LVMH overtreft verwachtingen

LVMH overtreft verwachtingen

Het Franse LVMH, het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, heeft een bijzonder sterk eerste halfjaar achter de rug: de totale omzet steeg met bijna 20%, terwijl ook de winst met 15% de hoogte in ging.

Sterke prestatie Louis Vuitton

Voor de eerste zes maanden van 2015 kwam de omzet uit op 16,707 miljard euro. Dat is 19% meer dan een jaar geleden, toen de omzet uitkwam op 14,009 miljard euro. De winst van LVMH kwam 15% hoger uit, op 2,955 miljard euro. Dat is de sterkste groei sinds de eerste helft van 2012.

 

In elke afdeling van het bedrijf was er dan ook positief nieuws te melden: zo steeg de omzet van 'Fashion & Leather Goods' met 18% naar 5,9 miljard euro. Ook de vergelijkbare omzet ging er 5% op vooruit. De winst in dat segment steeg met 12% naar 1,66 miljard euro. Nieuwe producten van Louis Vuitton deden het volgens LVMH dan ook uitzonderlijk goed. Sterkste groeier was echter de afdeling horloges en juwelen: daar steeg de omzet met 23%, tot 1,55 miljard euro, terwijl de winst bijna verdubbelde tot 205 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top