Louis Vuitton niet uit op controle over Hermes. | RetailDetail

Louis Vuitton niet uit op controle over Hermes.

Louis Vuitton niet uit op controle over Hermes.

De CEO van het grootste luxegoederenbedrijf ter wereld, LVMH, blijft met klem ontkennen dat zijn bedrijf probeert de controle over te nemen van Hermes, een concurrent in de luxesector. Bernard Arnault erkent dat zijn groep meer dan 20% van de aandelen van Hermes in handen heeft, maar zegt nogmaals dat LVMH geen vijandelijke overnemer is.


Hermes is een andere mening toegedaan en werkt de groep tegen door een familieholding op te zetten, die meer dan de helft van het vermogen van Hermes zou controleren.


Vorige herfst schokte LVMH de luxewereld door mede te delen dat het een aandeel van 17,1% in Hermes had verworven via een ingewikkelde transactie in financiële derivaten, waarmee het ineens een aantal gaten in de Franse wetgeving in verband met financiële transparantie blootlegde.


“Wij zijn een aandeelhouder van vertrouwen”, zei Arnault maandag na de modeshow van Dior, het grootste modehuis van LVMH, aan het persbureau Reuters. “We vragen om niets en hebben duidelijk gezegd dat we niet azen op controle over Hermes”.


Arnault weigerde echter te zeggen of LVMH zijn aandeel binnen Hermes zou blijven vergroten. Toen hem gevraagd werd of deze transacties dan enkel een soort belegging waren, antwoordde hij: “Het is een strategische investering, want Hermes zit ook in de sector van luxegoederen. Het is een fantastisch bedrijf... en wij steunen de directie en de aandeelhouders”.

 

 

Bron: The Financial Times

De CEO van het grootste luxegoederenbedrijf ter wereld, LVMH, blijft met klem ontkennen dat zijn bedrijf probeert de controle over te nemen van Hermes, een concurrent in de luxesector. Bernard Arnault erkent dat zijn groep meer dan 20% van de aandelen van Hermes in handen heeft, maar zegt nogmaals dat LVMH geen vijandelijke overnemer is.


Hermes is een andere mening toegedaan en werkt de groep tegen door een familieholding op te zetten, die meer dan de helft van het vermogen van Hermes zou controleren.


Vorige herfst schokte LVMH de luxewereld door mede te delen dat het een aandeel van 17,1% in Hermes had verworven via een ingewikkelde transactie in financiële derivaten, waarmee het ineens een aantal gaten in de Franse wetgeving in verband met financiële transparantie blootlegde.


“Wij zijn een aandeelhouder van vertrouwen”, zei Arnault maandag na de modeshow van Dior, het grootste modehuis van LVMH, aan het persbureau Reuters. “We vragen om niets en hebben duidelijk gezegd dat we niet azen op controle over Hermes”.


Arnault weigerde echter te zeggen of LVMH zijn aandeel binnen Hermes zou blijven vergroten. Toen hem gevraagd werd of deze transacties dan enkel een soort belegging waren, antwoordde hij: “Het is een strategische investering, want Hermes zit ook in de sector van luxegoederen. Het is een fantastisch bedrijf... en wij steunen de directie en de aandeelhouders”.

 

 

Bron: The Financial Times

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.