LVMH en Kering (ex-PPR) maken jacht op modestart-ups | RetailDetail

LVMH en Kering (ex-PPR) maken jacht op modestart-ups

LVMH en Kering (ex-PPR) maken jacht op modestart-ups

De twee grote Franse luxeconcerns, LVMH en Kering, zijn bezig met het opkopen van jonge beloftevolle bedrijven in het modewereldje, zeg maar de potentiële 'money makers' van (over)morgen. Nicholas Kirkwood, Maxime Simoëns, Joseph Altuzarra of Christopher Kane: namen die wellicht enkel de échte fashionista's iets zullen zeggen, maar toch al in de belangstelling van de twee reuzen.

LVMH – Kering: 2 – 2

Vorige vrijdag nam LVMH het Britse damesschoenenmerk Nicholas Kirkwood over. De collecties van de tweevoudige Britse "Accessoires Designer of the Year" (33) zijn momenteel te koop in zo'n 150 warenhuizen. De overname komt enkele maanden nadat LVMH zich ook al inkocht bij de Franse couturier Maxime Simoëns (28).

 

Ook grote rivaal Kering heeft inmiddels zijn oog laten vallen op beloftevolle starters. Vorige maand kocht de groep onder leiding van François-Henri Pinault een minderheidsbelang in het prêt-à-portermerk Altuzarra, dat in 2008 in New York is opgericht door de nu 30-jarige Joseph Altuzarra. Begin dit jaar nam Kering al een belang van 51% in het label van de 30-jarige Schot Christopher Kane, die sinds 2006 aan de weg timmert.

 

"We willen hen aanmoedigen om de grenzen van hun creativiteit nog meer te verleggen en hun merk tegelijk laten profiteren van de expertise van LVMH", zegt Delphine Arnault, sinds kort het nummer 2 van Louis Vuitton. Het verleden heeft alvast aangetoond dat die strategie werkt: zo werd Stella McCartney werd begin van deze eeuw gekocht door het toenmalige PPR. Dertien jaar later is ze een gevestigde waarde met een omzet boven de 100 miljoen euro; een voorbeeld dat smaakt naar meer...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.