Louis Vuitton opent "winkelappartement" voor premiumklanten

Louis Vuitton opent "winkelappartement" voor premiumklanten

Het Franse luxemerk Louis Vuitton heeft zopas in Parijs een boetiek geopend die meer weg heeft van een luxeappartement dan van een winkel. De échte premiumklant heeft genoeg van dezelfde boetieks wereldwijd, is het idee.

Een boetiek als een elegant appartement...

Wie binnenkort Parijs aandoet, moet zeker eens een kijkje gaan nemen in de poepchique Avenue Montaigne. Op het nummer 22 heeft Louis Vuitton er een nieuwe boetiek geopend die in niets meer te vergelijken valt met de nochtans zo al chique boetieks die het Franse luxemerk intussen in de hele wereld heeft uitgerold.

 

De nieuwste winkel, ontworpen en ingericht door de New Yorkse architect Peter Marino, heeft meer weg van een elegant appartement, inclusief kunstwerken van hedendaagse artiesten. Uiteraard kan de bezoeker er terecht voor de complete collectie, van pret-à-porter over schoeisel tot horloges en een selectie accessoires.

 

Dé grootste vernieuwing is wel de nadruk op maatwerk en individualisering: zo kan de klant er op bestelling zijn eigen draagtas of reiskoffer samenstellen (vormen, kleuren, materialen voor (binnen)bekleding, initialen, motieven e.d.). De heren vinden er ook de nieuwe permanente Tailoring-collectie: kostuums, schoeisel en riemen die op bestelling worden vervaardigd.

 

... mét conciërge

Louis Vuitton trekt die 'gepersonaliseerde aanpak' tot in het extreme door. De nieuwste boetiek beschikt zelfs over een heuse conciërge die ten dienste staat van de klanten. Desgewenst organiseert hij zelfs een ontbijt of een privédiner bij kaarslicht in "L'Appartement", dat bestaat uit twee salons en een receptieruimte.

 

Met het nieuwe winkelconcept lijkt Louis Vuitton een antwoord te zoeken op de almaar luider klinkende vraag van de echte premiumklant naar een op en top persoonlijke service én productie op maat, als tegengewicht voor de globale marketingaanpak die luxemerken tot nog toe hanteerden - maar waardoor de écht veeleisende (of is het verwende?) klant er stilaan genoeg van heeft om steeds weer diezelfde producten in altijd maar weer diezelfde boetieks aan te treffen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top