LVMH en Kering (ex-PPR) maken jacht op modestart-ups

LVMH en Kering (ex-PPR) maken jacht op modestart-ups

De twee grote Franse luxeconcerns, LVMH en Kering, zijn bezig met het opkopen van jonge beloftevolle bedrijven in het modewereldje, zeg maar de potentiële 'money makers' van (over)morgen. Nicholas Kirkwood, Maxime Simoëns, Joseph Altuzarra of Christopher Kane: namen die wellicht enkel de échte fashionista's iets zullen zeggen, maar toch al in de belangstelling van de twee reuzen.

LVMH – Kering: 2 – 2

Vorige vrijdag nam LVMH het Britse damesschoenenmerk Nicholas Kirkwood over. De collecties van de tweevoudige Britse "Accessoires Designer of the Year" (33) zijn momenteel te koop in zo'n 150 warenhuizen. De overname komt enkele maanden nadat LVMH zich ook al inkocht bij de Franse couturier Maxime Simoëns (28).

 

Ook grote rivaal Kering heeft inmiddels zijn oog laten vallen op beloftevolle starters. Vorige maand kocht de groep onder leiding van François-Henri Pinault een minderheidsbelang in het prêt-à-portermerk Altuzarra, dat in 2008 in New York is opgericht door de nu 30-jarige Joseph Altuzarra. Begin dit jaar nam Kering al een belang van 51% in het label van de 30-jarige Schot Christopher Kane, die sinds 2006 aan de weg timmert.

 

"We willen hen aanmoedigen om de grenzen van hun creativiteit nog meer te verleggen en hun merk tegelijk laten profiteren van de expertise van LVMH", zegt Delphine Arnault, sinds kort het nummer 2 van Louis Vuitton. Het verleden heeft alvast aangetoond dat die strategie werkt: zo werd Stella McCartney werd begin van deze eeuw gekocht door het toenmalige PPR. Dertien jaar later is ze een gevestigde waarde met een omzet boven de 100 miljoen euro; een voorbeeld dat smaakt naar meer...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top