Louis Vuitton opent "winkelappartement" voor premiumklanten

Louis Vuitton opent "winkelappartement" voor premiumklanten

Het Franse luxemerk Louis Vuitton heeft zopas in Parijs een boetiek geopend die meer weg heeft van een luxeappartement dan van een winkel. De échte premiumklant heeft genoeg van dezelfde boetieks wereldwijd, is het idee.

Een boetiek als een elegant appartement...

Wie binnenkort Parijs aandoet, moet zeker eens een kijkje gaan nemen in de poepchique Avenue Montaigne. Op het nummer 22 heeft Louis Vuitton er een nieuwe boetiek geopend die in niets meer te vergelijken valt met de nochtans zo al chique boetieks die het Franse luxemerk intussen in de hele wereld heeft uitgerold.

 

De nieuwste winkel, ontworpen en ingericht door de New Yorkse architect Peter Marino, heeft meer weg van een elegant appartement, inclusief kunstwerken van hedendaagse artiesten. Uiteraard kan de bezoeker er terecht voor de complete collectie, van pret-à-porter over schoeisel tot horloges en een selectie accessoires.

 

Dé grootste vernieuwing is wel de nadruk op maatwerk en individualisering: zo kan de klant er op bestelling zijn eigen draagtas of reiskoffer samenstellen (vormen, kleuren, materialen voor (binnen)bekleding, initialen, motieven e.d.). De heren vinden er ook de nieuwe permanente Tailoring-collectie: kostuums, schoeisel en riemen die op bestelling worden vervaardigd.

 

... mét conciërge

Louis Vuitton trekt die 'gepersonaliseerde aanpak' tot in het extreme door. De nieuwste boetiek beschikt zelfs over een heuse conciërge die ten dienste staat van de klanten. Desgewenst organiseert hij zelfs een ontbijt of een privédiner bij kaarslicht in "L'Appartement", dat bestaat uit twee salons en een receptieruimte.

 

Met het nieuwe winkelconcept lijkt Louis Vuitton een antwoord te zoeken op de almaar luider klinkende vraag van de echte premiumklant naar een op en top persoonlijke service én productie op maat, als tegengewicht voor de globale marketingaanpak die luxemerken tot nog toe hanteerden - maar waardoor de écht veeleisende (of is het verwende?) klant er stilaan genoeg van heeft om steeds weer diezelfde producten in altijd maar weer diezelfde boetieks aan te treffen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top