LVMH en Kering (ex-PPR) maken jacht op modestart-ups | RetailDetail

LVMH en Kering (ex-PPR) maken jacht op modestart-ups

LVMH en Kering (ex-PPR) maken jacht op modestart-ups

De twee grote Franse luxeconcerns, LVMH en Kering, zijn bezig met het opkopen van jonge beloftevolle bedrijven in het modewereldje, zeg maar de potentiële 'money makers' van (over)morgen. Nicholas Kirkwood, Maxime Simoëns, Joseph Altuzarra of Christopher Kane: namen die wellicht enkel de échte fashionista's iets zullen zeggen, maar toch al in de belangstelling van de twee reuzen.

LVMH – Kering: 2 – 2

Vorige vrijdag nam LVMH het Britse damesschoenenmerk Nicholas Kirkwood over. De collecties van de tweevoudige Britse "Accessoires Designer of the Year" (33) zijn momenteel te koop in zo'n 150 warenhuizen. De overname komt enkele maanden nadat LVMH zich ook al inkocht bij de Franse couturier Maxime Simoëns (28).

 

Ook grote rivaal Kering heeft inmiddels zijn oog laten vallen op beloftevolle starters. Vorige maand kocht de groep onder leiding van François-Henri Pinault een minderheidsbelang in het prêt-à-portermerk Altuzarra, dat in 2008 in New York is opgericht door de nu 30-jarige Joseph Altuzarra. Begin dit jaar nam Kering al een belang van 51% in het label van de 30-jarige Schot Christopher Kane, die sinds 2006 aan de weg timmert.

 

"We willen hen aanmoedigen om de grenzen van hun creativiteit nog meer te verleggen en hun merk tegelijk laten profiteren van de expertise van LVMH", zegt Delphine Arnault, sinds kort het nummer 2 van Louis Vuitton. Het verleden heeft alvast aangetoond dat die strategie werkt: zo werd Stella McCartney werd begin van deze eeuw gekocht door het toenmalige PPR. Dertien jaar later is ze een gevestigde waarde met een omzet boven de 100 miljoen euro; een voorbeeld dat smaakt naar meer...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top