Luxottica legt goede kwartaalcijfers voor

Luxottica legt goede kwartaalcijfers voor

De Italiaanse brillenproducent Luxottica heeft in het eerste kwartaal van 2015 goede prestaties kunnen neerzetten. Het moederbedrijf van onder andere Ray-Ban en Oakley zag vooral in de Verenigde Staten de verkoop stijgen.

Lancering brillen Michael Kors

De omzet steeg met maar liefst 20 procent naar 2,21 miljard euro in het eerste kwartaal, vooral dankzij de zwakke positie van de euro ten opzichte van de dollar. Bij gelijke wisselkoersen steeg de omzet met 5,3 procent. Meer dan de helft van de omzet wordt dan ook in Noord-Amerika gehaald. Dankzij die omzetstijging ging ook de nettowinst de hoogte in, met liefst 34 procent naar 210 miljoen euro.

 

In Noord-Amerika steeg de omzet van de brillenproducent met 29 procent, vooral te danken aan de lancering van de zonnebrillen van het bekende modemerk Michael Kors.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top