LVMH overtreft verwachtingen | RetailDetail

LVMH overtreft verwachtingen

LVMH overtreft verwachtingen

Het Franse LVMH, het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, heeft een bijzonder sterk eerste halfjaar achter de rug: de totale omzet steeg met bijna 20%, terwijl ook de winst met 15% de hoogte in ging.

Sterke prestatie Louis Vuitton

Voor de eerste zes maanden van 2015 kwam de omzet uit op 16,707 miljard euro. Dat is 19% meer dan een jaar geleden, toen de omzet uitkwam op 14,009 miljard euro. De winst van LVMH kwam 15% hoger uit, op 2,955 miljard euro. Dat is de sterkste groei sinds de eerste helft van 2012.

 

In elke afdeling van het bedrijf was er dan ook positief nieuws te melden: zo steeg de omzet van 'Fashion & Leather Goods' met 18% naar 5,9 miljard euro. Ook de vergelijkbare omzet ging er 5% op vooruit. De winst in dat segment steeg met 12% naar 1,66 miljard euro. Nieuwe producten van Louis Vuitton deden het volgens LVMH dan ook uitzonderlijk goed. Sterkste groeier was echter de afdeling horloges en juwelen: daar steeg de omzet met 23%, tot 1,55 miljard euro, terwijl de winst bijna verdubbelde tot 205 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top