Liu Jo wil groeien dankzij travel retail

Liu Jo wil groeien dankzij travel retail

Het Italiaanse kledingmerk Liu Jo zal de komende tijd sterker gaan inzetten op travel retail: dat wil zeggen dat het meer winkels zal openen op onder andere luchthavens en in treinstations. Het investeerde dit jaar voor het eerst in die sector.

Dicht aanleunen bij traditionele kanalen

In dat opzicht maakt Liu Jo zijn opwachting op de TFWA World Exhibition, een beurs van de Tax Free World Association die zich uitsluitend richt op professionals die actief zijn in dutyfree en travel retail. Momenteel heeft het modemerk al eigen winkels in de luchthavens van Venetië en Rome Fiumicino, shop-in-shops op de luchthavens in Bergamo en Lissabon en verkoopzones in de luchthavens van Brussel en op de grootste Duitse luchthavens.

 

Liu Jo richt zich in een eerste fase dan ook vooral op landen waar het merk al enige bekendheid geniet. In de nabije toekomst moet er ook extra aandacht komen voor de markt in het Midden-Oosten en Azië, zodat Liu Jo daar haar positie kan versterken. Liu Jo wil ook dat de travelretailwinkels steeds dichter gaan aanleunen bij de meer traditionele verkoopkanalen, zowel qua aanbod als qua inkleding.

 

Het Italiaanse merk, dat in 1995 werd opgericht, heeft momenteel 320 eigen winkels en wordt nog eens verkocht bij 5.500 multimerkenwinkels in 45 landen. In 2014 haalde het een omzet van 300 miljoen euro. Deze herfst moeten er in Parijs drie nieuwe filialen openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top