt in het Midden-Oosten en Azië, zodat Liu Jo daar haar positie kan versterken. Liu Jo wil ook dat de travelretailwinkels steeds dichter gaan aanleunen bij de meer traditionele verkoopkanalen, zowel qua aanbod als qua inkleding.

 

Het Italiaanse merk, dat in 1995 werd opgericht, heeft momenteel 320 eigen winkels en wordt nog eens verkocht bij 5.500 multimerkenwinkels in 45 landen. In 2014 haalde het een omzet van 300 miljoen euro. Deze herfst moeten er in Parijs drie nieuwe filialen openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top