Luxewarenhuisketen Neiman Marcus plant comeback op de beurs

Luxewarenhuisketen Neiman Marcus plant comeback op de beurs

De Amerikaanse luxewarenhuisketen Neiman Marcus, bekend van haar jaarlijkse extravagante kerstcatalogus, wil terug naar de beurs. Volgens de ingediende documenten hoopt de 'Amerikaanse Harrods' 100 miljoen dollar op te halen.

Ferrari en Boeing in kerstcatalogus

Neiman Marcus, een keten van 42 luxewarenhuizen in de Verenigde Staten en daarnaast ook nog eigenaar van Bergdorf Goodman (twee warenhuizen op 5th Avenue in New York), wil terug naar de beurs. Tot tien jaar geleden noteerde het ook al op Wall Street, tot de toenmalige eigenaars - twee investeringsfondsen - alle aandelen kochten en het bedrijf van de beurs haalden.

 

De huidige eigenaars (Ares Management, Canadian Pension Plan Investment Board en Leonard Green & Partners) willen bij de beursgang zo'n 100 miljoen dollar ophalen. In documenten die de groep bij de Amerikaanse beurswaakhond heeft ingediend, meldt Neiman Marcus te willen "anticiperen op de expansie van de luxeretailmarkt" en "geld nodig te hebben om de winkels een upgrade te geven en de schuldenlast te verminderen".

 

Neiman Marcus werd in 1907 in Dallas opgericht door Herbert Marcus, zijn zus Carrie en haar man A.L. Neiman. De groep bleef tot 1988 in familiehanden en groeide uit tot een van de meest luxueuze én dure warenhuizen van de Verenigde Staten. De keten gooit elk jaar hoge ogen met zijn extravagante kerstcatalogus: in 2012 prijkte daar bijvoorbeeld een Ferrari in en vorig jaar zelfs een heuse Boeing. In 2014 klokte de omzet af op een slordige 4,8 miljard dollar (4,4 miljard euro). 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top