Luxottica legt goede kwartaalcijfers voor | RetailDetail

Luxottica legt goede kwartaalcijfers voor

Luxottica legt goede kwartaalcijfers voor

De Italiaanse brillenproducent Luxottica heeft in het eerste kwartaal van 2015 goede prestaties kunnen neerzetten. Het moederbedrijf van onder andere Ray-Ban en Oakley zag vooral in de Verenigde Staten de verkoop stijgen.

Lancering brillen Michael Kors

De omzet steeg met maar liefst 20 procent naar 2,21 miljard euro in het eerste kwartaal, vooral dankzij de zwakke positie van de euro ten opzichte van de dollar. Bij gelijke wisselkoersen steeg de omzet met 5,3 procent. Meer dan de helft van de omzet wordt dan ook in Noord-Amerika gehaald. Dankzij die omzetstijging ging ook de nettowinst de hoogte in, met liefst 34 procent naar 210 miljoen euro.

 

In Noord-Amerika steeg de omzet van de brillenproducent met 29 procent, vooral te danken aan de lancering van de zonnebrillen van het bekende modemerk Michael Kors.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.