Louis Vuitton opent "winkelappartement" voor premiumklanten

Louis Vuitton opent "winkelappartement" voor premiumklanten

Het Franse luxemerk Louis Vuitton heeft zopas in Parijs een boetiek geopend die meer weg heeft van een luxeappartement dan van een winkel. De échte premiumklant heeft genoeg van dezelfde boetieks wereldwijd, is het idee.

Een boetiek als een elegant appartement...

Wie binnenkort Parijs aandoet, moet zeker eens een kijkje gaan nemen in de poepchique Avenue Montaigne. Op het nummer 22 heeft Louis Vuitton er een nieuwe boetiek geopend die in niets meer te vergelijken valt met de nochtans zo al chique boetieks die het Franse luxemerk intussen in de hele wereld heeft uitgerold.

 

De nieuwste winkel, ontworpen en ingericht door de New Yorkse architect Peter Marino, heeft meer weg van een elegant appartement, inclusief kunstwerken van hedendaagse artiesten. Uiteraard kan de bezoeker er terecht voor de complete collectie, van pret-à-porter over schoeisel tot horloges en een selectie accessoires.

 

Dé grootste vernieuwing is wel de nadruk op maatwerk en individualisering: zo kan de klant er op bestelling zijn eigen draagtas of reiskoffer samenstellen (vormen, kleuren, materialen voor (binnen)bekleding, initialen, motieven e.d.). De heren vinden er ook de nieuwe permanente Tailoring-collectie: kostuums, schoeisel en riemen die op bestelling worden vervaardigd.

 

... mét conciërge

Louis Vuitton trekt die 'gepersonaliseerde aanpak' tot in het extreme door. De nieuwste boetiek beschikt zelfs over een heuse conciërge die ten dienste staat van de klanten. Desgewenst organiseert hij zelfs een ontbijt of een privédiner bij kaarslicht in "L'Appartement", dat bestaat uit twee salons en een receptieruimte.

 

Met het nieuwe winkelconcept lijkt Louis Vuitton een antwoord te zoeken op de almaar luider klinkende vraag van de echte premiumklant naar een op en top persoonlijke service én productie op maat, als tegengewicht voor de globale marketingaanpak die luxemerken tot nog toe hanteerden - maar waardoor de écht veeleisende (of is het verwende?) klant er stilaan genoeg van heeft om steeds weer diezelfde producten in altijd maar weer diezelfde boetieks aan te treffen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top