Louis Vuitton opent "winkelappartement" voor premiumklanten | RetailDetail

Louis Vuitton opent "winkelappartement" voor premiumklanten

Louis Vuitton opent "winkelappartement" voor premiumklanten

Het Franse luxemerk Louis Vuitton heeft zopas in Parijs een boetiek geopend die meer weg heeft van een luxeappartement dan van een winkel. De échte premiumklant heeft genoeg van dezelfde boetieks wereldwijd, is het idee.

Een boetiek als een elegant appartement...

Wie binnenkort Parijs aandoet, moet zeker eens een kijkje gaan nemen in de poepchique Avenue Montaigne. Op het nummer 22 heeft Louis Vuitton er een nieuwe boetiek geopend die in niets meer te vergelijken valt met de nochtans zo al chique boetieks die het Franse luxemerk intussen in de hele wereld heeft uitgerold.

 

De nieuwste winkel, ontworpen en ingericht door de New Yorkse architect Peter Marino, heeft meer weg van een elegant appartement, inclusief kunstwerken van hedendaagse artiesten. Uiteraard kan de bezoeker er terecht voor de complete collectie, van pret-à-porter over schoeisel tot horloges en een selectie accessoires.

 

Dé grootste vernieuwing is wel de nadruk op maatwerk en individualisering: zo kan de klant er op bestelling zijn eigen draagtas of reiskoffer samenstellen (vormen, kleuren, materialen voor (binnen)bekleding, initialen, motieven e.d.). De heren vinden er ook de nieuwe permanente Tailoring-collectie: kostuums, schoeisel en riemen die op bestelling worden vervaardigd.

 

... mét conciërge

Louis Vuitton trekt die 'gepersonaliseerde aanpak' tot in het extreme door. De nieuwste boetiek beschikt zelfs over een heuse conciërge die ten dienste staat van de klanten. Desgewenst organiseert hij zelfs een ontbijt of een privédiner bij kaarslicht in "L'Appartement", dat bestaat uit twee salons en een receptieruimte.

 

Met het nieuwe winkelconcept lijkt Louis Vuitton een antwoord te zoeken op de almaar luider klinkende vraag van de echte premiumklant naar een op en top persoonlijke service én productie op maat, als tegengewicht voor de globale marketingaanpak die luxemerken tot nog toe hanteerden - maar waardoor de écht veeleisende (of is het verwende?) klant er stilaan genoeg van heeft om steeds weer diezelfde producten in altijd maar weer diezelfde boetieks aan te treffen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.